Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Alles draaid naar behoren ,de hoofdbak staat er ook piek fijn bij al zeg ik het zelf! Er gaat drie keer per week 10 liter water van de hoofdbak naar de stekkenbak en zo ook omgekeerd.Zo hou ik alles mooi in evenwicht en wordt alles één geheel wat het water betreft!!
Ik heb verschillende stoffen moeten opvoeren omdat ik nu meer water massa heb!! Ik blijf hier voorlopig zo mee doorgaan en kijken wat er opgenomen wordt door de koralen! Hierbij een paar foto`s van de hoofdbak en stekkenbak!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 018 [].JPG
    018 [].JPG
    120,1 KB · Weergaven: 126
  • 017 [].JPG
    017 [].JPG
    121,6 KB · Weergaven: 121
  • 016 [].JPG
    016 [].JPG
    116,4 KB · Weergaven: 130
Hej Martin .
ziet dr super uit hoor .
Wat is dat gele op de laatste foto het ligt op een schelp .
Is dat een halve fungia .

M.v.g henk

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hej Martin .
ziet dr super uit hoor .
Wat is dat gele op de laatste foto het ligt op een schelp .
Is dat een halve fungia .

M.v.g henk

Dank je Henk,

Dat gele stukje wat op de schelp ligt is een stekje van een fungia!! (mooi kleurtje)

Grt,

Martin.

Dank je Henk,

Dat gele stukje wat op de schelp ligt is een stekje van een fungia!! (mooi kleurtje)

Grt,

Martin.

Mooi is die zeker .
Maar hoe stek je een fungia dan.
Ik dacht dat als je het skaletje van het dier beschadigde dat het diertje hemelen gaat.

M.v.g henk

Alles draaid naar behoren ,de hoofdbak staat er ook piek fijn bij al zeg ik het zelf! Er gaat drie keer per week 10 liter water van de hoofdbak naar de stekkenbak en zo ook omgekeerd.Zo hou ik alles mooi in evenwicht en wordt alles één geheel wat het water betreft!!
Ik heb verschillende stoffen moeten opvoeren omdat ik nu meer water massa heb!! Ik blijf hier voorlopig zo mee doorgaan en kijken wat er opgenomen wordt door de koralen! Hierbij een paar foto`s van de hoofdbak en stekkenbak!!

Grt,

Martin.

Martin hangen boven deze stekken die LED lampen?
en wat hangt er boven want er zijn 2 versies
Gr richard

Mooi is die zeker .
Maar hoe stek je een fungia dan.
Ik dacht dat als je het skaletje van het dier beschadigde dat het diertje hemelen gaat.

M.v.g henk

In deze tijd Henk worden ze al in stukjes gezaagd !!

Martin hangen boven deze stekken die LED lampen?
en wat hangt er boven want er zijn 2 versies
Gr richard

Richard boven de stekkenbak hangen de Led lampen en zijn 100 Watt per stuk, maar worden niet meer gemaakt!!Ze worden alleen nog van 70 Watt gemaakt.

Grt,

Martin.

In deze tijd Henk worden ze al in stukjes gezaagd !!

Richard boven de stekkenbak hangen de Led lampen en zijn 100 Watt per stuk, maar worden niet meer gemaakt!!Ze worden alleen nog van 70 Watt gemaakt.

Grt,

Martin.
Klopt maar weet jij ook de kleur die je erboven hebt hangen er zijn nl 2 soorten
gr richard

Klopt maar weet jij ook de kleur die je erboven hebt hangen er zijn nl 2 soorten
gr richard

Richard ik heb ook twee soorten, ik heb er een die wat blauw uitstraalt en de andere is gewoon wit van kleur!! Als ik er binnen kort kom zal ik eens vragen welke kleuren het zijn.

Grt,

Martin.

Ziet er goed uit martin, kom snel weer ff langs

Sent from my C6903 using Tapatalk

Hahaha ik wil ook eens bij jou komen kijken Arjen hoe ver je nu bent met de twee meter :cool:!! (het kan toch nu niet lang meer duren dat je een dagboek gaat aanmaken)

Wie weet misschien kan ik nog wel ervaring op doen zoals je het nu gemaakt heb :p!!

Grt,

Martin.

Vandaag nog weer eens een ritje Duitsland gedaan en bij Jörg`s Korallenkeller langs geweest! We hadden elkaar een tijdje niet meer gesproken vandaar vandaag.

Ik heb een paar mooie koraaltjes meegenomen voor in de bak en ook de stekkenbak weer een beetje bij gevuld!!

Grt,

Martin.

Hej martin .
En dan willen wij natuurlijk ook graag foto's zien .
Al dat moois moet u toch ook met ons delen :rolleyes::D
M.v.g henk

Hahaha ik wil ook eens bij jou komen kijken Arjen hoe ver je nu bent met de twee meter :cool:!! (het kan toch nu niet lang meer duren dat je een dagboek gaat aanmaken)

Wie weet misschien kan ik nog wel ervaring op doen zoals je het nu gemaakt heb :p!!

Grt,

Martin.

Misschien dat ik deze week wel een dagboekje aanmaak Martin ;)

Hej martin .
En dan willen wij natuurlijk ook graag foto's zien .
Al dat moois moet u toch ook met ons delen :rolleyes::D
M.v.g henk

Die foto`s komen nog wel Henk!!

Misschien dat ik deze week wel een dagboekje aanmaak Martin ;)

Vol verwachting klopt ons hart;-)

Grt,

Martin.

komen nog wel Henk!!

Vol verwachting klopt ons hart;-)

Grt,

Martin.

Haha :rolleyes:;)
M.v.g henk

Arjen zou jij je inbox leeg willen maken ?????

Grt,

Martin.

Deze evansi vind het fijn om de parasieten kwijt te raken. Ook heb ik nog een koraaltje bij gezet !!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 004 [].JPG
    004 [].JPG
    121,3 KB · Weergaven: 61
  • 004 - kopie [].JPG
    004 - kopie [].JPG
    135,8 KB · Weergaven: 66
Mooi visje Martin! Mooi koraal ook wat voor soort is het?

Gr. Jeroen

Back
Bovenaan