Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

De panorama foto's zijn om te kwijlen, staat er super bij!!!

Leuk om te lezen dat je met je zoon en dochter de stap gaat zetten om je duikbrevet te halen.
Heeft een groot voordeel, als jullie straks je brevet hebben hoef je nooit op zoek naar een buddy
en het is leuk om te ervaringen te delen met iemand die dicht bij je staan.

Ik heb het geluk dat mijn vrouwtje het duiken ook helemaal super vind dus ik heb ook altijd een buddy.
En dan heb ik soms nog het geluk dat ik tijdens de duikreizen in het buitenland de beschikking hebt over twee buddies / spotters.
Ik kan me dan volledig toeleggen op het fotograferen en mijn twee buddies zoeken de speciale onderwerpen voor me.

Heel veel plezier met de opleiding, Glenn!!

groet
Adri

dank je youri, ik heb het maar druk met de zomer , daarom minder op de forums de laatste tijd.
eten, barbeque, varen, open rijden, niks doen in de tuin. kortom volop genieten van het mooie weer die we hier niet vaak hebben.

omdat mijn dochter nog op 30juli haar laatste open universiteit examen moet afleggen voor natuurkunde, heb ik het duiken ff de week daarna geplanned.
ik ben benieuwd hoe de ervaring zal zijn , zeker als je het met je zoon en dochter samen kan doen.
Heey Glenn!

Hier ook druk hoor, ik doe dan ook niet zo strak alles bij houden in de bak momenteel eerlijk gezegd. Maar er zijn ook nog zoveel andere leuke dingen die gedaan moeten worden he haha.

Wens je dochter succes met haar examen! Inderdaad belangrijk om daar goed de tijd voor te nemen. Duiken komt wel goed met Eric! [emoji3]

Groetjes Youri

Heey Glenn!

Hier ook druk hoor, ik doe dan ook niet zo strak alles bij houden in de bak momenteel eerlijk gezegd. Maar er zijn ook nog zoveel andere leuke dingen die gedaan moeten worden he haha.

Wens je dochter succes met haar examen! Inderdaad belangrijk om daar goed de tijd voor te nemen. Duiken komt wel goed met Eric! [emoji3]

Groetjes Youri

bedank youri,
intussen examens afgerond en wacht ze op uitslag en acceptatie voor loting/toelating op de acta waar mijn zoon ook zit. (spannend)

de eerste les duik is een feit.

http://youtu.be/cQwDG6AvXrU

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/cQwDG6AvXrU?hl=nl_NL&amp;version=3&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/cQwDG6AvXrU?hl=nl_NL&amp;version=3&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

eric bedankt voor de fijne dag en een mooie introductie voor een leerzame hobby.

Blijft er geweldig uit zien

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/cQwDG6AvXrU?hl=nl_NL&amp;version=3&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/cQwDG6AvXrU?hl=nl_NL&amp;version=3&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

eric bedankt voor de fijne dag en een mooie introductie voor een leerzame hobby.

Toppie glenn,
Ik ben benieuwd hoe snel je verslaafd raakt aan deze hobby.
Zeker als je een x in indonesie of egypte bent gweest.

<object width="560" height="315">

<embed src="//www.youtube.com/v/cQwDG6AvXrU?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

Dit is inderdaad een leerzaam en intens hobby, je zal nog mooie dagen beleven na zware trainingen :p

Hi Glenn,

helemaal geweldig die eerste duikles, roept weer leuke herinneringen op aan mijn eerste duiklessen.

Kleine tip, een duiker zwemt zonder zijn handen ;)
Maar dit komt vanzelf goed als je straks eenmaal de balans te pakken hebt.

Je kan je handen voor je samenvouwen of over elkaar doen.

Heel veel plezier met de verdere lessen en ben benieuwd of je straks net zo verslaafd raakt als wij dat zijn.
Zeker na een eerste trip naar het buitenland.

groet
Adri

Hey glenn
Ziet er super uit
Wat zijn je koralen gegroeid met een paar maanden geleden.
Gr. Bas

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dank je bas,
Gegroeid en gesnoeid.
Het is een uitdaging om niet te snoeien....
Ik moet wel, omdat je anders schaduw vorming krijgt en daardoor sterfte onderaan het rif.

M.a.w. ik moet aan het werk om de groei binnen perken te houden.

greetings, GlennF

Toppie glenn,
Ik ben benieuwd hoe snel je verslaafd raakt aan deze hobby.
Zeker als je een x in indonesie of egypte bent gweest.

Het was al leuk in 't zwembad.
Ik heb wel gemerkt dat het een hobby met een zekere terug houdendheid en zelf discipline is.
In mijn andere hobby's ga ik meestal helemaal los voor de kick.

greetings, GlennF

Dit is inderdaad een leerzaam en intens hobby, je zal nog mooie dagen beleven na zware trainingen :p

Zwaar vind ik het zeker niet, ik ben wel wat gewend. Vier uren op de jetski blazen van barendrecht naar maasvlakte 3 en terug, dat is intens. Als ik terug bent is de tank van 40 liter leeg. De volgende dag is elk spier in je lichaam verzuurd aan het begin van elk seizoen.

