Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoeveel lipvissen?

kingroi

ZeewaterForum gebruiker
Hoeveel lipvissen kun je eigenlijk bijelkaar zetten?
Ik heb nu een schaakbord lipvis en een zesstreep lipvis maar wil daar nog een regenbooglipvis bijzetten. Ik weet echter niet of dit goed samen kan.

dat wil ik ook graag weten,ik heb een groene lipvis, hij is wel heel vriendelijk, maar ik wil er 2 regenbooglipjes bij zetten,speciaal vpopr de plenaria, waarschijnlijk over 3 weken in de nieuwe bak samen voor de eerste keer erin, dan gaat het denk ik wel goed, omdat er dan nog geen eigen plekjes zijn,

ik heb 2 oranjeruglipvissen en heb daar later 1 regenbooglipvis bijgezet en dat ging en gaat prima! (je moet wel een flinke zandbodem hebben voor de regenbooglipvis)
morgen zet ik er nog een lipvis bij Pseudocheilinus ocellatus(Geringde dwerglipvis)

volgens mij moet je alleen opletten dat het niet dezelde soort is?!

die regenboog lipvissen moeten wel veel zwemruimte hebben las ik, 1000 liter!
dus dat komt wei goed,

hier even een updat van de lipvissen, ik heb dus zaterdag 2 hele mooie regenbooglipvissen gekocht en in de bak gezet,
de groene lipvis heeft zich een half uur niet meer laten zien, en die 2 nieuwe vlogen niet de grond in maar zwommen gelijk al gelukkug samen rond,
maar heelaas toen die groene er weer bij kwam ging het toch mis, hij was er niet blij mee,
kan ik ergens wel begrijpen, hij zit al anderhalf jaar in mijn bak,
nu even afwachten wat er verder gebeurd,
heb wel een beetje spijt dat ik niet gewoon heb gewacht tot over 3 weken het nieuwe aquarium komt, en ze dan samen geplaats heb,verder is die grote groene een hele lieve vis, hij ligt ook altijd zo leuk in de groene sterpoliepen te kijken,valt niet meer op,;)

ik dacht dan kunnen die me vast van de plenaraia afhelpen voordat het in het nieuwe aquarium zit,
heb toen ook al wel een dokter besteld,die zit nu te wachten in de winkel op mij voor over 3 weken,
daar had ik wel mee gewacht,:p

Even terug naar de kern van de topic: conclusie is dat meerdere lipvissen bij elkaar dus geen probleem lijkt te zijn......

ik hen de database eens nagelezen, deze regenboogvissen schijnen toch het vreedzaamste te zijn,
en zeker niet die groene die ik al heb,
ben nu aan het proberen om die groene eruit te vangen met een visval,
maar volgens mij is hij veel te slim,
ben bang dat die andere 2 het niet zullen overleven als ze zich dagen moeten verstoppen,

lipvissen kunnen bij elkaar alleen ze moeten niet te veel op elkaar lijken
zowel in jeugdkleed als volwassen !

tsja die ik heb zijn totaal anders van kleur, maar het model zal het ook wel doen, daar lijken ze wel mee op elkaar,
trouwens ik laat de groene maar gewoon in de bak, is niet te vangen, blijft de hele dag uit de buurt van de val, en je ziet hem dan niet,:odie slimmerik,
hier zwemd hij weer vrolijk,

Bijlagen

• DSC03352.jpg
    DSC03352.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 55
Back
Bovenaan