Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kosten osmosewater

jelle50

Senior Forumlid
ik ben in contact gekomen met een schoonmaakbedrijf in het dorp hier, die zelf een osmose instalatie heeft.
heb hem net gebeld, en kan osmose water van hem betrekken. hij had geen idee wat het moest gaan kosten.
nu is mijn vraag, wie koopt het ook elders en wat is de gemiddelde prijs per liter.

mvg jelle

ik zou eerst eens een beetje testen of het wel geschikt is. Water van deze bedrijven bevatten vaak nog silicaten en andere ingredienten die voor hun niet uitmaken maar voor ons wel

Geen ervaring met het kopen van osmosewater. Ik weet wel dat, als je ook nog moeite moet doen om het in huis te halen, het al snel interessant is zelf een apparaat aan te schaffen.
Ik heb voor mijn situatie (4000 - 5000l/jaar) de kosten van het zelf maken van osmosewater eens uitgerekend.
Met de huidige waterprijs, afschrijving, DI filter en filter/membraan vervanging, kwam ik op een kostprijs van nog geen 2,5ct/l

HIER wordt het aangebodsen voor €0,12 per liter....

Laatst bewerkt:
:pHey Ik gebruik al jaren water van een glazenwassersbedrijf zeer goedkoop en nog schoner als dat je het zelf maakt je ramen worden niets voor niets zo schoon ,heb de filters gezien en gaan door twee harsfilters gr jaap

hier voor 0,15 cent de liter

Onmogeijk, 0,15 CENT is zo ongeveer de prijs van een liter leidingwater. Voor 1 liter osmosewater is in de meeste gevallen al minmaal 3 liter leidingwater nodig is .......

Kosten hier in de winkel is 0,20, is denk ik wel een beetje de standaard.

Ik gebruik ook altijd water van de glazenwasser, mag ik gratis meenemen van hem :D
Lever ze af toe een kratje bier.

Water is nog beter dan dat ik het zelf maak.

Onmogeijk, 0,15 CENT is zo ongeveer de prijs van een liter leidingwater. Voor 1 liter osmosewater is in de meeste gevallen al minmaal 3 liter leidingwater nodig is .......

Dit is wel mogelijk.

Hier in de normale winkels dus ook de aquariawinkels in Den Haag is de prijs van osmosewater tussen de 20 a 25 cent per liter.

Maar ik heb ook het geluk dat er een osmose tappunt om de hoek zit alwaar alle glazenwassers hun water inkopen.
Dit water is geheel vrij van alles en ook geen silicaat.

Kosten van 100 liter is ......en schrik niet.......van verbazing..........2,50 euro dus een literprijs van 2.5 cent !!!!

Dit is wel mogelijk.

Hier in de normale winkels dus ook de aquariawinkels in Den Haag is de prijs van osmosewater tussen de 20 a 25 cent per liter.

Maar ik heb ook het geluk dat er een osmose tappunt om de hoek zit alwaar alle glazenwassers hun water inkopen.
Dit water is geheel vrij van alles en ook geen silicaat.

Kosten van 100 liter is ......en schrik niet.......van verbazing..........2,50 euro dus een literprijs van 2.5 cent !!!!

2,5 cent/l verbaast mij niet, lees #3 even, dan kun je lezen dat de door mij berekende kostprijs voor mijn situatie, ca 2,5 ct/l bedraagt.

De 0,15 cent die Steef002 als kost prijs opgeeft vind ik onwaarschijnlijk laag.

2,5 cent/l verbaast mij niet, lees #3 even, dan kun je lezen dat de door mij berekende kostprijs voor mijn situatie, ca 2,5 ct/l bedraagt.

De 0,15 cent die Steef002 als kost prijs opgeeft vind ik onwaarschijnlijk laag.

Voor de oplettende lezer is dit mi natuurlijk 15ct/l, 0,15 ct/l is idd niet realistisch

Hoezo .? Onmogelijk € 2 betaal ik voor 80 liter schoon water bij de glazenwasser schoon osmossewater ,al jaren lang dus onmogelijk kan niet , ik begrijp dat een aquariaan ook iets moet verdiennen maar niet aan mij voor water en mijn bak draaid goed gr jaap

Hier kost het 2,50 euro per 100 liter. Ik heb het nog nooit gehaald dus weet niet wat de kwaliteit is. Kan het wel eens halen want het is 2 minuten rijden vanaf hier 😃

Hoezo .? Onmogelijk € 2 betaal ik voor 80 liter schoon water bij de glazenwasser schoon osmossewater ,al jaren lang dus onmogelijk kan niet , ik begrijp dat een aquariaan ook iets moet verdiennen maar niet aan mij voor water en mijn bak draaid goed gr jaap

Ik vind jouw 2,5 cent per liter ( €2 = 200 cent per 80l) toch iets heel anders als de 0,15 cent per liter waarvoor steef002 zijn osmosewater zegt in te kopen. (dat scheelt namelijk een faktor 16,7)

Ik ga van de week ef wat halen ik dacht echt dat die dat laatst zij 0.15 de liter.

Kom ero terug ;)

Ik vind jouw 2,5 cent per liter ( €2 = 200 cent per 80l) toch iets heel anders als de 0,15 cent per liter waarvoor steef002 zijn osmosewater zegt in te kopen. (dat scheelt namelijk een faktor 16,7)
Hey geloof het of niet , ik haal het ervoor en wil niet anders meergr jaap

Ik ga van de week ef wat halen ik dacht echt dat die dat laatst zij 0.15 de liter.

Kom ero terug ;)

Laat je dan gelijk even weten of je met "0,15 cent" in je vorige bericht dan €0,15 en geen €0,0015 per liter bedoelde?
€0,0015 per liter is namelijk errgggg weinig :)

Zoals gezegd zou ik hier nog op terug komen vandaag water gehaald en het kost inderdaad zoals ik zij €0,15 per liter.

Zoals gezegd zou ik hier nog op terug komen vandaag water gehaald en het kost inderdaad zoals ik zij €0,15 per liter.

Het is natuurlijk zo dat het merendeel van de kosten van het houden van een zeeaquarium niet in de waterprijs zitten. Maar de prijs waar je nu mee komt is wel even 100 keer zo hoog als je in eerste instantie zei :cool:

Het is natuurlijk zo dat het merendeel van de kosten van het houden van een zeeaquarium niet in de waterprijs zitten. Maar de prijs waar je nu mee komt is wel even 100 keer zo hoog als je in eerste instantie zei :cool:

naar mijn weten heb ik altijd 0,15 per liter gezegd..;)

Leidingwater kost ongeveer 1,50 per 1000 Liter. Dat is dus 0,0015 cent per liter!

Back
Bovenaan