Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mefisto´s rif

Hey R2D2 Sander,

Eerst en vooral mooie opbouw ik zelf heb ook een 80x50x40 met 3 zichtkanten "doorkijk" dus je hebt me wel op een paar mooie ideetjes gebracht

Groetjes en bedankt

Conner
zie foto is nog wel wat werk aan maar wil wachten tot na de zomer want je kan nooit weten met de warmte

Even een korte foto-update. We hebben nu 11 maanden zilte ervaring, waarbij de huidige bak 6 maanden draait. Eind november komt er een foto overzicht van de behaalde resultaten na 1 jaar. Nu eerst even 4 overzichtsfoto's.

Bijlagen

• PICT0199.JPG
    PICT0199.JPG
    104,9 KB · Weergaven: 183
  • PICT0204.JPG
    PICT0204.JPG
    154,8 KB · Weergaven: 201
  • PICT0207.JPG
    PICT0207.JPG
    131,9 KB · Weergaven: 160
Het is weer eventjes geleden, dus bij deze maar weer eens een update in de vorm van 9 foto's van de voorkant:D

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    111,5 KB · Weergaven: 91
  • 2.JPG
    2.JPG
    110,3 KB · Weergaven: 59
  • 3.JPG
    3.JPG
    110 KB · Weergaven: 54
Ziet er mooi en gezond uit! Leuk te zien hoe een aantal van mijn koralen gegroeid is!

Dank je Tanne, die doen het inderdaad verrekte goed. Alleen de laatst lichting heeft het niet helemaal gered (A. jaqulina, en M. stellata), waren waarschijnlijk te klein (of mijn vingers te grof:( ).

Voor het overige, groeit het als een speer, en dat te weten, dat gedurende het merendeel van 2004 Ca en KH veels te laag waren. Waarden zijn nu aan het stabiliseren en dat komt de groei ook weer ten goede.

By the way succes met je herstelwerkzaamheden.

Het blauwe koraal van je is werkelijk een prachtstuk,vond ik al toen ik bij jou was, heb er nu zelf ook een kunnen bemachtigen via Herm@n en hoop dat het net zo,n pronkstuk wordt als bij jou. Heb nu trouwens ook dezelfde afschuimer kunnen bemachtigen als jij ,alleen een maatje groter.(moet nog aangesloten worden)

Nog even een eerbetoontje aan Tanne

Bijlagen

• Tanne bali 2.jpg
    Tanne bali 2.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 34
  • Tanne bali 1.jpg
    Tanne bali 1.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 34
  • Tanne (para)divisa.jpg
    Tanne (para)divisa.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 30
:D

Bijlagen

• Tanne caliendrum.jpg
    Tanne caliendrum.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 26
  • Tanne formosa.jpg
    Tanne formosa.jpg
    89 KB · Weergaven: 26
  • Tanne microphtalma.jpg
    Tanne microphtalma.jpg
    111,8 KB · Weergaven: 31
:goed: Laatste foto van de rode Monti is een beetje slecht (ingezoomde macro), maar duidelijk zijn de sporen van het grove vingerwerk. Hij groeit in ieder geval wel, zoals aan de bovenrand te zien is.

Bijlagen

• Tanne monti sp3.jpg
    Tanne monti sp3.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 29
  • Tanne monti sp2.jpg
    Tanne monti sp2.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 32
  • Tanne monti sp1.jpg
    Tanne monti sp1.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 29
En even naar aanleiding van Pietje zijn compliment;) Dit stuk was de helft kleiner een onderdeel van onze selectie levend steen bij AquaSpijk zonder te weten, dat het een skelet van Heliopora courulea betrof. Hoe groot was onze verbazing toen na enkele dagen de vellen er aan hingen, betere stroming erop, meer licht et voila:goed:

Bijlagen

• blauwkoraal.jpg
    blauwkoraal.jpg
    122,4 KB · Weergaven: 37
  • blauwkoraal 2.jpg
    blauwkoraal 2.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 31
  • blauwkoraal 3.jpg
    blauwkoraal 3.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 36
Een tijdje geleden van Tanne een stekje meegekregen, waarvan hijzelf niet wist wat het zou gaan worden. (stek kwam uit een zending van Waterweelde).

Hoewel de foto veel te wensen over laat is duidelijk te zien dat de groeipunten rozig van kleur zijn. Wij zijn zeer benieuwd naar de verdere ontwikkelingen van dit stekje.

Bijlagen

• ww tanne stek kleurt rozig op de groeipunten.jpg
    ww tanne stek kleurt rozig op de groeipunten.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 31
Dennis heeft ook een stekje hiervan gekregen van mij geloof ik. Ik heb er zelf nog twee. Een van de twee ziet er uit zoals die op jouw foto, de andere heeft echt fel paarse (roze?) toppen en een heel lichte basiskleur.

Het koraaltje doet me denken aan tricolor-Acro's zoals die met beige takken, blauwe toppen (bovenste paar cm) en dan witte puntjes er op. Heb ik ook, maar heb ik helaas geen foto van.

Als dit koraal inderdaad verwant is aan de soort die ik denk zou het nadat het is aangeslagen een heel goeie groeier kunnen zijn!

Jeetje... ja ook ik moet zeggen dat ik jouw bak er super uit vind zien. Koraaltjes zien er ook mooi uit!

Gr. Bas

Het is weer eens tijd voor update, maar wegens tijdgebrek beginnen we maar met 2 filmpjes:

http://www.youtube.com/?v=3HeL2UJaS2c

Dikke vuurkool die korrelvoer uit de hand eet :D

http://www.youtube.com/?v=nBZGm_ApFr8
Onbeschofte eetgewoonten van onze doktervissen. Let ook even op het verdedigende gedrag van Z. flavenses. Hij heeft het zo druk met de nori te verdedigen dat hij nauwelijks aan eten toekomt, maar de rest het eten onder zijn neus wegkaapt:p

Back
Bovenaan