Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Vorige week weer twee grote brokken steen verwijderd om meer plaats te maken voor de koralen (Tom kon ze goed gebruiken want die is met de opbouw bezig)

Ook zijn er weer enkele vissen bij gekomen Halichoeres marginatus en de chrysus twee stuks en nog enkele. Ze kunnen allemaal goed met elkaar over weg!!

De bak blijft het goed doen, en de leds zijn iets hoger ingesteld!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (4).jpg
    003 - kopie (4).jpg
    75,4 KB · Weergaven: 93
  • 004 - kopie (4).jpg
    004 - kopie (4).jpg
    48,8 KB · Weergaven: 96
  • 005 - kopie.jpg
    005 - kopie.jpg
    74,1 KB · Weergaven: 101
Prachtig stukje arcan Martin gr jaap

Hij doet het ook goed Jaap, en ik ben er blij mee!!

De grote leder heb ik uit de bak gehaald omdat de ruimte te krab werd.Door wat koralen te verschuiven en wat andere opbouw te hebben gemaakt ziet de bak er heel anders en rustiger uit vind ik zelf.Ook heb ik één stromingspomp vervangen van 8000 naar 12000 lieter,hier mee heb ik een beter stroming gekregen en dat waderen sommige koralen.

Ook hou ik me de laatste tijd een beetje bezig met zoetwater twee mooie jongens gevangen van bijna een meter lang en een arm dik :cool:!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (5).jpg
    003 - kopie (5).jpg
    62,1 KB · Weergaven: 133
Vorige week weer twee grote brokken steen verwijderd om meer plaats te maken voor de koralen (Tom kon ze goed gebruiken want die is met de opbouw bezig)

Ook zijn er weer enkele vissen bij gekomen Halichoeres marginatus en de chrysus twee stuks en nog enkele. Ze kunnen allemaal goed met elkaar over weg!!

De bak blijft het goed doen, en de leds zijn iets hoger ingesteld!!

Grt,

Martin.
Wauw. Die acantastrea is wel heel erg gaaf!:eek::cool:

Het is hier in Twente goed vissen Martin, ik doe bijna niet anders en kom er daarom zo graag ;-) Volgende week ga ik ook weer eens een keer vissen in de commerciële vijvers van Wild Bijzonder Vissen bij Reutum.

Heel veel succes Marjan in Reutum,en ik wens je een goeie vangst.Maar je kunt je hier in de Ster van Twente ook goed vertoeven !! (Reutum en Haaksbergen 35 km)

Grt,

Martin.

Hij doet het ook goed Jaap, en ik ben er blij mee!!

De grote leder heb ik uit de bak gehaald omdat de ruimte te krab werd.Door wat koralen te verschuiven en wat andere opbouw te hebben gemaakt ziet de bak er heel anders en rustiger uit vind ik zelf.Ook heb ik één stromingspomp vervangen van 8000 naar 12000 lieter,hier mee heb ik een beter stroming gekregen en dat waderen sommige koralen.

Ook hou ik me de laatste tijd een beetje bezig met zoetwater twee mooie jongens gevangen van bijna een meter lang en een arm dik :cool:!!

Grt,

Martin.

WOUW dat zijn zeker een paar beste jongens Martin, zo groot heb ik ze nog nooit gezien als je onderarm. Ik zou er bang van worden als ik zoiets aan de haak kreeg!

Kom binnenkort nog ff buurten om te kijken wat je van de bak gemaakt heb.

Mvg Jarno.

Dat zijn zeker flinke jongens! Heb je ook overwogen om ze na vangst terug te zetten?
Dit met het oog op de palingstand en maar vooral vanwege het gegeven dat paling afkomsting uit zoetwater vaak feitelijk ongeschikt is voor consumptie, vanwege het dioxinegehalte. Omdat paling zich voedt met kleinere dieren hoopt dioxine op in de paling. Naarmate paling ouder wordt kunnen dioxine gehalten torenhoog oplopen. Gevangen in zoetwater, zeker geen visje dat je wekelijks moet nuttigen. :)

Dat zijn zeker flinke jongens! Heb je ook overwogen om ze na vangst terug te zetten?
Dit met het oog op de palingstand en maar vooral vanwege het gegeven dat paling afkomsting uit zoetwater vaak feitelijk ongeschikt is voor consumptie, vanwege het dioxinegehalte. Omdat paling zich voedt met kleinere dieren hoopt dioxine op in de paling. Naarmate paling ouder wordt kunnen dioxine gehalten torenhoog oplopen. Gevangen in zoetwater, zeker geen visje dat je wekelijks moet nuttigen. :)

Anthony...... als je alle voor bereidingen goed heb uitgevoerd voor dat je de paling gaat roken is er echt niks aan de hand !! Dit heeft totaal niks met zoet water te maken zoals jij het hier omschrijft. Kweek paling word ook gevoed met aas uit verschillende kleinere dier soorten.

