Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

Poetsvis met volle dikke buik , dat zie je niet vaak :)
Deze heb ik al jaaaren. Komt nog helemaal uit Waterweelde die is al jaar of 5-6 niet meer bestaat helaas. Was een prachtige winkel en op loopafstand. Deze vis is voor mij ook helemaal bijzonder want deze mocht Robin zelf voor mij uitkiezen uit meerdere exemplaren. Hij heeft echt uit zijn hart zijn best gedaan snap ik al langer!
 
Ik mocht weer nieuwe aanwinsten hebben:giggle: Een stuk tafel Acro (als iemand toevallig de naam weet dan hoor ik het graag!) Deze zijn de eerste foto's die ik genomen heb toen het koraal nog eerste dagen in de stekkenbak bleef liggen totdat ik een goed plekje in de hoofdbak voor hem moest voorbereiden
DSC08921.JPGDSC08925.JPG
en verder een flinke gele Duivelsklauw Leder met witte poliepen! :love:
DSC08932.JPGDSC08933.JPG
 
Lijkt mij een acropora aculeus
 
Dank jullie voor de reacties! Ik heb beide varianten gegoogl en dit is 100% (y) Aculeus. Pikachu zou mooi zijn, die zou ik ook waarschijnlijk niet kunnen laten staan als die niet extreem moeilijk is.... en nog een beetje betaalbaar is:rolleyes: Maar Aculeus is ook een nieuwe uitdaging, ik had deze Acro nog nooit, leuk! Ik hoop niet moeilijker dan Strawberry niveau ong.
Waar heb ik hem in de hoofdbak geplaatst. Dat moest ik in enkele stapjes doen: eerst gele Porites anders plaatsen en wachten tot de lijm helemaal uitgedroogd, dan een "brugje" tussen twee grote stenen vast lijmen en weer afwachten
DSC08943.JPG
dan pas Acro vast lijmen.
DSC08957.JPG
 

Bijlagen

  • DSC08956.JPG
    DSC08956.JPG
    175,9 KB · Weergaven: 14
  • DSC08958.JPG
    DSC08958.JPG
    178,3 KB · Weergaven: 15
Heb ondertussen alweer enkele foto's genomen...
DSC08846.JPG
Acantophyllia kreeg hier nog beetje meer ruimte voor voorlopig... weet niet hoe lang nog red ik het:sneaky:
DSC08847.JPG
hier boven was er trouwens ook al wat veranderd. Hystrix mocht van mij toch terug hoger staan, want na enkele maanden lager te staan heb ik gemerkt dat kleur toch steeds achteruit gaat. Om hem dat plekje te mogen geven moest ik eerst het ander koraal die daar eerder stond een andere plaats geven, maar om hem daar goed kunnen plaatsen moest ik hem toch beetje afknippen en die stekjes staan dus daar boven nog ff... Gele Spatulata mocht dan ook beetje naar rechts en nu heeft ze meer ruimte om uit te groeien zonder ruzie met Strawberry. Nog 2 andere acro's die daar in de buurt stonden hebben ook andere plaatsen gekregen:LOL:
 
DSC08898.JPGeen stek Acro kreeg een plekje waar Wetmorela net langs zwemt op de eerste foto
DSC08900.JPGDSC08903.JPGDSC08904.JPG
Roze Stylo is nu meer compact
DSC08907.JPG
Andere Acro, die dikke paarse, die heel veel op mijn Valida lijkt (blijft benieuwd wat het gaat worden...) moest nu naar achter.
en nog enkele portretten verder...
DSC08908.JPG
nog een pDSC08909.JPGDSC08910.JPGDSC08912.JPG
 
Bovenaan