Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Hallo beste mede forum leden.Het aquarium staat er nog steeds mooi bij en ik beleef er elke dag nog plezier aan.Het zal nog een aantal weken duren voordat het aquarium in de verkoop gaat. Ik laat het hier op het forum weten als het zover is !!

Mvg,

Martin

Martin dat vraagt wel om nog even wat mooie foto’s te posten.
We willen meegenieten.

Groetje wesley

Hier wat foto's Wesley!!

Bijlagen

• 20190216_161148.jpg
    20190216_161148.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 144
  • 20190216_161059.jpg
    20190216_161059.jpg
    186,5 KB · Weergaven: 126
  • 20190216_161048.jpg
    20190216_161048.jpg
    190,6 KB · Weergaven: 118
  • 20190216_161014.jpg
    20190216_161014.jpg
    151,7 KB · Weergaven: 230
  • 20190216_150347.jpg
    20190216_150347.jpg
    114,5 KB · Weergaven: 242
Dit is ook een mooi stuk voor wie hier straks mee verder wil !!

Mvg,
Martin.

Bijlagen

• 20190223_104324.jpg
    20190223_104324.jpg
    167,5 KB · Weergaven: 97
Nog even en dan het aquarium in de verkoop!!

Mvg,

Martin.

Bijlagen

• 20190303_132231.jpg
    20190303_132231.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 77
Hallo allemaal,
Zoals ik al eerder heb gemeld ga ik stoppen met de zeewaterhobby.Vanaf 1 april is alles voor een mooie prijs in 1 koop te koop.Bak +inhoud,filter verlichting,pompen lift om de lamp naar boven te doen afschuimer enz.
Een nader bericht volgt nog !!

Mvg,
Martin.

Hallo allemaal,
Zoals ik al eerder heb gemeld ga ik stoppen met de zeewaterhobby.Vanaf 1 april is alles voor een mooie prijs in 1 koop te koop.Bak +inhoud,filter verlichting,pompen lift om de lamp naar boven te doen afschuimer enz.
Een nader bericht volgt nog !!

Mvg,
Martin.
1 april, geen grap? Zonde dat je gaat stoppen, je hebt het beslist in de vingers! Maar tegelijkertijd ook wel begrijpelijk: je zult dan tijd overhouden om andere leuke dingen te doen en om af en toe wat langer van huis te zijn. Je hebt genoeg moois om op terug te kijken!

1 april, geen grap? Zonde dat je gaat stoppen, je hebt het beslist in de vingers! Maar tegelijkertijd ook wel begrijpelijk: je zult dan tijd overhouden om andere leuke dingen te doen en om af en toe wat langer van huis te zijn. Je hebt genoeg moois om op terug te kijken!

Dank je wel Tanne,nee het is geen 1 april grap.Ik heb geweldige mooie jaren meegemaakt in de zeewaterhobby en veel geleerd (veel gereisd veel gezien en op beurzen gestaan) Echt veel aquarianen leren kennen door de jaren heen.Maar aan alles komt een keer een eind,en daar heb ik nu voor gekozen.Net wat jij zegt ik heb genoeg om op terug te kijken Tanne.Ik heb wel heel veel bewaard zoals tijdschriften en foto`s !!

Mvg,

Martin.

zonde Martin, maar net wat je zegt, aan alles komt een eind.
het geeft je ook weer ruimte voor andere mogelijkheden.
geniet van de extra tijd en rust.

zelf was ik ook gestopt door gezondheid en overige omstandigheden.
ik ben nu stiekem weer aan het kijken voor een bakje van 90x70x55.
maar eerst de auto voor apk en op vakantie van de zomer.

natuurlijk ben je hier thuis altijd welkom en wie weet kun je af en toe bij mij nog genieten van een blik op zout ;)

Martin, zonde dat je stopt, nog even een ervaringsvraag nu het nog kan ;)

ik zie dat jou bak 65 hoog is, ik gok dat dat betekend 60 wh?

hoe bevalt die hoogte? is dat qua onderhoud nog goed te doen? zou je deze hoogte adviseren?

natuurlijk ben je hier thuis altijd welkom en wie weet kun je af en toe bij mij nog genieten van een blik op zout ;)

Dank je wel Ben,altijd leuk om te horen dat ik nog welkom ben.Maar eerst hier de boel opruimen 😀!!
Mvg,
Martin

Martin, zonde dat je stopt, nog even een ervaringsvraag nu het nog kan ;)

ik zie dat jou bak 65 hoog is, ik gok dat dat betekend 60 wh?

hoe bevalt die hoogte? is dat qua onderhoud nog goed te doen? zou je deze hoogte adviseren?
Jelle de bak is 65 cm hoog wh 60.Dit is een ideale hoogte om de bak schoon te maken.Voorheen had ik 70 cm en dat vond ik te hoog!!

Mvg,
Martin.

Jelle de bak is 65 cm hoog wh 60.Dit is een ideale hoogte om de bak schoon te maken.Voorheen had ik 70 cm en dat vond ik te hoog!!

Mvg,
Martin.

mag ik vragen hoe lang jij ongeveer ben?

ik kan me namelijk voorstellen dat de ideale bakhoogte in relatie tot schoonmaak anders is voor iemand van 1,55 dan voor iemand van 2,05... :unsure:
ikzelf ben iets van 1,84 en ik gok dat een bak van 65 precies goed is dan...

Dit heeft vooral met je armlengte te maken. Hoe dieper hoe langere armen je nodig hebt ;)

De totale hoogte (dus vanaf de vloer tot aan de rand) is een ander verhaal. Zelf vind ik het mooi als je ogen ongeveer op het midden van de bak gericht zijn. Het hangt er mee samen of je meestal voor de bak zit of staat. Als de totale hoogte onpraktisch is, is dat eenvoudig op te lossen door een bankje of trapje te gebruiken bij onderhoud.

Dit heeft vooral met je armlengte te maken. Hoe dieper hoe langere armen je nodig hebt ;)

De totale hoogte (dus vanaf de vloer tot aan de rand) is een ander verhaal. Zelf vind ik het mooi als je ogen ongeveer op het midden van de bak gericht zijn. Het hangt er mee samen of je meestal voor de bak zit of staat. Als de totale hoogte onpraktisch is, is dat eenvoudig op te lossen door een bankje of trapje te gebruiken bij onderhoud.

ik ga er vanuit dat armlengte min of meer direct samenhangt met totale lengte... al zitten daar natuurlijk per persoon zekere afwijkingen in.

qua totale hoogte ben ik het geheel met je eens en ga ik zeker een trapje/opstapje ofzo nodig hebben om in de bak te werken. dat heb ik over voor een bak op ooghoogte.

mag ik vragen hoe lang jij ongeveer ben?

ik kan me namelijk voorstellen dat de ideale bakhoogte in relatie tot schoonmaak anders is voor iemand van 1,55 dan voor iemand van 2,05... :unsure:
ikzelf ben iets van 1,84 en ik gok dat een bak van 65 precies goed is dan...
Ik ben 1,75 Jelle,maar ik gebruik ook een trapje bij het schoonmaken.Vanaf de vloer bovenkant bak is bij mij 145 cm zodat ik mooi in de bak kan kijken als ik aan tafel zit!!

Mvg,
Martin.

Het is nog even genieten wat ik in al die jaren geleerd heb in de zeewaterhobby.Over een paar weken worden de koralen opgehaald en krijgen ze een nieuwe plek om nog verder uit te groeien.

Mvg,
Martin.

Vandaag de laatste dag en morgen gaat al dat moois weg naar een nieuwe bestemming.Het zal een kale bak worden waar ik even aan moet wennen met alleen maar vissen en wat klein gespuis !!

Mvg,
Martin.

Back
Bovenaan