Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Kijk dat is een grote gemene deler. Met dit soort input kunnen we wat:).

Maar wat bestrijding betreft, hou ik het op niet commerciele middelen.

m.v.g. Glenn

Nee... Ik liever ook niet, maar na een half jaar kwakkelen en van alles geprobeerd te hebben toch naar de medicijnkast gegrepen. Ik heb er geen spijt van, maar hoop het niet meer te hoeven doen.

Ik vind ze ook prachtig jaap, geen woord teveel gezegd.
Frank ik hou ook niet van tobben.

Dus vandaag was de maat vol. De flap afgeheveld in het ergst aangetaste deel van de bak , ongeveer 40 liter oud water gebruik om het zand te wassen en het schone zand terug gezet in het rif.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1360182658460.jpg
    uploadfromtaptalk1360182658460.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 36
  • uploadfromtaptalk1360182671659.jpg
    uploadfromtaptalk1360182671659.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 34
  • uploadfromtaptalk1360182711625.jpg
    uploadfromtaptalk1360182711625.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 33
  • uploadfromtaptalk1360182746696.jpg
    uploadfromtaptalk1360182746696.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 39
Meer dan de helft van de stopcontacten is nu weer vrij. Het was op een geven moment echt spaghetti in de kast aan het worden.

ik heb 1x 6 voudige Stekkerdoos verwijder en alle 4 en 3 voudige WCD's opnieuw gemonteerd, waardoor je alle contacten beter kan gebruiken (meer ruimte onderling).
Tevens de 4 voudige timer "Silvershield power manager" verwijder, omdat ik nu de iks gebruik.

ka1.jpg ka2.jpg
m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Flap lijkt bij het afgezogen deel goed onder controlle. Meestal zie je bij een hardnekkig probleem de volgende dag, alweer een vermeerdering van de sporen die achter gebleven zijn.
Dit probleem was de afgelopen 5 dagen ineens progressief gaan groeien.
De bak ik weer bijna zo wit, als bij de zand storting op 23nov2012. De rechterkant van de bak heeft nog iets licht bruin, maar dan zien we wel hoe dat zich ontwikkeld met de aangepaste stroming. Ook minder voeren en de fosfaat en nitraat met toevoegingen verhogen.
Dit was een experiment om mijn nitraat en fosfaat wat hoger te krijgen zonder toevoegingen. Flap kreeg ik er helaas gratis bij.. Ik hou het voortaan op de zelf gemaakte oplossingen.

m.v.g. Glenn

Samengevat is het flap probleem onstaan, doordat ik bij wijze van experiment gezondigd heb tegen alle regels, die ik in het verleden voor mezelf opgesteld heb.
Nl:
- Niet overmatig veel voeren
- geen knoflook gebruiken
- Regelmatig of continu powerfilters inzetten tegen ditritus.

Niewe regel : altijd Ozon en uv aanzetten als stip preventie en incidenteel knoflook voeren ( een paar dagen in de maand als het systeem het toelaat)

Leuk nieuw spul weer hoor glenn zal je rif wel weer nog mooier laten lijken.
De pijlvisjes blijven altijd mooi vind ik.
Welke kleine keizer is het geworden.
Groetjes wesley

ik die pijvisjes steeds leuker vinden in een groepje, nu 4 in de bak.
Vandaag echter maar 3 gezien. ik hoop dat de 4e nog tevoorschijn komt.

de keizer is een Cheatodontoplus Mesoleucus.
ik hoop dat ik hem aan het eten krijg hij is erg kieskeurig.

Leuk nieuw spul weer hoor glenn zal je rif wel weer nog mooier laten lijken.
De pijlvisjes blijven altijd mooi vind ik.
Welke kleine keizer is het geworden.
Groetjes wesley

Die is zeker mooi zeg met zen blauwe lippestift op haha die zie je niet veel in de bakke voorbij komen.
Ik zou deze graag in men bak nemen maar twijfel nog zou dat kunnen denk je.
Heniochus acuminatus
Bekijk bijlage 322082
Groetjes wesley

Die is zeker mooi zeg met zen blauwe lippestift op haha die zie je niet veel in de bakke voorbij komen.
Ik zou deze graag in men bak nemen maar twijfel nog zou dat kunnen denk je.
Heniochus acuminatus
Bekijk bijlage 322082
Groetjes wesley

ook een mooie vis.
heb jij deze vis in je bak, of wil je hem gaan halen ?
deze is volgens mijn een koralen sloper.

Je hebt veel schuilplekjes voor de pijlvisjes zie ik, dus waarschijnlijk zit deze zichzelf gewoon even tijdelijk daar ergens tussen te verschuilen? Komt vast goed! Ik heb inmiddels ook een heel aantal en het komt regelmatig voor dat ik er eentje of twee niet zie. Toen dat de eerste keren gebeurde, kon ik vreselijk in de stress schieten (vrouw eigen misschien? ;)), maar nu het zo af en toe eens gebeurd weet ik dat het wel goed zit. Soms verdwijnt een koppel bij mij ook meerdere dagen achtereen, maar dan kan ik helaas niet altijd zien wat er zich in die schuilplaatsen afspeelt...

Zijn het allemaal magnifica's die je hebt of zijn het nu twee soorten?

Even terugkomend op de flap, nu ik Stryx ook zag typen over zonlicht: ik heb eind vorig jaar ook maar uiteindelijk gegrepen naar medicatie (Mycosidol, omdat ik het echt niet meer wist allemaal met die cyano), maar sinds twee weken komt het terug. Niet veel, maar wel iets. Bij mij zit het precies op de plek waar de zon ook binnenkomt en waar de afgelopen dagen ook de witte weerkaatsing van sneeuw viel. Toen is het ook weer iets verergerd. Ik hou mijn hart vast voor de komende voorjaars- en zomermaanden :(, het aquarium staat geheel op de verkeerde plek. Met mijn grote aquarium had ik er nooit / nauwelijks last vast, maar dat is dan denk ik te verklaren omdat de glasbak zelf veel hoger stond dan de huidige en daar het zonlicht niet op deze manier in viel.

Hoor marjan leuk dat je ook meeleest.
Ik heb alleen magnifica's en denk er over om een tiental te gaan inzetten. Prachtig als groepje. Ik ben nu wat gerust gesteld. Niet dat ik zou gaan janken of zo hoor, daarvoor heb ik al teveel meegemaakt met mij bak. Emotie is eenmaak geen goede gids in zulke gevallen.
Flap is eigenlijk bij mij terug te brengen naar mijn voer regime, vanwege inbreng nieuwe vissen.
Je met het herkennen en er altijd op tijd bij zijn voordat het escaleerd.
De sleutel is ditritus vs licht balans controleren. Hoe meer licht hoe meer kans op flap bij een bepaalde hoeveelheid ditritus. In sump mag je een berg ditritus hebben zonder dat je last krijgt van flap. In een verlichte rif is een beetje stilstaand ditritus al aanleiding voor flap.
Onder overhang en schaduw ook minder last van flap. Nu blijkt direct zonlicht ook een verhoogd risico op flap te veroorzaken.

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan