Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Heel mooi, Martin!

Met die strakke zwarte achtergrond komen de kleuren helemaal tot hun recht. Prachtig.

Wil je nog iets meer hoogte toe gaan voegen? Ik bedoel dan, in de vorm van hoog groeiende koralen: bv. mooie gorgoon ergens links of rechts van het midden of een groep staghorns tegen de achterwand. Hiermee zou je nog wat dramatiek aan het ontwerp kunnen toevoegen en de rest van het rif er nog extra uit kunnen laten springen, zeker als je de kleuren wat neutraler houdt. Zomaar een idee... ;)

Dank je René voor het compliment,

Nu eens een keer totaal wat anders als voorheen, minder steen meer ruimte en rondom zwart! de laatste tijd ben ik nergens geweest, maar het is wel de bedoeling dat er ook nog een paar koraaltjes komen die in de hoogte groeien!!

Voorlopig laat ik alles even met rust zodat bepaalde koralen zich kunnen vast zetten want alles is er los ingezet.

Gr,

Martin.

Ziet er prachtig uit allemaal.
Klopt het dat de t5 verlichting van 80w hybrid niet te dimmen is en andere t5 versies wel? Meen zoiets gelezen te hebben:confused:. Hoop in de toekomst (jaartje ofzo) een 160 bak te kunnen plaatsen. Vind het hele mooie verlicht, maar als het waar is lijkt me dat wel een nadeel.

Edit: zag dat er een leuke mtb route in haaksbergen was. Van de zomer daar maar eens gaan fietsen en misschien wat mooie stekken komen halen bij u(en natuurlijk uw bak bewonderen).:biggrin:

2de edit:
http://www.reef-center.nl/webshop/ati-hybride-powermodule-ledt5-4x75-8x80-p-2580.html Daar las ik dus dat de 80w niet dimbaar was. Klopt dit?

Laatst bewerkt:
Nu al super mooi Martin. Gaat alleen maar mooier worden .

@jarne. Dat schijnt alleen te gelden voor de 110 volt versie en niet voor de 220 volt versie
desagy3e.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Ziet er prachtig uit allemaal.
Klopt het dat de t5 verlichting van 80w hybrid niet te dimmen is en andere t5 versies wel? Meen zoiets gelezen te hebben:confused:. Hoop in de toekomst (jaartje ofzo) een 160 bak te kunnen plaatsen. Vind het hele mooie verlicht, maar als het waar is lijkt me dat wel een nadeel.

Edit: zag dat er een leuke mtb route in haaksbergen was. Van de zomer daar maar eens gaan fietsen en misschien wat mooie stekken komen halen bij u(en natuurlijk uw bak bewonderen).:biggrin:

2de edit:
http://www.reef-center.nl/webshop/ati-hybride-powermodule-ledt5-4x75-8x80-p-2580.html Daar las ik dus dat de 80w niet dimbaar was. Klopt dit?

Hoi Jarne,

De t5 gaat bij o beginnen en bouwt langzaam op naar 255 en dat gaat een uur duren en dan is de hoogst piek bereikt, en zo gaat dat ook met de afbouw !!

De t5 kan ik niet dimmen en dat hoeft voor mij ook niet die mag de hele dag volop aan zijn, ik kan met de led,s zo veel % bijsturen zodat de bak mooi verlicht is.

Waarom moet je de t5 dan kunnen dimmen ? Door het dimmen heb je alleen maar meer schitteringen in de bak wat ik nu niet heb!!

Gr,

Martin.

Nu al super mooi Martin. Gaat alleen maar mooier worden .

@jarne. Dat schijnt alleen te gelden voor de 110 volt versie en niet voor de 220 volt versie
desagy3e.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Bedankt Brain, we blijven ons best doen.

Ik merk nu al wel dat er meer kleur komt in de bak!!

Gr,

Martin.

De lobo heeft het weer helemaal naar zijn zin, maar als het zonnetje schijnt dan heeft hij heel veel ruimte nodig!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (4) [].jpg
    003 - kopie (4) [].jpg
    83,8 KB · Weergaven: 91
De lobo heeft het weer helemaal naar zijn zin, maar als het zonnetje schijnt dan heeft hij heel veel ruimte nodig!!

Gr,

Martin.

Is inderdaad een prachtig stuk :p

Gr,

Martin.

Hij is en blijft prachtig martin erg mooi stuk.
Gaat ook is opzoek naar een kleintje en hem is lkker late groeie zo mooi.

Groetjes wesley

Hij is en blijft prachtig martin erg mooi stuk.
Gaat ook is opzoek naar een kleintje en hem is lkker late groeie zo mooi.

Groetjes wesley

Hahaha wes: dan moet je nog vele spieringen in huis halen ,en dat 15 jaar lang :p!!

Gr,

Martin.

Hahaha wes: dan moet je nog vele spieringen in huis halen ,en dat 15 jaar lang :p!!

Gr,

Martin.

Hahaha hebben we er voor over martin is dat babytje van de jouwe er nog.

Groetjes wesley

Hahaha hebben we er voor over martin is dat babytje van de jouwe er nog.

Groetjes wesley

Die is er nog altijd wes, maar dat is geen baby meer: het is nu een kleuter geworden :p!!

Dit is wel erg mooi om mee te maken in deze hobby!!

Gr,

Martin.

Haha das wel gaaf.
Mag de kleuter geen reisje make ;-)
Het groeien van de koralen is idd het mooiste wat er is.
Groetjes wesley

Is inderdaad een prachtig stuk :p

Dit is ook mijn top stuk Filip!!

Schitterend Martin en ook nog zo een joekel Hoe lang heb je hem al ? Gr jaap

Jaap hij is onwijs groot geworden in al die jaren, het zal lopen tegen zo`n 15 jaar !! Ik heb hem gekocht zo groot als een vuist in die tijd!

Ziet er goed uit Martin!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dank je Maikel !!

Wauwww wat een bak ! :rolleyes:

Dank je voor het compliment Leon !!

Haha das wel gaaf.
Mag de kleuter geen reisje make ;-)
Het groeien van de koralen is idd het mooiste wat er is.
Groetjes wesley

Hahaha die kleuter blijft bij mij Wesley, die gaat geen reisje maken naar een ander aquarium !!

Die is namelijk van mijn klein zoon Roan !!

Gr,

Martin.

Hahaha die kleuter blijft bij mij Wesley, die gaat geen reisje maken naar een ander aquarium !!

Gr,

Martin.

Heey martin das jammer.
Gaan wel opzoek naar zon mooie.
Heb je de exacte naam voor mij.
Met hoeveel % verhoog jij je led per week.

Groetjes wesley

Gr,

Martin.

Mooi om te lezen dat hij in de familie blijft en dat het zeewatervirus erfelijk is. Dat verdient een aquarium en dier van deze schoonheid.

Heel mooi Martin
Echt weer een mooie bak
En wat een mega koraal is je lobo erg mooi gr bas

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dank je Bas voor het compliment,

De lobo is een koraal die je niet zo maar overal even tegen komt van dit formaat, vandaar ik hem ook niet weg doe !!

Gr,

Martin.

Back
Bovenaan