Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Gaat al de goeie kant op topjes

Mijn mening is dat je toch echt wel minimaal een half jaar nodig hebt na de opstart voordat alles z'n weg heeft gevonden wat betreft plagen en stabiliteit daarna wordt het echt genieten :)

Bedankt Erik , ik denk dat je een behoorlijk eind in de goeie richting zit met 6 maanden.
Alleen al met het kh/ca verbruik ben ik de afgelopen 3 weken aan 't stoeien geweest.
Ik kreeg de ca maar niet boven de 380 en de kh niet boven de 7.4 , iedere dag meten en de doseerpomp een tikje bijsturen , geen reactie/verhoging.
Daarna dacht ik dat het aan m'n kalkreactor lag maar na de waardes gecheckt te hebben uit de reactor was dat uitgesloten , uit de reactor kh 90 en ca rond de 950 , dit apparaat van Frank is toch wel een beest :p
Daarna heb ik de doseerpomp is nagekeken en kon daar ook niets vreemd aan vinden , nadat ik deze een flinke slag heb gegeven zodat er veel meer uit kwam kreeg ik de kh en ca op gewenst niveau.
Het lag gewoon aan de groei van de koralen en de aanwas van kalkalgen dat ik deze 2 waardes niet omhoog kreeg , gewoon iets te voorzichtig.
Feit is wel dat ik best trots ben op 't verbruik nu , dan is 't gewoon een feit dat m'n koraaltjes zich goed voelen.:)
Grtz Jack

Dat verhaal ken ik. Kalkalgen groeide als gekken aan het begin, dat is nu gestabiliseerd. Je ziet toch fluctuaties in waardes na een start, zeker het eerste halve jaar. Daarna gaat het steeds beter. Ik ben nu bijna een jaar onderweg en merk dat ik nu nauwelijks nog iets hoef bij te stellen. Alvorens een bak echt stabiel is mag je rustig een jaar uitrekken.

Staat er mooi bij jack gaaf man.
Groeit zeker lekker bij je.

Groetjes wesley

Dat verhaal ken ik. Kalkalgen groeide als gekken aan het begin, dat is nu gestabiliseerd. Je ziet toch fluctuaties in waardes na een start, zeker het eerste halve jaar. Daarna gaat het steeds beter. Ik ben nu bijna een jaar onderweg en merk dat ik nu nauwelijks nog iets hoef bij te stellen. Alvorens een bak echt stabiel is mag je rustig een jaar uitrekken.

We komen er wel.... :cool:

Staat er mooi bij jack gaaf man.
Groeit zeker lekker bij je.

Groetjes wesley

Groeit als een razende roeland , wes....

Gelukkig Jack, plenaria onder controle.
Staat er goed bij :o

Yep Alex , de planaria is plaheitos.... :)

Na de planaria hebben we gelukkig weer iets anders om te bestrijden ... Goudalg :mad:
Heb de verlichting een uur korter en 10% lager gezet per dag , ook vroeg ik aan m'n vrouw of ze de markiezen omlaag doet als ze naar werk gaat , s'winters staat de zon nl bijzonder laag in huis te schijnen.... Dat deed ze in 't verleden dus niet , maar gaat wel gebeuren in de toekomst.
Als 't dus een beetje meezit is de goudalg ook zeer binnenkort gaan hemelen.

19 januari 017.jpg

12 Maart 001.jpg

002.jpg 003.jpg

013.jpg 014.jpg

018.jpg

012.jpg 022.jpg

023.jpg 028.jpg

026.jpg

wordt steeds mooiertopjes

Inderdaad, wordt met de week mooier. Mede dankzij zo'n goede voorbereiding :o

Toppie Jack dit gaat een toppertje worden gr jaap

[emoji108][emoji106]

Mooi aquarium jack

Dank voor de reacties :o , als je een keer zin hebt om een bakje te komen doen Frank dan stuur je maar ff een pb... (geld natuurlijk voor iederéén )
Grtz Jack

Het werkt, en nog mooi ook, zo te zien.

gr. marcel

Gisteren bij de meisjes in Wassenaar nog een prachtige Millepora gescoord , hij is creme/wit met babyblauwe toppen....
Ook nog een foto van de bak genomen op 29 januari en 1 van vandaag....
Kijk is naar de groei van de Stylo's en boven in de de blauwe Acro Valida die achterin staat...
Afegelopen donderdag hebben Mark en bas een practige lipvis een zandhapper en pincetvis meegenomen.
De lipvis heeft zich direct ingegraven en zit momenteel bij opsporing verzocht...:)
De pincetvis eet gelijk met de pot mee dus dat is een zorg minder....
Fijne zondag allemaal , ik ga ff een bakkie doen bij opoes...:)

003.jpg 001.jpg

002.jpg 003.jpg

Laatst bewerkt:
Paas update:
Afgelopen week een flinke zandhapper overgenomen van Lara .
Die beest heeft de scooterreis van Den Haag naar Katwijk goed doorstaan en is na een dagje zoek te zijn geweest begonnen met de grote schoonmaak.
Dit beest heeft volgens mij een identiteitscrisis want hij is er van overtuigt dat ie een shovel of iets dergelijks is.
resultaat is een gigantische berg zand aan 1 kant van m'n bakje , voordeel is wel dat m'n bakje al een week wazig is :p en de nitraatwaarde naar 10 is gestegen.
Nu hoop ik dat die stijging maar van korte duur is en de nitraat weer naar een acceptabel niveau zakt.
De koralen schijnen er weinig van te merken zo te zien , poliepuitstand is mega en de groei zit er best in.
Ook nog een prachtig mooie stek meegenomen bij Coral&Frags , een rose/zalm kleurige L.O.T.R
Voor de rest eigenlijk weinig te melden en dus ook geen zorgen.... :cool:
Iederéén nog een fijne 2e paasdag , grtz Jack

017.jpg 018.jpg

012.jpg 037.jpg

008.jpg

Back
Bovenaan