Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kh waarde

cabrioken

ZeewaterForum gebruiker
ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer je een extreem laag fosfaatgehalte hebt, je de kh ook vrij laag moet houden (zoals zeovit raden ze een kh tussen 6 en 7,5 aan), want anders zou je stn kunnen krijgen van onderen uit bij je sps.
Nu heb ik enkele sps'en die aan het bleken zijn en blijkt mijn kh (gemeten met salifert) op 9,9 uit te komen.
wanneer ik mijn test check met de fauna marin check vloeistof meet deze 0,9 teveel dus heb ik in mijn aquarium een kh van 9.
Nu zou ik graag mijn kh verlagen maar mijn verversingswater (tm bioactief) heeft een kh van 9. Dus eigenlijk kan ik nooit naar zo'n lage kh gaan. Hoe zou ik dit kunnen oplossen of wat zijn de meningen van de sps bak houders
 
Een KH van 9 is totaal niet verkeerd!! Het is beter je KH niet laag te houden ivm PH schommelingen. Ik streef erna om mijn KH rond de 10-12 te houden. Een hogere KH kan totaal geen kwaad.

Dat je koralen beginnen te bleken heeft vaak te maken met een te hoge fosfaat waarde, te weinig licht (plaatsing) en stroming.

Wat zijn al je waardes op dit moment? Als je deze even vermeld, dan kunnen mensen je beter advies geven.
 
verlichting heb ik rond de 400W op 360 liter, stroming 1 vortech mp40, nanostream 4500l, opvoer or 2500l.
Waarden
fosfaat: niet meetbaar
nitraat: 1-2
calcium 440
mag 1290
ph 7,9 - 8,2
kh 9,9
alle gemeten met salifert
 
Bovenaan