Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kitwerk met lucht - Nick's aquaria

Status
Niet open voor verdere reacties.

lange_wim

ZeewaterForum lid
Ik heb een aquarium gekocht bij een aquariumbouwer maar nu ik hem thuis heb staan zie ik dat er een luchtbel of 2 in de kit zit. Wat is jullie advies aangezien ik weinig medewerking krijg van de verkoper? Is het iets om me zorgen over te maken of kan ik het aquarium gewoon vullen??

Bijlagen

• 20210406_184159.jpg
    20210406_184159.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 410
  • 20210406_184016.jpg
    20210406_184016.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 407
Moest het nu 1 miniscul klein belletje zijn zou ik nog zeggen van ok.

Maar dit is al geen belletje meer of zie ik verkeerd en is het niet die lange streep?

Want dat zou ik toch ook niet accepteren zene.

Het is inderdaad die streep van 4 tot 5 centimeter. Hier zitten er 2 van in. Maar de bouwer, dat toch echt een bedrijf is, zegt dat het niet erg is en komt totaal niet tegemoet. Ik zal daar (nog) niet over beginnen maar mijn vraag is dan eigenlijk. Kan ik het aquarium veilig gebruiken zo?

Ik zou het niet accepteren. Als je een nieuw aquarium koopt horen er geen (grote) luchtbellen in de kitranden te zitten. Juridisch gezien moet je de verkoper een redelijke termijn geven om het gebrek te repareren of te vervangen. Weigert de verkoper dit, dan heb je de mogelijkheid de koopovereenkomst te ontbinden. Je krijgt dan je geld terug en de verkoper het aquarium. Dat is wellicht niet wat je wilt, maar als je het nu accepteert en er ontstaat lekkage dan dien jij aan te kunnen tonen dat het daardoor komt (als je de schade wil verhalen op de verkoper althans). Is bewijstechnisch veel gedoe (tenzij de verkoper het onder de garantie schaart, mocht die termijn nog van toepassing zijn).

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn huidige aquarium gekocht tweedehands. Daar had ik ook luchtbellen onder de kitrand, maar die waren lang zo groot niet. Toch heb ik er destijds voor gekozen alle kitranden te laten vervangen op eigen kosten. Verkoper wilde aquarium wel terugnemen maar ik kon iemand vinden destijds die het voor een redelijke prijs kwam vervangen.

Jeetje.... dit zou ik ook niet aandurven hoor. Het is een flinke bel zo te zien. Zeer zeker niet accepteren. Je hebt gewoon een originele bon of factuur gehad toch? Dan heb je toch kopersrecht? In feite heb je een ondeugdelijk product gekocht. En daarbij is de regel: Als repareren of vervangen niet kan, kunt u de koop terugdraaien. Eerst maar een aangetekende brief sturen naar de verkoper dat je een ondeugdelijk product ontvangen hebt wat je niet zo accepteert. Dat zij verantwoordlijk zijn voor een nette afhandeling.

Verzekering technisch heb je ook een probleem als er iets foutgaat....
in de polis staat meestal iets van spontaan ontstane schade , als er een luchtbel in zit kun je er vanuitgaan dat er iets kan gebeuren en verzekeringen zullen dan proberen onder een vergoeding uit te komen...

Je accepteert een nieuwe auto met een tik in de motor toch ook niet?

Zal best goed gaan maar ik vind het een groot risico.

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb het aquarium gekocht bij een "echte" aqua bouwer. Bedrijf met kvk etc. Hij vertelde mij dat het aquarium was besteld maar de koper heeft het niet afgehaald. Daarom bood hij het via marktplaats aan voor een lagere prijs. Ik ben het gaan halen maar kon het niet goed beoordelen omdat het in zijn werkplaats stond compleet onder het stof en heb het eigenlijk te goede trouw meegenomen omdat ik ervan uitging dat het een echt bedrijf was dus het zou wel oké zijn. Nou dat was het dus allerminst! Meubel en onderstel is sowieso prutswerk 1ste klas maar ik had toch alleen de bak nodig. Die blijkt dus ook van een bedenkelijke kwaliteit!
Verkoper neemt 0 verantwoordelijkheid voor zijn werk omdat het via marktplaats ging en niet via zijn bedrijf. Lucht zou niet erg zijn, lucht kon hij sws niet er uit krijgen, ik had het zelf er in gemaakt met verkeerd tillen etc. Ik denk dat ik maar eens een mooie review ga schrijven en de bak uit elkaar snij en zelf opnieuw in elkaar kit.

ik zou hem eerst op de hoogte brengen dat je van plan bent om een “vriendelijke “ recensie te gaan schrijven op facebook /zeewater forum etc.
Misschien wordt hij wakker......

Ja idd. Of hij helpt je netjes. Of je gooit het internet vol met recensies. Dit is wel heel erg slordig en hoort gewoon netjes opgelost te worden. Hij kan toch ook excuses aanbieden en opnieuw komen kitten? Dat is voor hun een kleine moeite en heeft hij toch nog een tevreden klant.

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb het aquarium gekocht bij een "echte" aqua bouwer. Bedrijf met kvk etc. Hij vertelde mij dat het aquarium was besteld maar de koper heeft het niet afgehaald. Daarom bood hij het via marktplaats aan voor een lagere prijs. Ik ben het gaan halen maar kon het niet goed beoordelen omdat het in zijn werkplaats stond compleet onder het stof en heb het eigenlijk te goede trouw meegenomen omdat ik ervan uitging dat het een echt bedrijf was dus het zou wel oké zijn. Nou dat was het dus allerminst! Meubel en onderstel is sowieso prutswerk 1ste klas maar ik had toch alleen de bak nodig. Die blijkt dus ook van een bedenkelijke kwaliteit!
Verkoper neemt 0 verantwoordelijkheid voor zijn werk omdat het via marktplaats ging en niet via zijn bedrijf. Lucht zou niet erg zijn, lucht kon hij sws niet er uit krijgen, ik had het zelf er in gemaakt met verkeerd tillen etc. Ik denk dat ik maar eens een mooie review ga schrijven en de bak uit elkaar snij en zelf opnieuw in elkaar kit.
Spijtig dat dit type prutsers toch blijven bestaan en mensen voor de gek houden, waar is de wet als je ze kan gebruiken tegen iets dat echt nodig

Is er misschien al nieuws vanuit de leverancier?
Nee nog niet. Ik heb hem een voorstel gedaan maar hij reageert niet meer. Ik ga ook niet meer schrijven want het heeft toch geen zin. Ik heb hem gevraagd of hij mij de kit wilde bezorgen zodat ik de bak opnieuw kan kitten en het glas voor de nieuwe overloop tegen een goede prijs wilde leveren... ik heb de bak nu uit elkaar gesneden en gelukkig maar ook. Het glas was op plaatsen gewoon koud tegen elkaar gelijmd, ik kwam er net een scheermes nog niet eens tussen!
Ik heb de"besteller" van het aquarium ook op internet gevonden en met hem geschreven. Hetzelfde verhaal als bij mij alleen had deze meneer een flink bedrag aanbetaald die hij niet terug kreeg toen hij het prutswerk zag. Ik weet niet of ik op dit forum en review mag schrijven met foto's, screenshots en naam van het bedrijf maar ik zou een ander graag willen behoeden voor veel ellende dit dit "bedrijf" dat ooit nog sponsor is geweest hier zie ik.

Nee nog niet. Ik heb hem een voorstel gedaan maar hij reageert niet meer. Ik ga ook niet meer schrijven want het heeft toch geen zin. Ik heb hem gevraagd of hij mij de kit wilde bezorgen zodat ik de bak opnieuw kan kitten en het glas voor de nieuwe overloop tegen een goede prijs wilde leveren... ik heb de bak nu uit elkaar gesneden en gelukkig maar ook. Het glas was op plaatsen gewoon koud tegen elkaar gelijmd, ik kwam er net een scheermes nog niet eens tussen!
Ik heb de"besteller" van het aquarium ook op internet gevonden en met hem geschreven. Hetzelfde verhaal als bij mij alleen had deze meneer een flink bedrag aanbetaald die hij niet terug kreeg toen hij het prutswerk zag. Ik weet niet of ik op dit forum en review mag schrijven met foto's, screenshots en naam van het bedrijf maar ik zou een ander graag willen behoeden voor veel ellende dit dit "bedrijf" dat ooit nog sponsor is geweest hier zie ik.
je kan enkel anderen hiervoor behoeden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan