Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hallo allemaal even voorstellen

Marra

ZeewaterForum lid
Ik ben sinds kort begonnen met de opstart van een rif aquarium van ongeveer 500 l
Wat bewoners betreft ben ik er nog niet helemaal uit maar aan div koralen mag het zeker niet gaan ontbreken,voor nu zitten er een paar anemonen is en wat simpele koralen die ik heb gekregen van een liefhebber in de buurt die me ondersteund met eventuele vragen
 

Bijlagen

  • IMG-20210530-WA0009.jpg
    IMG-20210530-WA0009.jpg
    127,3 KB · Weergaven: 80
  • IMG-20210530-WA0004.jpg
    IMG-20210530-WA0004.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 78
  • IMG-20210526-WA0008.jpg
    IMG-20210526-WA0008.jpg
    147,6 KB · Weergaven: 77
  • IMG-20210521-WA0013.jpg
    IMG-20210521-WA0013.jpg
    124,2 KB · Weergaven: 79
Ziet er leuk uit , zou alleen de pompen voorzien van bescherming voordat er vandaag of morgen een anemoon in terecht komt.
Bv een grof pantykousje om de aanzuig gedeelte , is wel meer werk met vaker schoonmaken maar behoedt je voor veel ellende.

succes met de bak en veel plezier met de hobby.

grt peter
 
Welkom Marra!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in. Alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list . In België ook bij de Standaard Boekhandel.

Leuke bak heb je al staan. Wel ben ik van mening dat er wel heel veel steen in ligt. Dat oogt nu natuurlijk vol (en dat vinden veel mensen mooi), maar laat weinig ruimte voor koraalgroei over. Ook kan zich vuil gaan ophopen tussen de stenen.


Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Hoi Tanne, bedankt voor het welkom heten.
Je boeken heb ik liggen 😁 en ik heb hulp uit de buurt
Deze bak was puur uitproberen of ik het leuk zou vinden en je raad het al,ik ben verkocht,ik had de bak idd erg vol gestoken met steen en merkte met opstarten de nadelen er al van evenals de lage waterstand van 32 cm,dus heb ik besloten het meteen goed door te pakken en er komt een gewoon aquarium te staan IPV dit omgebouwde aquarium/terrarium.en dan met wat liters meer kijken wat ik er van kan maken !
 
Dat klinkt allemaal heel goed! Eén advies: neem de tijd. Verdiep je goed en overweeg elke stap tevoren uitgebreid. Zo krijg je rust in je bak en maak je weloverwogen keuzes. Dat, samen met kennis en doorzettingsvermogen, maakt het onbereikbare bereikbaar. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!
 
Zodra die nieuwe bak staat ga ik een dagboek plaatsen,om te laten zien en wellicht wat goede adviezen te vergaren 👍
 
Bovenaan