Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Goed schoonmaken jerrycans

jbweb

Senior Forumlid
Ik ben een weekje op zoek naar enkele (ik denk 4) jerrycans om mijn osmose en zeewater in te bewaren. Nu heb ik 4 25liter jerrycans gevonden waar zeep in gezeten heeft.
Volgens de verkoper is dit gemakkelijk schoon te maken en kan er na 1x spelen gewoon osmose/zeewater in.
Persoonlijk ben ik wat voorzichtiger Dus vandaar mijn vraag hier.

Is het een goed idee om zeep jerrycans aan te schaffen en zijn deze goed schoon te maken zodat er geen gevaar is voor mijn dieren?
En zo ja, wat is een slimme, grondige manier van schoonmaken?

Kleine p.s. vraag. Ik denk er aan om 2 jerrycans te gebruiken voor zeewater en 2 voor osmose (ik heb zelf een osmose app.).
Is dit een juiste verhouding voor een 60liter nano, of weet iemand uit ervaring dat je beter een andere verdeling kan aanhouden?

Jordy

Lijkt mij persoonlijk dat je die resten er niet zo makkelijk uit krijgt met even spoelen .. zelf zou ik dan ook geen risico nemen ..

Ja kan ze wel degelijk schoon krijgen door ze uit te spoelen.
2 á 3 keer uitspoelen met alleen water, daarna water met wat zeezout er in doen paar minuten laten staan en dan weer omspoelen, dan zijn ze echt wel goed schoon.

niet doen......
koop gewoon een paar nieuwe deze kosten bijna niets.
als het mis gaat kun je jezelf wel voor de kop slaan voor die paar centen.

ik zelf gebruik altijd lege zout emmers.
zijn altijd schoon en werkt perfect.

Ik ben een weekje op zoek naar enkele (ik denk 4) jerrycans om mijn osmose en zeewater in te bewaren. Nu heb ik 4 25liter jerrycans gevonden waar zeep in gezeten heeft.
Volgens de verkoper is dit gemakkelijk schoon te maken en kan er na 1x spelen gewoon osmose/zeewater in.
Persoonlijk ben ik wat voorzichtiger Dus vandaar mijn vraag hier.

Is het een goed idee om zeep jerrycans aan te schaffen en zijn deze goed schoon te maken zodat er geen gevaar is voor mijn dieren?
En zo ja, wat is een slimme, grondige manier van schoonmaken?

Kleine p.s. vraag. Ik denk er aan om 2 jerrycans te gebruiken voor zeewater en 2 voor osmose (ik heb zelf een osmose app.).
Is dit een juiste verhouding voor een 60liter nano, of weet iemand uit ervaring dat je beter een andere verdeling kan aanhouden?

Jordy

http://www.jerrycanshop.nl/

Hahaha... de meningen zijn verdeeld.
Al is de algemene tendens toch richting nieuwe jerrycans. En aangezien het inderdaad maar een tientje voor 4 jerrycans scheelt, waarom zou ik dat risico willen lopen.
Daarbij is het dan ook mogelijk 20 liter jerrycans te nemen. Toch handiger aangezien ze op de eerste verdieping opgeslagen gaan worden.

Als er aanslag in de jerrycans zitten, even wat zand erin, water erbij en schudden maar.

Het schuurt de hele binnenkant schoon.

Back
Bovenaan