Volgend weekend gaan we de geconditioneerde buiten duiken doen in de galderse meren. Ik ben benieuwd naar de diepte duiken.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

helemaal geweldig die eerste duikles, roept weer leuke herinneringen op aan mijn eerste duiklessen.

Kleine tip, een duiker zwemt zonder zijn handen ;)
Maar dit komt vanzelf goed als je straks eenmaal de balans te pakken hebt.

Je kan je handen voor je samenvouwen of over elkaar doen.

Heel veel plezier met de verdere lessen en ben benieuwd of je straks net zo verslaafd raakt als wij dat zijn.
Zeker na een eerste trip naar het buitenland.

groet
Adri

Bedank voor de tip, makkelijker gezegd dan gedaan in een ondiepe bad, waar je beperkte ruimte heb.
Maar dat is een kwestie van oefenen denk ik.

Eigenlijk doe ik dit ook echte voor de buitenlandse duiken, want ik ben geen echte koud water fanaat.
Daarnaast heb ik toch bewust gekozen om het hier op een rustig tempo op de goede manier te leren, want ik geloof niet dat ik met een "tropen stoomcursus" van enkele dagen achter elkaar ook optimaal en veilig leert duiken ( er blijft te weinig hangen door de tijddruk)

greetings, GlennF

Dit was van een week daarvoor, dagje kanoen in belgisvhe ardenne.
De 21 kilometer trip op de lesse van 11:00 - 16:00

http://youtu.be/829FrXhcGLg

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/829FrXhcGLg?hl=nl_NL&amp;version=3&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/829FrXhcGLg?hl=nl_NL&amp;version=3&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Hi Glenn,

De bak staat er nog steeds bij om te zoenen, maar vindt het ook prachtig dat nu eens lekker tijd neemt voor je zelf en je kinderen daarom minder op de forums de laatste tijd dit moet toch kunnen.
Er zijn gelukkig nu veel leden die de kennis aardig onder de knie hebben en andere leden helpen dit is toch wat jou bedoeling was, goed leren van de meester en het over brengen zo dat iedereen er gebruik van maakt.
Dus deze grote break heb je dik verdiend, dus ik zou zeggen lekker eten, barbecue, varen, open rijden, niks doen in de tuin. kortom volop genieten van het mooie weer die we hier niet vaak hebben.
En het duiken gaat ook lekker zo te zien, die brevet haal jij wel zeker met jou inzet en waar je voor gaat en staat alvast veel succes en nog bedankt voor alles.

V.gr. Karel.topjes

Hi Glenn,

De bak staat er nog steeds bij om te zoenen, maar vindt het ook prachtig dat nu eens lekker tijd neemt voor je zelf en je kinderen daarom minder op de forums de laatste tijd dit moet toch kunnen.
Er zijn gelukkig nu veel leden die de kennis aardig onder de knie hebben en andere leden helpen dit is toch wat jou bedoeling was, goed leren van de meester en het over brengen zo dat iedereen er gebruik van maakt.
Dus deze grote break heb je dik verdiend, dus ik zou zeggen lekker eten, barbecue, varen, open rijden, niks doen in de tuin. kortom volop genieten van het mooie weer die we hier niet vaak hebben.
En het duiken gaat ook lekker zo te zien, die brevet haal jij wel zeker met jou inzet en waar je voor gaat en staat alvast veel succes en nog bedankt voor alles.

V.gr. Karel.topjes

Bedank karel, ik ben altijd een levens genieter geweest en doe alleen wat ik echt leuk vind. Ik ga er dan ook 200% voor als ik mijn zinnen ergens op gezet heb.
Daarnaast zal je misschien opgevallen zijn dat ik best laat bent met het leren duiken, terwijl ik altijd wel interesse daarin had. Dit komt omdat ik teveel hobbies heb en toch alles vrij relax aanpakt. Ik ga niet op zoek, maar maak gebruik van de gelegenheid die zichzelf meestal zelf aandient.

Ik geloof dat alles wat je verdient naar je toekomt, als je het maar herkend en niet te beroerd ben je handen uit te stekken om het te pakken als het zover is.

Ik vind het prachtig dat ik deze ervaring met mijn zoon en dochter kan delen. En straks met hun in de mooie gebieden kan gaan duiken.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
En als ik me "verveel" start ik een project op die ook een van mijn hobbies is. Klussen!
Het klaren van en klus schept zoveel voldoening, dat het de kwaliteit van het leven positief beinvloed.
De een heeft zijn treintjes/modelbouw, de ander doet het met tennis en golfen en weer anderen hebben hun aquarium waar ze zich manifesteren. Ik schijnt alles leuk te vinden:) en hou me wel bezig.
Naast de leuke sporten en hobbies nu aan een afdakking begonnen. Dus ben wel ff druk aan het zomeren en iets minder op de forums.

Sorry guys, als ik wat later mocht reageren, maar het echte leven gaat voor.

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1407836345933.jpg
    uploadfromtaptalk1407836345933.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 64
Gelijk heb je

Back
Bovenaan