Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Je bak ziet er perfect uit!
 
Hoi 😊 , das een tijd geleden.
Hoe gaat ie nu ?
Ups en downs Jack. Net terug van een hele fijne vakantieweek Center Parcs Zandvoort, maar ook weer een spannende tijd voor de boeg. Volgende week krijg ik helaas weer een MRI scan, omdat ik al te lang te veel vage pijnklachten heb die mogelijk toch op uitzaaiingen duiden.
En dat terwijl ik vrij recent definitief besloten had dat ik toch echt weer aan een zeeaquarium wilde beginnen, maar ja dat staat nu dus opnieuw even 'on hold'. Eerst maar weer de uitslag van die komende scan afwachten.
 
Ups en downs Jack. Net terug van een hele fijne vakantieweek Center Parcs Zandvoort, maar ook weer een spannende tijd voor de boeg. Volgende week krijg ik helaas weer een MRI scan, omdat ik al te lang te veel vage pijnklachten heb die mogelijk toch op uitzaaiingen duiden.
En dat terwijl ik vrij recent definitief besloten had dat ik toch echt weer aan een zeeaquarium wilde beginnen, maar ja dat staat nu dus opnieuw even 'on hold'. Eerst maar weer de uitslag van die komende scan afwachten.
Kop in de wind , knikkers op strand en positief blijven . 👊 die zeebak komt wel hoor 👍.
Hier iig stek genoeg voor je als je weer gaat starten , dat kom ik dan wel even brengen.
Op naar 2024 👍
 
Kop in de wind , knikkers op strand en positief blijven . 👊 die zeebak komt wel hoor 👍.
Hier iig stek genoeg voor je als je weer gaat starten , dat kom ik dan wel even brengen.
Op naar 2024 👍
Lief van je!

Ik zal weer eens wat vaker van me laten horen/zien ook.

Alvast een fijne en gezellige jaarwisseling en mooi 2024 toegewenst! (En dat geldt natuurlijk ook voor alle andere medelezers)
 
Ups en downs Jack. Net terug van een hele fijne vakantieweek Center Parcs Zandvoort, maar ook weer een spannende tijd voor de boeg. Volgende week krijg ik helaas weer een MRI scan, omdat ik al te lang te veel vage pijnklachten heb die mogelijk toch op uitzaaiingen duiden.
En dat terwijl ik vrij recent definitief besloten had dat ik toch echt weer aan een zeeaquarium wilde beginnen, maar ja dat staat nu dus opnieuw even 'on hold'. Eerst maar weer de uitslag van die komende scan afwachten.
Poah, wat vervelend zeg. Sterkte. Als de bak er komt ga ik het volgen!
 
20240115_212526.jpg
 
Mogge ,
Vandaag even de bodem van de overloop schoongemaakt en een gedeelte van de zandbodem in de bak .
60 liter vers water en een vers laagje zand er bij gedaan.
Hoeft niet dat zand maar ik vind t zelf mooi zo'n wit tapijtje 😊
Streamers en de achterwand en de skimmer een beurtje gegeven en klaar is kees.
EIgenlijk doe je niet veel maar zie je toch het koraal er gelijk wat frisser bij staan...
Fijne zondag , grtz jack
20240121_112848.jpg20240121_112842.jpg20240121_112831.jpg20240121_112824.jpg20240121_112812.jpg20240121_112806.jpg20240121_112800.jpg20240121_112746.jpg
 
Update ,
Heb een icp test naar ati gestuurd en denk het euvel met de stervende acro's gevonden te hebben.
Tin en zink absurd hoog en dat komt op zeker van het osmose apparaat af .
Aldus een flinke wissel gedaan van 20% en alle filters van het osmose apparaat vervangen.
Daarnaast een detoxkuurtje van ocean art om het teveel aan metalen uit t water te krijgen.
Zaterdag a.s nogmaals een wissel van 20% en dan maar hopen dat de acro's het blijven doen.
Met de rest van het koraal heb ik geen klagen maar wat ik nu juist 't mooist vind zoals acropora/millepora ed trekt op vanaf de voet...
En als je al een paar honded euro heb geinvesteerd in nieuwe stek en dat zie je elke keer wegbleken dan zakt de moed in je schoenen.
Op een gegeven moment ga je denken van , de groeten met je acro , ik vind 't wel goed.
Maar goed , als t goed is alleen maar bleu sky vanaf nu ... 😊
Fijn weekend nog , grtz jack
20240225_153108.jpg20240225_152523.jpg20240225_152504.jpg
 
Ziet er allemaal top uit!
 
20240225_152459.jpg20240225_152504.jpg20240225_152523.jpg20240225_152529.jpg20240225_152535.jpg20240225_152539.jpg20240225_152631.jpg20240225_152634.jpg
 
Twee weken nu na de detox en ongeveer een 200 liter waterwissel heb ik nu nog een week over actief kool gewisseld om de reststoffen van de kuur er uit te halen .
Fosfaat is daardoor wel flink hoog geworden (77 op da hanna) maar die zal de komende 2 weken wel weer naar normale waardes zakken.
Wat me wel opvalt is dat alles mooi open en fris bij staat.
Gisteren nog een ati test ol de bus gedaan en dan maar is kijken of alles een verbeterend effect heeft gehad op de kwaliteit van het water.
Grtz jack
 
Laatst bewerkt:
Twee weken nu na de detox en ongeveer een 200 liter waterwissel heb ik nu nog een week over actief kool gewisseld om de reststoffen van de kuur er uit te halen .
Fosfaat is daardoor wel flink hoog geworden (77 op da hanna) maar die zal de komende 2 weken wel weer naar normale waardes zakken.
Wat me wel opvalt is dat alles mooi open en fris bij staat.
Gisteren nog een ati test ol de bus gedaan en dan maar is kijken of alles een verbeterend effect heeft gehad op de kwaliteit van het water.
Grtz jack
prachtig
Twee weken nu na de detox en ongeveer een 200 liter waterwissel heb ik nu nog een week over actief kool gewisseld om de reststoffen van de kuur er uit te halen .
Fosfaat is daardoor wel flink hoog geworden (77 op da hanna) maar die zal de komende 2 weken wel weer naar normale waardes zakken.
Wat me wel opvalt is dat alles mooi open en fris bij staat.
Gisteren nog een ati test ol de bus gedaan en dan maar is kijken of alles een verbeterend effect heeft gehad op de kwaliteit van het water.
Grtz jack
Prachtig, lijkt wel een 1000 liter bak :)
 
Echt hé , nee zo groot niet jammer genoeg.
Aan de andere kant vind ik dat een zeebak een lust moet zijn en geen last.
Deste meer liters , deste meer ben je er mee bezig en ik vind dat ik er uurtjes genoeg mee bezig ben per week , dus prima zo deze inhoud.
 
Bovenaan