Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ledlampen

Vijay

The Great Vijay Reef
Hallo

heeft iemand ervaring met de eigenmerk led lampen van veldhuis?
Ik zag dat die led lampen stukken goedkoper zijn dan de andere merken,
dus ik vroeg me af f deze wel goed zijn voor een gemengd zeeaquarium.
weet iemand mij hier meer info over te geven.
Bv hoe diep kan het aquarium zijn met deze ledlampen?
kan er sps onder? enz...

Ik zou ze in ieder geval ophalen en niet laten verzenden mocht je ze aanschaffen. Die ervaring heb ik wel

Worden ze slecht ingepakt dan? of had u een andere reden?

Veldhuis... Tja... ;)

Op hun webshop staat op de ene plek dat de witte leds 8500 K zijn, op een andere plek 6500 K. Ze weten zelf dus niet eens wat ze verkopen.

De armaturen zijn inderdaad niet duur, ik vrees alleen dat het spectrum niet goed (genoeg) zal zijn om koralen onder te laten groeien. Zelf zou ik, als ik goedkopere (lees: minder dure) ledverlichting zou moeten kiezen voor een niet te groot aquarium met niet te veeleisende koralen de MaxSpect Razor kiezen.

Wat betreft verzending heb ik juist hele goede ervaringen met Veldhuis ... maar wat betreft deze ledlampen...nee, ik denk dat je betere kan krijgen.

Eerder genoemde suggesties zijn beter.
De lampen van www.zeewaterled.nl ken ik niet, maar de specificaties lijken netjes.
Ze zijn echter zeker niet de enige betaalbare ledlamp zoals ze op hun website hebben staan ;)

Zelf vind ik de Maxspect Razor echt een prima lamp voor zijn geld. Heb drie keer 120 Watt 10.000K (werkelijkheid ca 110 Watt) boven mijn bak van 450 L. Ze draaien nu op 80%, 90% en 90% en de bak is echt prachtig verlicht.

En kijk ook eens in het dagboek van 21Twan, heeft Apollo LEDs ... ziet er ook goed uit, en zeer betaalbaar!

Wat betreft verzending heb ik juist hele goede ervaringen met Veldhuis ... maar wat betreft deze ledlampen...nee, ik denk dat je betere kan krijgen.

Eerder genoemde suggesties zijn beter.
De lampen van www.zeewaterled.nl ken ik niet, maar de specificaties lijken netjes.
Ze zijn echter zeker niet de enige betaalbare ledlamp zoals ze op hun website hebben staan ;)

Zelf vind ik de Maxspect Razor echt een prima lamp voor zijn geld. Heb drie keer 120 Watt 10.000K (werkelijkheid ca 110 Watt) boven mijn bak van 450 L. Ze draaien nu op 80%, 90% en 90% en de bak is echt prachtig verlicht.

En kijk ook eens in het dagboek van 21Twan, heeft Apollo LEDs ... ziet er ook goed uit, en zeer betaalbaar!

Ok bedankt voor de tips niet echt goede lampen dus dat had ik wel verwacht.
Ik zal even kijken bij de anderen die je noemde
alvast bedankt

groetjes Vijay

Ik heb ai sols te koop staan misschien interesse dan hoor ik het wel.

Mvg Nico

Heeft u wat meer info bij deze lampen?

Wat zijn de maximum maten aquarium die eronder kunnen?
wat is vraagt u er voor?
waarom verkoopt u deze lampen?

groetjes

Vijay

Ik had deze lampen boven een bak hangen van 130lang 65 hoog en 60 diep.
Verbruik is 75 watt per module en geven 275 watt lichtsterkte .
Kleuren zijn appart in te stellen met zonsopgang en ondergang alsook bliksem effect.
Verkoop deze omdat ik groter ga en een armatuur heb liggen voor deze bak.
Nieuwprijs voor alles samen was 1250 euro 8 maanden geleden en mogen weg voor 750 euro.

Mvg

Ik had deze lampen boven een bak hangen van 130lang 65 hoog en 60 diep.
Verbruik is 75 watt per module en geven 275 watt lichtsterkte .
Kleuren zijn appart in te stellen met zonsopgang en ondergang alsook bliksem effect.
Verkoop deze omdat ik groter ga en een armatuur heb liggen voor deze bak.
Nieuwprijs voor alles samen was 1250 euro 8 maanden geleden en mogen weg voor 750 euro.

Mvg

Ok bedankt voor informatie
Ik ga er over nadenken wil nog wat info winnen hier en daar voor ik een keus maak
Dus mocht u ze kwijt kunnen gewoon doen, heb ik gewoon pech gehad ;)
Er zijn zoveel soorten en merken dus moet nog ffies onderzoek doen.

Groetjes

Vijay

ik zou in iedergeval niet voor de led lampen van veldhuis gaan

deze zijn niet goed
ze gaan zeer snel kapot
en ze geven niet genoeg ligt

en persoonlijk vind ik de kleuren niet mooi
en zijn erg geelachtig

ik zou in iedergeval niet voor de led lampen van veldhuis gaan

deze zijn niet goed
ze gaan zeer snel kapot
en ze geven niet genoeg ligt

en persoonlijk vind ik de kleuren niet mooi
en zijn erg geelachtig

bedankt voor de info
dat dacht ik zelf dus ook al
vandaar dat ik ff vor bevestiging zocht ;)

Back
Bovenaan