Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kleindochters wens

Eric Le Moine

New member
Vele jaren geleden had ik de microbe te pakken voor aquarium.

Ik herinner mij nog het vele vallen en opstaan rond deze bijzonder mooie hobby, maar al doende leert men.

En dan na alle know how ben ik betonen aan de discusvissen met zelfs veel kweken tot gevolg in alle variëteiten.

Door mijn beroep dat ik toen uitvoerde (beroepsduiker) had ik echter geen tijd meer om de hobby ten volle te kunnen benutten, veel omzwervingen op veel wereld delen.

Hierdoor is er ook steeds de wens geweest om te starten met zeewater maar jammer genoeg ontbrak er de tijd voor.

Nu ben ik echter al een paar jaar op verdiend rustpensioen en heeft mijn kleindochter die met haar ouders samen met ons een kangeroewoning bemannen, mijn microbe weer tot leven geroepen.

Ja ze wil namelijk heel erg je weet wel” Nemo en Dory” hebben in huis, dacht eerst dit is een bevlieging maar nee hoor ze is heel volhardend in haar wens.

Intussen heb ik terug het zeewater forum terug bezocht en ben aan de gang gegaan om een red sea reefer 425 xl g2 proberen te bemachtigen.

Dacht hierbij ook ondanks zoveel jaren dit forum gebruikt te hebben heb ik nooit tijd gemaakt om mezelf voor te stellen.

Ik hoop voor mij en de kleindochter dat we deze hobby voor ons beiden gaan kunnen uitvoeren en we een natuurlijk juweel in onze huiskamer gaan kunnen zetten.

Welkom terug. Mooi om dit met je kleindochter te kunnen doen!

Eén tip: overweeg iets anders dan een Red Sea aquarium. De bakken zijn beslist mooi gemaakt en zijn als concept goed. Theoretisch kan elk aquarium lek, maar de bakken van Red Sea komen wel heel erg vaak in de publiciteit met lekkages. In de officiële Facebookgroep van RS zie je daar niks over, dergelijke berichten worden in no-time verwijderd. Buiten die groep vind je te veel drama-verhalen.

Een paar honderd liter water over de vloer is niet leuk, maar dat dekt de verzekering wel. Wat nog veel erger is, zijn de gevolgen voor de dieren in je bak. Persoonlijk zou ik nog geen RS bak neerzetten ook al kreeg ik hem gratis.

Wat zou je, behalve 'Nemo en Dory' verder graag willen houden?

Welkom! Enige waarschuwing is dat Red Sea bakken - zeker de wat grotere - de neiging hebben na 5 jaar ongeveer kapot te gaan. De kit scheurt en je hebt een woonkamer vol met water. Kijk vooral naar andere leuke opties om te vergelijken en zorg in ieder geval dat het een nieuwere bak is als je toch red sea neemt.

Succes!

Welkom terug. Mooi om dit met je kleindochter te kunnen doen!

Eén tip: overweeg iets anders dan een Red Sea aquarium. De bakken zijn beslist mooi gemaakt en zijn als concept goed. Theoretisch kan elk aquarium lek, maar de bakken van Red Sea komen wel heel erg vaak in de publiciteit met lekkages. In de officiële Facebookgroep van RS zie je daar niks over, dergelijke berichten worden in no-time verwijderd. Buiten die groep vind je te veel drama-verhalen.

Een paar honderd liter water over de vloer is niet leuk, maar dat dekt de verzekering wel. Wat nog veel erger is, zijn de gevolgen voor de dieren in je bak. Persoonlijk zou ik nog geen RS bak neerzetten ook al kreeg ik hem gratis.

Wat zou je, behalve 'Nemo en Dory' verder graag willen houden?
Ha je was me net voor Tanne 😁

Aanvullend inderdaad goed om bij de nemo en dory stil te staan. Je ziet ze veel in bakken maar Dory’s (Picasso doktersvis) is een vis die snel groeit en eigenlijk 1000L nodig heeft. Wordt 30 centimeter en heeft dan ook een luchtige scape nodig waar die doorheen kan schieten. Je kan ze soms al voor 2-3cm kopen en kan dan erg aantrekkelijk lijken, maar vis wordt erg groot. Enige van mijn bestand waar ik spijt van heb en sindsdien doe ik ook veel diepgaander onderzoek naar soorten voor ik ze haal. daarvoor nog wel soorten gehaald op basis van de beschrijving bij CoralandFish store…

Bedankt voor de reacties ,weet dat er rond redsea wel wat te doen is over lekken maar dit gaat specifiek meest over de g1 reeks wat ik niet op het oog heb g2 tot beter g3 is een optie. Wat betreft de Dory weet ik ook dat er veel plaats nodig is maar voorlopig is het formaat beperkt door een specifieke plaatsing in de woonkamer dit laat max 1.25m toe. We kijken intussen ook uit naar de aquamedic armatus 500xd die meer beantwoord aan onze vereisten daar deze ook dieper is voor een betere aquascaping. Deze bak wordt echter niet vaak aangeboden in de verkoop. Voorts zoals met iedereen is er ook het budget waar we toch proberen rond te blijven het gaat namelijk ook om de spaarcenten van de kleindochter die hier voor spaart met onze bijstand.
De inhoud zal steeds grondig beken worden om flaters uit te sluiten, maar ja anemoon ,koraal enz... dit alles aangeraden voor beginners samen met een kuisploeg in de bak staat wel op de verlanglijst.

Iemand ervaring met deze bak? neptunian cube m pro 120
Heb ik ook naar zitten kijken! Reef corner is hier een dealer van als ik me niet vergis.
Helaas is er zeer weinig over te vinden omdat ze heel nieuw zijn, dus je zal denk ik zelf de evt. foutjes ontdekken dan.
Maar als je hem nieuw koopt bij een zaak zoals reef corner lijkt me dit best wel betrouwbaar.

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.
Al kreeg ik geld toe bij een red sea dan ging ik daar drie keer over nadenken .
Nu niet , dan niet en nooit niet.

Back
Bovenaan