Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

IKS: Verwarmingsregeling

Retsmeeb

ZeewaterForum lid
Het volgende:

Ik wil met warmte elementen mijn aquarium bijsturen qua temperatuur. Nu stel ik de computer in op "opwarmen" voor 25 graden. Daarnaast heb ik een alarm voor boven de 27 graden en onder de 15 graden. Het element heb ik uiteraard aangesloten op de stekkerdoos van de computer. Als ik dan zeg dat de computer aan het werk mag zet hij de verwarming voor 20 seconden aan ( of het aquarium dan op 26 of 24 graden is maakt niet uit). Na die 20 seconden gaat de verwarming ui en ook niet meer aan, ook al is de temperatuur ver onder het niveau gezakt.

Dit zou toch niet zo moeten?

Het volgende:

Ik wil met warmte elementen mijn aquarium bijsturen qua temperatuur. Nu stel ik de computer in op "opwarmen" voor 25 graden. Daarnaast heb ik een alarm voor boven de 27 graden en onder de 15 graden. Het element heb ik uiteraard aangesloten op de stekkerdoos van de computer. Als ik dan zeg dat de computer aan het werk mag zet hij de verwarming voor 20 seconden aan ( of het aquarium dan op 26 of 24 graden is maakt niet uit). Na die 20 seconden gaat de verwarming ui en ook niet meer aan, ook al is de temperatuur ver onder het niveau gezakt.

Dit zou toch niet zo moeten?
zet ff alle stappen hier neer

Komt ie:

- Temperatuurmeter geïnstalleerd
- Computer aan
- Contactdoos aan
- Verwarming geïnstalleerd op het eerste contact
- Computer ingesteld op dag- en nachtwaarde: 25 graden.
- Vervolgens aangegeven dat de computer alarm moet slaan bij hoger dan 27 graden en lager dan 15 graden.
- Ingesteld dat de verwarming volgens de computer op het eerste contact zit.
- Computer activeren (uit het menu gaan, "Kontroliere")

Op het moment van aanzetten is het aquarium 23,8 graden.

Vervolgens:
- Verwarming gaat aan.
- Na ~ 20 seconden gaat de verwarming weer uit en blijft uit..

Resultaat is dus dat het aquarium zonder dat ik dat wil af gaat koelen.

je zit in het verkeerde menu nu heb je niet eens een poort op je stekkerblok toe gekent

je moet het programma hebben waar je tep sensor tegenkomt ,dan stap voor stap gewenste waardes ingeven en afsluiten met welche dose ? enter
Komt ie:

- Temperatuurmeter geïnstalleerd
- Computer aan
- Contactdoos aan
- Verwarming geïnstalleerd op het eerste contact
- Computer ingesteld op dag- en nachtwaarde: 25 graden.
- Vervolgens aangegeven dat de computer alarm moet slaan bij hoger dan 27 graden en lager dan 15 graden.
- Ingesteld dat de verwarming volgens de computer op het eerste contact zit.
- Computer activeren (uit het menu gaan, "Kontroliere")

Op het moment van aanzetten is het aquarium 23,8 graden.

Vervolgens:
- Verwarming gaat aan.
- Na ~ 20 seconden gaat de verwarming weer uit en blijft uit..

Resultaat is dus dat het aquarium zonder dat ik dat wil af gaat koelen.

Back
Bovenaan