Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

hellende voorruit

B

bekker

Guest
Op de plaats waar ik mijn aquarium wil zetten krijg ik last van licht weerkaatsing.
Door de voorruit van de bak onder een hellende hoek te plaatsen wordt de licht weerkaatsing (via de ramen van mijn woning) minder.
Zijn er aquarianen die hiermee ervaring hebben?
 
hallo,

wij hebben hier zelf ook het aquarium op het zuiden staan staan vol op in het licht.
wij hebben dit op gelost door meerendeel de gordijnen dicht tehouden aan gezien dit toch aan de achter zijde van de woning is.

volgende aquarium wordt wel elders in de woonkamer geplaatst om dit dus tevoor komen.
het licht valt hier mometeel al voor 7 uur sochtends in de bak en merkt het aan de lagere dieren die dan al open beginnen testaan.

wat dat betreft krijgen ze nu teveel licht op een dag.

yvonne
 
hallo yvonne,

bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen andere plaatsings mogelijkheid.
Blijf benieuwd of er iemand is die al eens een naar voren hellende aquariumruit heeft geplaatst/gezien.



m. vr. gr. Alphons Bekker
 
Een achterover hellende voorruit is zeker geen slecht idee, heeft weer een ander voordeel dat je bepaalde dieren zoals Tridacna's beter hun kleuren kunt bekijken.
Laatst nog een versie bij een winkel in duitsland gezien waarbij de voorruit een beetje bol naar achteren ging. Dit gaf wel een kleine vertekening door de bolling.
Zag een paar jaar geleden een item over een speciaalbak voor de Tridacna's (VS) maar het staat niet meer op het net helaas dus een verwijzing heeftgeen nut.
Groeten,
Paul
 
Bij de grote bakken van het Artis aquarium in Amsterdam hebben ze hellende voorruiten.
Heb geen idee waarom maar misschien kunnen zij je een antwoord geven.
Echter hun bakken zijn ruim 2 1/2 meter hoog.
 
Bovenaan