Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Keuze: welke stream kit

Duncan

Senior forumlid
In mijn hoekbak van 1.10 x 1.10 x 65 cm wil ik graag nieuwe stromingspompen plaatsen.

Ik zit te denken aan een Tunze kitje van 2 streamers.

Nu is er keuzen uit de TS14 en TS24. Het verschil is dat de TS14 gelevert wordt met 2 x streamer 6000 (2500 - 7000 L/h) en de TS24 met 2 x streamer 6100 (4000 - 12000 L/h).

De vraag is welke set kan ik het beste aanschaffen voor mijn bak?

B.v.d.
Dunc@n
 
Hoi,

Ik heb de twee verschillende streamers hangen in mijn bakje omdat ik dacht twee variabele tot 12000l/u zal wat een beetje teveel van het goede zijn.
Moest ik ze nu opnieuw moeten kopen ging ik direct voor tweemaal 12000l/u! Indien het teveel stroming geeft(wat ik betwijfel) kan je ze toch wat lager instellen via de controller als je nu opteert voor de max 7000l/u en die geven wat te weinig moet je dan extra pompen bijplaatsen wat dan uiteindelijk duurder kan uitkomen en tevens ook een probleem geeft om ze esthetisch te kunnen wegstoppen! Hou er ook rekening mee dat 12000l/u veel lijkt maar het is geen directe stroming, zoals met de meeste pompen, dit valt dik mee hoor.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes,

Kurt
Kurt
 
Hoi Duncan,

Als ik jouw was, zou ik voor de 2 x 12.000 of 1 x de 20.000 liter streamer gaan.

Heb je te veel stroming, dan is de output lager te schroeven.
Staan de pompen echter al vanaf dag 1 op maximaal, dan kom je zeker in de toekomst stroming te kort. (De stroming zal veranderen doordat koralen groeien of de bak anders wordt ingericht door extra of juist minder levend steen)


Succes,

Marco
 
Bedank voor jullie ervaringen. Ik denk dat het inderdaad de TS24 gaat worden ;-)

Grtz
Dunc@n
 
en de mijne ook. Heb nu een hoekbak van vergelijkbare afmetingen met 1 TS van 12.000 liter. Al ik het budget zou hebben zou ik er 2 van inhangen. Vergeet niet, het lijkt veel 2 x 12.000 liter, maar deze streamers hebben een ruime brede straal en stroming heb je niet gauw te veel.
 
Bovenaan