Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lybia tesselata

M_v_P

Nanobsessed
Hallo,

Mijn boxerkrab heeft een lange tijd met maar 1 anemoon rondgelopen. Vorige week heb ik een vervelling van de krab uit mijn bak gevist en ik zag een paar dagen terug de krab weer rondlopen met 2 anemonen...

Uit nieuwsgierigheid zou ik graag achter het volgende willen komen:
Is de anemoon teruggegroeid of heeft de anemoon zich gedeeld?

Ik zou ook graag willen weten of het verstandig is om meer dan een boxerkrabbetjes in een nano te stoppen. Laten ze elkaar met rust en zie je leuk sociaal gedrag of word het een slagveld?

Ik vind het superleuke diertjes en gelukkig zie ik de krab vaak. Maar dat heeft waarschijnlijk met het formaat bak te maken :D.

Groet,

Marcel

Men heeft bij het houden van meerdere Boxer/pompom krabben in 1 aquarium het gevaar dat ze overmoedig worden en de rest van de dieren gaan opjutten (cheerleaden). Dit gedrag kun je weer voorkomen doormiddelvan de vodka methode, wat bij Britney spears goed geholpen heeft (die hoor je niet meer).;)

robcampman zei:
Men heeft bij het houden van meerdere Boxer/pompom krabben in 1 aquarium het gevaar dat ze overmoedig worden en de rest van de dieren gaan opjutten (cheerleaden). Dit gedrag kun je weer voorkomen doormiddelvan de vodka methode, wat bij Britney spears goed geholpen heeft (die hoor je niet meer).;)
GILLER:D

ik heb het even opgezocht maar kan idd niets vinden of die anemoon terug-groeit..

Wel staat er vermeld dat de anemonen loslaten samen met het exoskelet na het aantrekken van een zijn nieuwe "tenuetje" :D

ik denk dat die anemoon zich gewoon deelt.. of misschien is de krab gewoon opzoek gegaan naar zijn verloren anemoon. Het anemoontje is natuurlijk een dier opzichzelf.

Wel echt een geweldig mooi beest, net als die groene mitrax-crab

edit: de database zegt dat ze niet agressief zijn tegen soortgenoten.

Back
Bovenaan