Grt,

Martin.

Anthony...... als je alle voor bereidingen goed heb uitgevoerd voor dat je de paling gaat roken is er echt niks aan de hand !! Dit heeft totaal niks met zoet water te maken zoals jij het hier omschrijft. Kweek paling word ook gevoed met aas uit verschillende kleinere dier soorten.

Klopt, kweekpaling wordt ook gevoerd. Maar wel met vismeel, en niet met kleine diertjes die leven in/op zwaar dioxine verontreinigde bodem van de Nederlandse binnenwateren. Wat betreft "voorbereidingen", dioxines zijn vet oplosbaar, dus die raak je niet kwijt met een beetje spoelen.
Het is niet voor niets dat in veel binnenwater de commerciele palingvangst is verboden. Dat heeft nog niet eens met de visstand te maken maar puur met de volksgezondheid. Ik weet natuurlijk niet of je zo'n goede visser bent dat je wekelijks wilde paling kunt eten, maar ik zou er voorzichtig mee zijn.:)
HIER een interessant linkje over dit onderwerp.

Klopt, kweekpaling wordt ook gevoerd. Maar wel met vismeel, en niet met kleine diertjes die leven in/op zwaar dioxine verontreinigde bodem van de Nederlandse binnenwateren. Wat betreft "voorbereidingen", dioxines zijn vet oplosbaar, dus die raak je niet kwijt met een beetje spoelen.
Het is niet voor niets dat in veel binnenwater de commerciele palingvangst is verboden. Dat heeft nog niet eens met de visstand te maken maar puur met de volksgezondheid. Ik weet natuurlijk niet of je zo'n goede visser bent dat je wekelijks wilde paling kunt eten, maar ik zou er voorzichtig mee zijn.:)
HIER een interessant linkje over dit onderwerp.

Sorry maar bij mij in de buurt zitten twee paling kwekerijen en ik weet donders goed wat deze paling drie per dag aan voeding krijgen!!
Die gene die het niet weet merkt het niet eens meer of het ijselmeer paling is of kweek paling. kwaliteit van de paling moet goed zijn,maar niet alleen met vismeel !!
Grt,

Martin.

Wauw. Die acantastrea is wel heel erg gaaf!:eek::cool:

Dank je Chris,als ik een paar mooie tegen kom neem ik ze zeker mee!!

Erg mooi martin.
Bak van jou blijft een plaatje.

Groetjes wesley

Bedankt voor het compliment Wesley,jou bak mag er ook zijn hij wordt alles maar mooier!!

WOUW dat zijn zeker een paar beste jongens Martin, zo groot heb ik ze nog nooit gezien als je onderarm. Ik zou er bang van worden als ik zoiets aan de haak kreeg!

Kom binnenkort nog ff buurten om te kijken wat je van de bak gemaakt heb.

Mvg Jarno.

Oké ik hoor wel wanneer je komt Jarno!!

Grt,

Martin.

even een paar foto`s weer!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (6).jpg
    003 - kopie (6).jpg
    68,7 KB · Weergaven: 77
  • 004 - kopie (5).jpg
    004 - kopie (5).jpg
    63,3 KB · Weergaven: 82
  • 005 - kopie (3).jpg
    005 - kopie (3).jpg
    70,8 KB · Weergaven: 77
Toen ik voor jaren terug ben begonnen met een zeeaquarium wouw niemand iets weten om een bak draaiend te houden zonder waterwissels te doen.
Nu een aantal jaren later zijn er meer aquarianen die ook geen waterwissels meer doen Glenn Tanne Adri en meerdere. Dus het is heel goed mogelijk om dit uit te voeren. Hier worden dan ook bepaalde methodes gevolgt met goed resultaat.Ik zelf volg geen DSR of Triton methode want dat was er toen nog niet.Voor mij zelf doe ik nog altijd het zelfde zoals ik ook ooit begonnen ben en het werkt nog steeds!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 007.jpg
    007.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 72
Martin je hebt een hele mooie bak en ik hoop nog veel van je te lezen, De manier van werken spreekt mij enorm aan.
Ben zelf net begonnen en moet mijn draai nog vinden maar soms zie je door de bomen het bos niet meer zoveel mensen zoveel manieren van aquarium houden😊
Gr Riekelt

Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk

Back
Bovenaan