Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hevel effect bij verlengde ato (met de stromingsrichting mee)

Lokeend12

Patrick
Ik heb mijn Tunze ATO 3155 horizontaal verlengd.
De sump staat op iets hoger dan de opnemer in het vat met osmosewater. Probleem is dat na het pompen er toch nog een heveleffect ontstaat en de sump blijft voldruppelen.
Ik heb een extra lus gemaakt in de slang naar de bovenkant van het aquarium en daarmee LIJKT het probleem opgelost... Echter gerust ben ik er niet op..... Zijn er nog meer oplossingen.
Het heveleffect is dus met de stroom mee... niet vanuit de sump naar de container...

Laatst bewerkt:
Ik heb de uitloop van de ato slang ruim boven het hoogste niveau van het 30 liter voorraadvat (niet op foto).

Om een hoop gespetter in de sump te voorkomen steekt de slang een paar cm in een ruimere pvc buis welke tot waterniveau komt. Slang is vastgeklemd zodat deze niet eruit kan ‘uit zich zelf ‘.

6FB34656-4F25-41BE-9D73-5A8D91B43EEF.jpeg0B139ED3-1B69-4041-883C-BB0DDCE4B572.jpeg

Laatst bewerkt:
Tunze magneet klep monteren
Ik heb al een magneetventiel aangesloten op de vlotter van de container zodat de aanvoer van leidingwater wordt gestopt als de container vol is.
De osmolator geeft alleen stroom aan de pomp als de vlotter in de sump te laag staat

Kan ik extra magneetklep bij de sump plaatsen gekoppeld aan de vlotter in de sump...
aan welke draad.... degene die de pomp aanstuurt of diegene die het signaal vanuit de vlotterpositie geeft....

Ik heb de uitloop van de ato slang ruim boven het hoogste niveau van het 30 liter voorraadvat (niet op foto).

Om een hoop gespetter in de sump te voorkomen steekt de slang een paar cm in een ruimere pvc buis welke tot waterniveau komt. Slang is vastgeklemd zodat deze niet eruit kan ‘uit zich zelf ‘.

Bekijk bijlage 575881Bekijk bijlage 575882

Bekijk bijlage 575881Bekijk bijlage 575882
Super, dank je wel !

Back
Bovenaan