Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Is dit levend steen, of dood steen?

sdelixer

ZeewaterForum lid
Hallo.
Even snel voorstellen:
Ik ben Sander. Ik heb 10 jaar ervaring met zoet water, maar totaal onbekend met zout water. Ik ben vrij recent begonnen met een zeeaquarium op te bouwen.
Ik heb eerst mijzelf goed op internet laten infomeren. Nouja dat dacht ik temminste. En daarna heb de eerste benodigde spulletjes gehaald om het aquarium op te bouwen.

Mijn vraag is:
Op Marktplaats handelt iemand uit Zwijndrecht met "vers levend steen" voor 8 euro per kilo. Als je zoekt op levend steen op marktplaats dan komt ie wel met 15 advertenties. Ik heb natuurlijk als beginner 20 KG besteld, en dat ligt nu in mijn aquarium. Maar is dit wel "Levend steen"? Of dood steen? Op de steen zit allemaal koraallijm, en uitgedroogde oren en andere koraalresten. Volgens mij leeft er helemaal niets meer op die steen en heb ik 160 euro weg gegooit.
Graag jullie mening. Hieronder de foto`s van het steen.

20140314_173113.jpg20140314_173128.jpg20140314_173134.jpg20140314_173207.jpg

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Gr Sander.

Dit is zo te zien steen wat uit een oud aquarium is gekomen en zo te zien meer dood dan levend.

ziet er niet echt als levend steen uit
vers al helemaal niet nee.
je hoeft het niet weg te gooien gewoon doorgaan met bacterie cultuur en evt iets vers levend steen.
beter even bij een van de sponsors vragen voor echt vers levend steen
gr

Wil niet heel erg bijdehand over komen maar koraal lijm op de stenen zegt volgens mij toch al genoeg zou niet weten in welke zee er koraal lijm gelijk op de stenen zit gr jeroen

hij zit hier ook op het forum. misschien kan ie het even uitleggen
echt vers levend steen is wel wat duurder als wat jij ervoor betaald heb, maar goed als het zo wordt aangeboden...