Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hamertje?

Erg veel stress gehad en waarschijnlijk heeft hij zich gewoon los gelaten van het skelet.... was hij nieuw? Had hij genoeg licht? Wat zijn je waterwaardes? Dat is even belangrijk
 
Is gaan hemelen vrees ik.

Zoals Johny al zei, waterwaardes/achtergrond info is belangrijk zodat wij je misschien kunnen helpen met waarom hij er zo bijstaat'
 
Nee, het is een clavularia soort, een buiskoraal, familie van het orgelpijpkoraal.

Sterpoliep is een hoornkoraal, als het ware een korstvormig groeiende gorgoon. Derhalve vormt sterpoliep dus een lederachtige mat (meestal lila/paars) waar de poliepen uit omhoog komen.
 
Nee, het is een clavularia soort, een buiskoraal, familie van het orgelpijpkoraal.

Sterpoliep is een hoornkoraal, als het ware een korstvormig groeiende gorgoon. Derhalve vormt sterpoliep dus een lederachtige mat (meestal lila/paars) waar de poliepen uit omhoog komen.
Dan is dit zeker ook geen sterpoliep, de man heeft het wel aan mij verkocht als zijnde sterpoliep?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    117,9 KB · Weergaven: 48
Moeilijk met zekerheid te zeggen vanaf deze foto.
De manier van groeien, die vingers over het glas, zegt mij dat het zeer waarschijnlijk inderdaad ook geen sterpoliep is.

Maar je kan het makkelijk zelf testen. Duw met je vinger op het weefsel wat over het glas groeit, voelt het heel zacht, squishy aan (je kan het zonder moeite induwen) dan is het Clavularia. Voelt het stug, heel glad leerachtig, dan is het sterpoliep (Briareum).
 
Moeilijk met zekerheid te zeggen vanaf deze foto.
De manier van groeien, die vingers over het glas, zegt mij dat het zeer waarschijnlijk inderdaad ook geen sterpoliep is.

Maar je kan het makkelijk zelf testen. Duw met je vinger op het weefsel wat over het glas groeit, voelt het heel zacht, squishy aan (je kan het zonder moeite induwen) dan is het Clavularia. Voelt het stug, heel glad leerachtig, dan is het sterpoliep (Briareum).
Ik denk zelf dat het wel een soort briareum is.
 
Lijkt idd op een ouder skelet aan de algen te zien. Vreemd…

Hoe lang draait je bak al en wat zijn je water waardes? Is er wat veranderd?
 
Lijkt idd op een ouder skelet aan de algen te zien. Vreemd…

Hoe lang draait je bak al en wat zijn je water waardes? Is er wat veranderd?
Gister avond stond hij er nog goed bij, de waardes kan ik op dit moment niet meten want mijn test waren op. Inmiddels al nieuwe besteld maar door het weekend en de vakantie komt het later pas aan.
 
Heb je toevallig een foto van de hamer van voordat hij dood is gegaan? Lijkt idd veel algengroei, maar de binnenkant is nog redelijk wit, misschien heeft de hamer een tijdje (ver) ingetrokken gestaan voordat hij dood ging?
 
Heb je toevallig een foto van de hamer van voordat hij dood is gegaan? Lijkt idd veel algengroei, maar de binnenkant is nog redelijk wit, misschien heeft de hamer een tijdje (ver) ingetrokken gestaan voordat hij dood ging?
Dit was hem 1,5 maand geleden93E8242E-E891-4FA6-A366-3A599BF4986F.png
 
Ah, dat was toen al verre van een gezonde hamer.
Die was toen al voor ~75% dood.
 
Bovenaan