Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Lekker bezig, Glenn.

Niet het meest leuke werkje maar heb dit in 9 maanden dat mijn bak nu draait al twee keer gedaan.

Ik merk het als de overloop "lawaai" gaat maken terwijl de watten op de opvoerpomp nog niet verzadigd zijn.

Het gebruik van carbon versnelt de aangroei in de pomp.

groet
Adri

Dat had ik ook maar heb toen gewoon de bijpass bijgesteld, dus weg lawaai, maar niet de oorzaak.

Dat klopt, zowel carbon (bacteriemassa) als ijzer neerslag is aanwezig bij het gebruik daarvan.
Maar je kan niet anders verwachten, als je meer dan een jaar geen onderhoud eraan pleegt.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
:pHahaha dat is een smakelijk hapje Glen , vandaag de grote verhuizing van mijn dochter en denk vanavond ook zoiets te eten hahaha gr jaap

:pHahaha dat is een smakelijk hapje Glen , vandaag de grote verhuizing van mijn dochter en denk vanavond ook zoiets te eten hahaha gr jaap

Haha...ik heb dat weleens rond dat tijdstip.

Succes met de verhuizing..voorzichting met je rug he... anders krijg de fysio het druk.
Een authentiek thaise massage doet dan ook wel wonderen.

greetings, GlennF

Schoner dan dit word het niet, want daar had ik de tijd niet voor.
De top van het rif stond 2+ uur ruim 5cm boven water en dat begon kritiek te worden.

Ik had nog wel een OR6500 staan maar kon de tuit niet terug vinden.

Nu bedenk ik ineens wat ...... potverdorie ..... ik heb nog gewoon een compleet nieuwe en ongebruikte in de doos staan. Een identieke reddragon 6500 staat gewoon te suffen onder mijn bureau..

uploadfromtaptalk1416043165769.jpg

uploadfromtaptalk1416043199966.jpg

Zo staat het er nu bij.

uploadfromtaptalk1416043231698.jpg

uploadfromtaptalk1416043247098.jpg

Helaas kan ik mijn sump en kabeltjes nooit netjes wegwerken, omdat ik steeds weer experimentje doet en wat nieuws bedenkt.
Daarvoor maak ik steeds weer een aftakking of plaats er steeds weer een pompje, kabel, slangetje bij.

Om na elke experiment de boel weer netjes te gaan afwerken gaat me te ver.
Daarom begin ik er niet meer aan , totdat ik weer geinspireerd wordt...dat wordt wachten tot de lente van 2015:)

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Schoner dan dit word het niet, want daar had ik de tijd niet voor.
De top van het rif stond 2+ uur ruim 5cm boven water en dat begon kritiek te worden.

Ik had nog wel een OR6500 staan maar kon de tuit niet terug vinden.

Nu bedenk ik ineens wat ...... potverdorie ..... ik heb nog gewoon een compleet nieuwe en ongebruikte in de doos staan. Een identieke reddragon 6500 staat gewoon te suffen onder mijn bureau..

Bekijk bijlage 409677

Bekijk bijlage 409678

Bekijk bijlage 409679

Bekijk bijlage 409680

greetings, GlennF

Hahahaha, zo'n helder moment in de ochtend,

Een pomp in voorraad ? {bofkont}
Ben al blij als ik straks mijn versleten stromingspompen vervangen heb.

Gisteren ook maar mijn doseer vooraad Fe Trace, carbonVS, Ca+ aangevuld
500ml/500ml/2,64liter.

uploadfromtaptalk1416044507891.jpg

uploadfromtaptalk1416044518261.jpg

uploadfromtaptalk1416044532880.jpg

Ik giet ze over in ah sap flessen van 500ml. Omdat ik het prettig vind om het niveau te kunnen zien met een blik.

De ca+ maak ik aan in een goed uitgespoelde jerrycan voor ruitwisser vloeistof

Ik noteer steeds de datum van een vulling. om bij te houden wanneer en hoeveel ik heb gebruikt.

greetings, GlennF

He glenn hoorde dat je in de buurt was. Jammer dat ik niet zoveel tijd had vandaag. En waren de bakken van Youri en Rico goedgekeurd?:-) als je eens in de buurt bent ben je van harte welkom hoor:-)

He glenn hoorde dat je in de buurt was. Jammer dat ik niet zoveel tijd had vandaag. En waren de bakken van Youri en Rico goedgekeurd?:-) als je eens in de buurt bent ben je van harte welkom hoor:-)

Jammer dat ik niet bij jou terecht kon, want ik had je bak graag geevalueerd.

Rico en youri warwn om 12:00 bij mij en we hebben gezellig bijgeklets over de laatste ontwikkelingen en bevindingen in mijn bak.

Daarna zijn we bij youri geweest .
Youri heeft een paar hele mooi stukken tussen zitten, maar niet alles staat optimaal en de oorzaak word nu aangepakt.
We hebben we een aantal verbeter punten m.b.t de verlichting besproken en gelijk de bak gemodificeerd. Deze aanpassing zullen indien volgens plan doorgevoerd binnen een maand na aanpassing het verschil gaan uitmaken.

Vervolgens bij rico thuis geweest en dat stond er zeer netjes bij. Dit is een top bak in wording. Alles groeit en bloeit en er was van het tijdelijk verhoogd nitraat niks te merken. Rico is bezig dit aan te pakken en als dat ook goed staat, zal ook een aantal koralen die nu net niet optimaal kleuren zeker hiervan gaan profiteren.
Rico doet DSR met een twist. Hierbij wordt DSR gecombineerd met een da staco aangevuld met sporadische kleine wissels wanneer het hem uitkomt 20-30l (op 600l) per 2/3 weken.

Al met al voor mij een zeer leerzame dag en een aantal punten over verder over na te denken.

greetings, GlennF

Heey Glenn!

Het was een leuke dag gister! Weer lekker bijgekletst en je bak weer kunnen bewonderen! Ook leuk dat je bij Rico en mij langs bent gekomen! Je tips gaan zeker helpen om de stijgende lijn er beter in te krijgen!
Glenn zou Glenn niet zijn als hij i.p.v. enkel tips geven, ook gelijk zijn handen uit de mouwen stak om wat verbeteringen door te voeren! Bedankt hiervoor nog Glenn!
Als ik het zelf had gedaan had ik het lang op zijn beloop gelaten kan ik je vertellen haha.

Die foto sessie houd ik nog te goed van je, als de bak dadelijk wat volgroeid is :)

Groetjes Youri

Heey Glenn!

Het was een leuke dag gister! Weer lekker bijgekletst en je bak weer kunnen bewonderen! Ook leuk dat je bij Rico en mij langs bent gekomen! Je tips gaan zeker helpen om de stijgende lijn er beter in te krijgen!
Glenn zou Glenn niet zijn als hij i.p.v. enkel tips geven, ook gelijk zijn handen uit de mouwen stak om wat verbeteringen door te voeren! Bedankt hiervoor nog Glenn!
Als ik het zelf had gedaan had ik het lang op zijn beloop gelaten kan ik je vertellen haha.

Die foto sessie houd ik nog te goed van je, als de bak dadelijk wat volgroeid is :)

Groetjes Youri
Haha...
Ik ben benieuw hoe snel je het gaat doorvoeren.

greetings, GlennF

de nieuwe lampen opstelling
15620427288_e349d2ce25_c.jpg

De blauwe lampen - schemerlicht (4-4.1)
Gaan aan om 9:30 en uit om 23:30

De rest van de lampen - hoofd verlichting.
Gaan aan om 10:30 en uit op 22:30

Laatst bewerkt:
Hi Glenn,

ik zie dat je de fiji purple, 10K en de giesemann pure actinic weer hebt verwijderd en terug bent gegaan naar de coralplus.

Wat is de reden?

groet
Adri

de nieuwe lampen opstelling
15620427288_e349d2ce25_c.jpg

Back
Bovenaan