Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Nice jack mooi gezich zo man.
Nu snel mooie tafelstekken aan die kopse kant plakken ;-)
 
Goeiemorgen ,
Afgelopen week kreeg ik de vraag hoe mijn water zo helder kwam....
Heel simpel , ik heb alleen een zware afschuimer er op staan en heb veel stroming in de bak en sump zodat er niets blijft liggen
En het geheim van de smit , Easylife filtermedium , dit zijn de voordelen van het goedje ....
Easy-Life vloeibaar filtermedium is 100% natuurlijk & veilig. Omdat het geen chemicaliën, bacteriën of andere organische toevoegingen bevat is het geschikt voor kleine en grote zoet- en zeewateraquaria, vijvers en koi's.
  • water wordt kristalhelder
  • de waterkwaliteit wordt verbeterd en gestabiliseerd
  • verwijdert zware metalen, chemicaliën, medicijnrestanten, algen en geurtjes
  • de stress wordt effectief geëlimineerd
  • vissen worden minder ontvankelijk voor ziekten (betere weerstand)
  • intensievere kleuren en meer vitaliteit
  • voorkomt bacteriële infecties en helpt bij de genezing
  • vismortaliteit daalt aanzienlijk tijdens transport en quarant
Mijn bak inhoud is een 750 liter ongeveer en ik kiep daar 1 keer per 6 á 7 weken een flesje in van een halve liter.
Je bak word dat helemaal melkachtig wit , net zoals bij een bacterie explosie maar dat is binnen een uur weer verdwenen.
Probeer het maar is , je zult er van versteld staan...
Gisteravond heb ik 't spulletje er weer is ingegooid , ik zal in de loop van vandaag weer even een foto maken.
Grtz Jack

003.JPG
 
Goeiemorgen ,
Afgelopen week kreeg ik de vraag hoe mijn water zo helder kwam....
Heel simpel , ik heb alleen een zware afschuimer er op staan en heb veel stroming in de bak en sump zodat er niets blijft liggen
En het geheim van de smit , Easylife filtermedium , dit zijn de voordelen van het goedje ....
Easy-Life vloeibaar filtermedium is 100% natuurlijk & veilig. Omdat het geen chemicaliën, bacteriën of andere organische toevoegingen bevat is het geschikt voor kleine en grote zoet- en zeewateraquaria, vijvers en koi's.
  • water wordt kristalhelder
  • de waterkwaliteit wordt verbeterd en gestabiliseerd
  • verwijdert zware metalen, chemicaliën, medicijnrestanten, algen en geurtjes
  • de stress wordt effectief geëlimineerd
  • vissen worden minder ontvankelijk voor ziekten (betere weerstand)
  • intensievere kleuren en meer vitaliteit
  • voorkomt bacteriële infecties en helpt bij de genezing
  • vismortaliteit daalt aanzienlijk tijdens transport en quarant
Mijn bak inhoud is een 750 liter ongeveer en ik kiep daar 1 keer per 6 á 7 weken een flesje in van een halve liter.
Je bak word dat helemaal melkachtig wit , net zoals bij een bacterie explosie maar dat is binnen een uur weer verdwenen.
Probeer het maar is , je zult er van versteld staan...
Gisteravond heb ik 't spulletje er weer is ingegooid , ik zal in de loop van vandaag weer even een foto maken.
Grtz Jack

Bekijk bijlage 501982

Er staat wel wat het allemaal niet is... maar wat is het dan WEL?

Vind je het niet spannend iets in je bak te gooien waarvan je niet precies weet wat het is en wat het doet?
 
Er staat wel wat het allemaal niet is... maar wat is het dan WEL?

Vind je het niet spannend iets in je bak te gooien waarvan je niet precies weet wat het is en wat het doet?

