Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Melding bij stroomuitval

Wilfried78

Senior Forumlid
Onder het motto "leren van andermans fouten" ben ikzelf thuis nu de puntjes op de i aan het zetten. En een belangrijk puntje daarbij is bewustwording van een stroomstoring. Momenteel is het voor mij een verassing als ik thuis kom dat er stroomstoring is of is geweest.

Ik weet dat er SMS-melders in de handel verkrijgbaar zijn die bij spanningsval een notificatie uit kunnen zenden. Daarvan heb ik een voorbeeld terug kunnen vinden hier op het forum, echter het bedrijf bestaat niet meer.

Maar misschien zijn er tegenwoordig ook betere/andere oplossingen? Zoals spanningsvalmelders die via wifi en een smartphone app werken?

Wat gebruiken jullie allemaal?

Ik ben ook benieuwd dus volg even.

gr. Sander

Zo'n oplossing kan natuurlijk alleen maar werken als je ook een spanningsbackup voor je modem hebt, want dat werkt bij stroomuitval immers ook niet meer.

Hier is een SMS module, met interne battery, gekoppeld aan mijn Profilux.

Mijn profilux stuurt mij een email bij stroomuitval.
Natuurlijk profilux zelf en modem op ups.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Die mobeye is wel handig. Mooi apparaatje. Alleen wat doe je als je een sms krijgt en je bent een eind van huis? Ik zou alleen nog maar meer stress krijgen.

Gr. Sander

Die mobeye is wel handig. Mooi apparaatje. Alleen wat doe je als je een sms krijgt en je bent een eind van huis? Ik zou alleen nog maar meer stress krijgen.

Gr. Sander

Dat kan ik me voorstellen. Voor mij persoonlijk echter geen probleem. Genoeg schoonfamilie in de buurt om in te grijpen.

Ik heb nog een accupack met omvormer welke automatisch omschakelt bij stroomuitval. Deze kan de opvoer en closed loop pompen nog ongeveer een 8 uur van stroom voorzien. Dus vanaf het tijdstip dat ik de SMS krijg heb ik nog 8 uur om iets te regelen.

Gr. Sander

Als je nog een oude smartphone hebt liggen kun je ook een app downloaden welke een sms verstuurd bij stroomuitval. Gebruik dit zelf ook in mijn vakanties.

Ik heb dus weinig mensen in de buurt. Bovendien als de stroom in de hele wijk uitvalt kan je dus nog weinig. Of je moet ook een aggregaat klaar hebben staan.

Dit is bij mij wel een punt. Wil ik het wel weten als er wat gebeurt. En wat dan?

Ben al opzoek geweest naar een UPC om mijn maxspect Gyre 130 te laten draaien. Maar ik zie door de bomen en berekeningen het bos niet meer.

Gr. Sander

Ik heb dus weinig mensen in de buurt. Bovendien als de stroom in de hele wijk uitvalt kan je dus nog weinig. Of je moet ook een aggregaat klaar hebben staan.

Dit is bij mij wel een punt. Wil ik het wel weten als er wat gebeurt. En wat dan?

Ben al opzoek geweest naar een UPC om mijn maxspect Gyre 130 te laten draaien. Maar ik zie door de bomen en berekeningen het bos niet meer.

Gr. Sander

Het grote probleem bij een stroomuitval is zuurstof. Daarom heb ik een streamer op een flinke UPS. Dat heb ik een aantal keren getest en die streamer houdt het dus 6 uur uit. Dat is al een redelijk lange stroomstoring.

Daarnaast heb ik twee van deze:
https://www.amazon.co.uk/Portable-Battery-Operated-Fish-Aquarium-Pump-Grey/dp/B008P54BHU
(Dit is een voorbeeld op Amazon, maar je vind deze op allerlei Chinese aquarium webshop terug.)
Een draagbaar luchtpompje, met een uitstroomsteentje. Deze werkt op twee D-batterijen 2 volle dagen lang! Misschien een tip? Ik heb er eentje voor de display en eentje voor de sump en nieuwe D-cellen klaarliggen. Misschien overdreven maar voor het geld hoef je het niet te laten.

Dus echt bang van stroomstoringen ben ik niet meer. Maar ik moet het wel weten.

Laatst bewerkt:

Gr. Sander

Wat doe je als je het niet weet? Nog veel minder dus
Hier de sms-module van profilux

Back
Bovenaan