Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

koppeltje mandarijn

sranangman

Senior Forumlid
beste forumleden,

ik wou graag een koppel Synchiropus splendidus Blauwe mandarijn pitvis in mn aqua.
ik heb er nu één alleen weet ik niet of het een mannetje of vrouwtje is.
hoe kan ik dit zien welk geslacht het is?

b.v.d

mvg.Dave

Volgens de database:
Bij de mannetjes heeft de voorste rugvin heeft een straalachtige verlenging.
dan zou dit een mannetje zijn:
132_5.jpeg

en dit een vrouwtje:
132_4.jpeg

ik heb net de database voor info gekeken en heb ik dit gevonden :

geslachtsonderscheid : bij de mannetjes heeft de voorste rugvin heeft een straalachtige verlening.
ik heb een foto v.d database geleend is dit een mannetje?

132_5.jpg

mvg.Dave

ok.ik zag het ook maar op de 2e foto staan de vinnen niet uit...dus dan moet ik dit ff goed kunne bekijken....of staan de vinnen bij de vrouwtjes niet uit.

gr.Dave

ok.ik zag het ook maar op de 2e foto staan de vinnen niet uit...dus dan moet ik dit ff goed kunne bekijken....of staan de vinnen bij de vrouwtjes niet uit.

gr.Dave

Bij mijn vrouwlijke manderijntje wel, maar als het beestje de tweede foto een mannetje zou zijn, was dat wel te zien.

ok.dan zal ik aan de hand v.d eerste afbeelding kijken of ik een mannetje heb rondzwemmen.

Anil bedankt topjes voor het meedenken.

mvg.Dave

Graag gedaan.
Let wel op, ik las dat in de handel nog wel eens de vinnen er af worden geknipt om het op een vrouwtje te laten lijken en dat pas na een tijd blijkt dat het een mannetje is wanneer de vin weer aangroeid.

De meeste Mandarijntjes die in de handel worden aangeboden zijn mannetjes. Waarom dat is, geen idee maar je zult echt moeten zoeken naar een vrouwtje.

Ze accepteren elkaar trouwens lang niet altijd dus maak afspraken om het vrouwtje evt terug te mogen brengen. Als het fout gaat maken ze elkaar echt dood.

jan

De meeste Mandarijntjes die in de handel worden aangeboden zijn mannetjes. Waarom dat is, geen idee maar je zult echt moeten zoeken naar een vrouwtje.

Ze accepteren elkaar trouwens lang niet altijd dus maak afspraken om het vrouwtje evt terug te mogen brengen. Als het fout gaat maken ze elkaar echt dood.

jan
hoi ik heb een vrouwtje heb onlangs een mannetje gekocht met het risico dat ze elkaar niet accepeteren het kereldje zit er nu net 2dagen in en het gaat redelijk het blijft een gok want het vrouwtje zoekt in de natuur zelf zijn maatje is dus afwachten :(

http://www.youtube.com/watch?v=CBY9NXAU0dg
Een kennismaking van mijn koppel toen de vrouwtje erbij werd gezet. de voorste is een mannetje. dat kan je zien, als hij zijn vin omhoog doet. Ik heb mijn mannetje weg moeten doen, omdat hij bijna verhongerde. Ook is het te melden dat ze geen goede combinatie zijn met lipvissen, jonge of kleine bakken.

Graag gedaan.
Let wel op, ik las dat in de handel nog wel eens de vinnen er af worden geknipt om het op een vrouwtje te laten lijken en dat pas na een tijd blijkt dat het een mannetje is wanneer de vin weer aangroeid.

dankjewel voor de tip,dit wist ik eerlijk gezegd ook niet......gelukkig kan ik bij de aquawinkel bij mij i.d buurt dit ff zelf checken.
alvast bedankt.

gr Dave

jan

hoi Jan,

dat ze bij de groot handel alleen mannetjes aanbieden wist ik ook al(ik ken een forumlid die 2 jaren terug hetzelfde probleem had) dat ze mekaar niet gelijk accepteren is altijd afwachten......maar natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze mekaar gaan afmaken.
alvast bedankt.

gr.Dave

http://www.youtube.com/watch?v=CBY9NXAU0dg
Een kennismaking van mijn koppel toen de vrouwtje erbij werd gezet. de voorste is een mannetje. dat kan je zien, als hij zijn vin omhoog doet. Ik heb mijn mannetje weg moeten doen, omdat hij bijna verhongerde. Ook is het te melden dat ze geen goede combinatie zijn met lipvissen, jonge of kleine bakken.

mooie filmpje.als ik de mijne goed heb gekeken is de mijne een mannetje.gelukkig doet de mijne het goed die vind wel zn eten tussen het levendsteen en is mooi dik.gelukkig heeft die geen problemen met mn Halichoeres melanurus(Regenboog lipvis) en mn aqua draait al lekker meer dan 2,5 jaar .......maar ik weet dat Synchiropus splendidus(Blauwe mandarijn pitvis) niet een makkelijk vis is.

gr.Dave

Back
Bovenaan