Geen idee wat het wel is , wel weet ik wat het doet en gebruik dit al enige jaren met grote regelmaat.
Hieronder nog een keer wat het wel doet :)
  • water wordt kristalhelder
  • de waterkwaliteit wordt verbeterd en gestabiliseerd
  • verwijdert zware metalen, chemicaliën, medicijnrestanten, algen en geurtjes
  • de stress wordt effectief geëlimineerd
  • vissen worden minder ontvankelijk voor ziekten (betere weerstand)
  • intensievere kleuren en meer vitaliteit
  • voorkomt bacteriële infecties en helpt bij de genezing
  • vismortaliteit daalt aanzienlijk tijdens transport en quarant


002.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het ook met enige regelmaat, nog nooit een negatieve bijwerking van ondervonden de afgelopen 10 jaar. Ik doe meestal een scheut na verversen en nadat ik veel heb lopen plakken in de bak. Topspul.

Bak staat er mooi bij Jack
 
Doet mij toch denken aan CoralSnow van KZ.
Moet je schudden voor gebruik? En heeft na opdrogen een poederachtige restant?
 
Doet mij toch denken aan CoralSnow van KZ.
Moet je schudden voor gebruik? En heeft na opdrogen een poederachtige restant?


Geen idee Michel , schudden moet je wel maar ik heb 't nog nooit in opgedroogde vorm gezien.
Wat ik wel weet is dat poliepexpansie bij sps mega is na een uurtje of 5 á 6 , nadat ik 't goedje er in gedaan heb.

9200000010740079.jpg
 
Ben wel heel benieuwd wat hier in zit. Even op internet gezocht, maar niets kunnen vinden. Misschien dat anderen het weten?
 
Ik weet dat mensen goede ervaring rapporteren maar ik vind het altijd erg dubieus.
Er staat nergens wat er in zit alleen wat er niet in zit en altijd fantastische claims zonder enige uitleg hoe het zou werken.

Het lijkt iets te zijn dat opgeloste stoffen bindt (zeoliet?).
 
Ik weet dat mensen goede ervaring rapporteren maar ik vind het altijd erg dubieus.
Er staat nergens wat er in zit alleen wat er niet in zit en altijd fantastische claims zonder enige uitleg hoe het zou werken.

Het lijkt iets te zijn dat opgeloste stoffen bindt (zeoliet?).

Precies dat is wat mij dus ontzettend interesseert. Dat het werkt, geloof ik. Maar ik wil altijd graag weten wat ik aan mijn bak toevoeg.
 
Ik voeg ook niks toe op basis van claims, ik wil weten wat het is.
Er zijn wel allerlei vormen van calciumcarbonaat, de structuur is erg belangrijk.
Wel een goed verdienmodel om een flesje water met een beetje zeoliet te verkopen voor zo'n prijs (als het dat is).
 
Lijkt me wel een goed plan om jullie gesprek ergens anders te houden hier over.. dank u.
 
Jack,
Je hebt de titel van je dagboek aangepast. Betekent dat ook dat je nu wel groter mag? ?

Ssst , komende zomer mag mijn betere helft weer op vakantie met de kids. Ik heb helaas geen tijd en zo... :cool:
 
Ssst , komende zomer mag mijn betere helft weer op vakantie met de kids. Ik heb helaas geen tijd en zo... :cool:

Paar coralcares erbij en gaan.
De rest van de techniek is groot zat;-)
Hahaha
 
Spannend zo’n nieuwe titel, moet wel iets betekenen lijkt mij.

Maar zou je echt overwegen deze prachtige bak weg t doen? Ik kan me dat bijna niet voorstellen!
Geintje , wilde de naam al een tijd geleden wijzigen maar met de vorige forum instellingen kon je dat zelf niet doen.
?
 
Geintje , wilde de naam al een tijd geleden wijzigen maar met de vorige forum instellingen kon je dat zelf niet doen.
?

en ik maar denken dat jij een GOED gevoel voor humor had..... ;):D:p

ik dacht echt even dat je je verstand verloren had :eek::D

om t goed te maken moet je maar een mooi filmpje van je bak plaatsen :)
 
Bovenaan