Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

metingen

Specialsbak:
NO2 < 0,3 mg/l (tetra)
NO3 = 7 mg/l (salifert)
PO4 < 0,5 mg/l , :mad: (laatste meting 7/4) (salifert)
SG = 1,0233
actie : minder voeren, FGO regenereren.

Rif:
NO2 < 0,3mg/l (tetra)
NO3 = 7 mg/l (salifert)
PO4 = 0,05 mg/l (redsea)
SG = 1,0233
KH = 9 (salifert)
MG = > 1500 (laatste meting 3/4)
CA =

Laatst bewerkt:
ik zou niet te veel afgaan op salifert
test eens met merck is ook van rowa
dit is de enige test die de waarde juist weer geeft wat po4 betreft
gr robert

bedank voor je advies robert, waar kan je die merken verkrijgen en wat kosten ze ?
op dit moment gaat alle picobello en mijn kleuren zijn optimaal.
wat PO4 betref gebruikte altijd redsea en naar volle tevredenheid. over sera PO4 ben ik minder te spreken. Moeilijk de blauw tinten te onderscheiden.
ik denk ook dat je de testen alleen als indicatie moet gebruiken, want aan je koralen zie je toch hoe de werkelijkheid is.

test met afval zoutwater
ik vind de pomp nogal brommen en de venturi best veel geluid maken. Nadat ik de lucht aanzuiging van een demper heb voorzien is het geluid een stuk minder, maar ik vind dat het stiller moet kunnen.
Ook de afvoer gorgelt te veel, daar heb ik een lucht aanzuig pijpje voor gemaakt om het hevelen tegen te gaan.

Bijlagen

• Herschaalde kopi&#101.jpg
    Herschaalde kopi&#101.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 21
vandaag de schelpen filter uit de sump van de specialsbak verwijderd en de zand wervelbed in de sump geplaatst. Tevens en extra wervelbed voor de GFO geplaatst achter de zand wervelbed.
de geregenereerde GFO teruggeplaatst.
de sukkelende rode zeester heb ik uit de bak verwijderd, hij is tot op de hart aangetast en had al eerder een arm verloren.
één van de onlangs aangeschafte blauwe zeesterren had in het begin een kleine vlekje/beschadiging onderin die steeds groter werd.
Vanmorgen heb ik de arm maar afgeknipt als laatste redmiddel, want ik zie dat vanaf dat plek de rottingsproces verder oprukt.

Helaas is de paarse spons afgestorven. Het groeide eerst best hard en ineens begon het van onderaf te bleken en nu is er nagenoeg niks over. (dag ervoor teveel fyto of teveel prut ???)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan