Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

henkie verhongerd

kogelvisje

ZeewaterForum gebruiker
ik heb henkie nu bijna 1 jaar in mijn bak zitten, eerst was hij heel dik, nu zwemt hij mager door mijn bak,is nog wel actief,
mijn aquarium is te schoon voor hem geworden denk ik,
eet hij ook nog wat anders dan algen? wat kan ik voor hem doen?

Zijn best lastige visjes wat eten betreft, bij sommige forumleden eten ze met de pot mee en zijn kogelrond gegeten. Je kan kijken of hij/zij Spirulina lust en of noribladen (van AppieH).
Mijn salarias nam niets aan en kreeg hem ook niet uitgevangen, resutaat van de honger gestorven, ook niets terug gevonden de opruimploegen in je bak doen hun werk.
Hoop dat je hem aan het eten krijgt.
Succes

Mijn Henkie is helaas ook zo overleden in mijn vakantie.

Hij at bij mij wel met de pot mee maar in de vakantie denk ik net niet genoeg eten gekregen door mijn vervangende vakantie hulp.
Dus idd raad ik het ook aan om hem dan bij iemand anders onder te brengen om hem zijn buikje weer lekker vol te laten eten.

Gr Mark

Verders vindt ik het ook erg leuke visjes

Ik heb bij de dierenwinkel Omega one supper veggie Red seaweed voor zoutwatervissen gekocht (5 euro).

Dat eet mijne echt heel erg graag!

omegaone_seaweed[1].jpg

Gr,

Xiniz

ja hij laat zich niet vangen heelaas, die zijn best slim eigenlijk, maar dat komt hem nu niet echt uit voor hem, anders zou ik hem aan iemand anders geven,zelfs gratis, ik vind het zo zielig,
ik geef ook elke avond droogvoer dat is van alles spirulina en andere rode en groene soorten strooivoer, ik heb zelfs 3 verschillende potjes die ik dan meng met water,
ook die grote algenbladeren die mijn dokters graag hebben komt hij niet aan,
dus dan moet ik het nog maar effe aanzien,hallooooo

Mijn henk is destijds verhuisd, hij was zo groot geworden dat hij de andere vissen niet meer met rust liet. Maar dat was er dus zo een die alles vrat wat je er maar ingooide.
(dat heb je met vissen die bij TMF vandaankomen, die vreten werkelijk waar alles!)

Maar ik zou zeggen laat henk naar een grotere bak verhuizen.
Mocht je toch nog last van alg hebben, ga dan eens op zoek naar een salarias fuscus. Dat is een kleinere versie van henk, alleen dan is hij zwart/bruin. Die wordt max. 10 cm. En doet hier nu uitstekend werk! Hij is ook niet zo brutaal als de gewone henk. Powat

Omdat onze henk nu zwart is, hebben we hem bob genoemd. Nee geen discriminatie, gewoon bob marley omdat ik wel van een stukje raggae hou. kissme

bij mij werd ie ook heel mager na een maandje of 8. is ook gestorven.

mijn henkie is ook zo;n 10 cm groot, maar hij groeit al een hele tijd niet meer, hij laat zich niet vangen,
hij zwemt nog steeds rond, ergens moet hij toch van leven, volgende maand heb ik hem 1 jaar,

kan lang duren voordat hij zo verhongerd is en er dood bij neervalt hoor. Hij zal nog wel wat van je stenen schrapen maar veel zal het dan niet zijn. Snap alleen dit topic niet zo goed, je geeft zelf aan dat je vis steeds magerder word en je bang bent dat hij verhongert. Vervolgens word er advies gegeven en nu doe je net of wij het verkeerd zien :confused: Tenminste zo komt het toch over dan :rolleyes: Anyway, succes met je vis, hoop dat hij het volhoud (met de genoemde suggesties..)

nee hoor jullie zien het heel goed, en ik heb al alles gedaan en geprobeert wat jullie aanbevolen hebben,
als ik hem kon vangen mocht hij zo af gehaald worden,ik weet ook wel dat hij meestal van algen leeft,maar als je niet veel in de bak hebt houd het op,
de bladeren die ik voer,laat hij aan zijn neus voorbij gaan,
net zoals de rest van het voer,
ik heb niet voor niets deze vraag op het forum gesteld,en ben blij met elk advies,;)

Mijn Percnon-krab krijgt regelmatig algentabletjes (Tetra PlecoMin).
Tweemaal per week geef ik die ook extra aan de Dwergkeizer (argi) en de Juffertjes (viridis).
Zij zijn er gek op.
Misschien dat het Henk over de streep kan trekken :).

Gr. JNS.

nee hoor jullie zien het heel goed, en ik heb al alles gedaan en geprobeert wat jullie aanbevolen hebben,
als ik hem kon vangen mocht hij zo af gehaald worden,ik weet ook wel dat hij meestal van algen leeft,maar als je niet veel in de bak hebt houd het op,
de bladeren die ik voer,laat hij aan zijn neus voorbij gaan,
net zoals de rest van het voer,
ik heb niet voor niets deze vraag op het forum gesteld,en ben blij met elk advies,;)
Koop dan een vissenval

Back
Bovenaan