Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ideeen met het vullen van aquarium

Scooby

ZeewaterForum gebruiker
best forum leden,

ik zit een beetje met een dilemma ik ga binnen kort mijn nieuwen aquarium vullen nu wil ik dat natuurlijk graag met osmose water doen.
maar nu komt het probleem in mijn huis is de water druk wegens niet goeden waterleiding voor de deur 1bar dus een osmose apparaat lijkt mijn dan niet zo handig denk ik?.
dan zal je zeggen dat woord water kopen nu zit ik ook daar met een klein probleem.
ik woon 1 hoog en er gaat rond 700 liter in de aquarium en heb maar totaal 3 tonnen van 50 liter staan dus dat woord dan vaak heen en weer rijden en omhoog tillen(dicht bijzijnde winkel 20min rijden).
(is het mogelijk om elke week paar x paar tonnen vullen en dan langzaam aquarium vullen met een stromingspompje er in?).
zijn er misschien leden die hier een handig idee voor heb alle ideeën zijn welkom.

als ik hier osmose water haal , zit het in tonnetjes van 20 ltr
wel 15 euro statiegeld per ton , maar dat krijg je terug
ik heb hier de hele watervoorraad in een keer gehaald
20 ltr is best te tillen
wat je ook kan doen is een dompelpomp regelen , in een speciekuip zetten , slang naar boven , en de tonnetjes legen in de speciekuip , pomp doet de rest
anders wordt het vaak op en neer lopen

Back
Bovenaan