Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glenn,

Heb jij dat weer lekker dan fijne geintjes zijn dat

Gr,
Ed

Haha... zie dat niet als een probleem, maar als een uidaging.
Dealer raming 650 euro.
Zelf gedaan voor 150 euro..
Het zit erin en rijd weer als een zonnetje
uploadfromtaptalk1403038017059.jpguploadfromtaptalk1403038034002.jpguploadfromtaptalk1403038054191.jpguploadfromtaptalk1403038086814.jpguploadfromtaptalk1403038096658.jpg
Foutmelding weg en 14volt op de accu

greetings, GlennF

Handige Harry ben jij ook he Glenn! Mocht je tijd over hebben en verveelt raken dan heb ik nog een auto staan waar aan gesleuteld kan worden. Maar ik denk dat jij je wel vermaakt ha ha :p

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Vermaken die ik me wel, maar al je tips kan gebruiken of goedkope onderdelen dan heb ik connecties....:)

greetings, GlennF

Dat noemen wij van alle markten thuis!

Ik ben gelukkig ook gezegend met twee handige handjes.

groet
Adri

Ff rustig hier vanwege een nieuw DHZ project.

Reed zaterdag op de snelweg en poef... rotte eireen lucht...display gaf accu fout en airco paneel ging flipperen.
Thuis aangekomen auto laten staan
Maandag accu dood.
Hoe kom je dan bij de accu, als deze in de kofferbak zit die electronisch bediend wordt? Ook werk de noodstroom voorziening van de electronica niet, omdat de accu in korsluiting stond door de defecte spanningsregelaar van de dynamo.
Na een telefoontje met de dealer, de wielkast gedemonteerd om bij een mechanische noodhendel te komen en viola open de kofferdeksel.
Accu afgekoppel en deze 2 dagen op een lader gezet.
Auto gestart en weer rotte eieren lucht.
Accu polen gemeten 18 volt!!!!!! Mag max 14v zijn.....de reden waarom de accu lekker stond te koken.....
Conclusie regelaar dynamo defect.
Tijd voor de uitbouw.

Bekijk bijlage 394028Bekijk bijlage 394029Bekijk bijlage 394030Bekijk bijlage 394031

Dynamo verwijderen en hersteld.
Vandaag ga ik het terug plaatsen en dicht bouwen.

greetings, GlennF

Dat noemen wij van alle markten thuis!

Ik ben gelukkig ook gezegend met twee handige handjes.

groet
Adri

Dan weet je ook waarom dit soort dingen uitdagingen zijn om te doen.:)

Uitdagingen houden de mens en geest fit en scherp.

Daarnaast kan je jezelf op de schouder kloppen en zeggen " blij dat ik dat weer gefixed heb" . Een betere beloning is er niet...

greetings, GlennF

Mooi werk!! Ik wil later dit jaar een cursus autosleutelen gaan volgen, gewoon omdat ik 't leuk vind te snappen wat er onder de motorkap gebeurt.

is het een gedacht of is dat een instrumentenpaneel van een porsche? het lijkt er verdraaid veel op.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mooi werk!! Ik wil later dit jaar een cursus autosleutelen gaan volgen, gewoon omdat ik 't leuk vind te snappen wat er onder de motorkap gebeurt.

Ik heb zelf een electronica opleiding genoten, maar als je tijd, interesse en technische inzicht hebt, valt het puzzeltje zo in elkaar. Alles te leren en alle techniek is boeiend.

greetings, GlennF

Cyano afzuigen met een zelf gemaakt gereedschap van 4mm luchtpinp en slang.
Wachten met afzuigen tot het een leerachtige huid vormt. Dan komt het vanzelf in hele flappen los.

Siphoning Cyano' bekijken op YouTube
Siphoning Cyano: http://youtu.be/koetw9Irt6Y

Flap onstaat op plekken waar rommel zicht ophoopt door wervelingen in de stroming. Duidelijk te zien aan de kokerwormen die op die plek ook uitstekend gedijen.

greetings, GlennF

Cyano afzuigen met een zelf gemaakt gereedschap van 4mm luchtpinp en slang.
Wachten met afzuigen tot het een leerachtige huid vormt. Dan komt het vanzelf in hele flappen los.

Siphoning Cyano' bekijken op YouTube
Siphoning Cyano: http://youtu.be/koetw9Irt6Y

Flap onstaat op plekken waar rommel zicht ophoopt door wervelingen in de stroming. Duidelijk te zien aan de kokerwormen die op die plek ook uitstekend gedijen.

greetings, GlennF

Heb je met deze 4mm genoeg druk om alles op te zuigen of heb je een verloop naar een dikkere diameter?

Heb je met deze 4mm genoeg druk om alles op te zuigen of heb je een verloop naar een dikkere diameter?

Alles is 4mm, dan heb je meer controle.
Als je een dikke slang neemt is de emmer vol voordat je op de helft bent.
Voor dit klusje heb ik 3-5 liter weggezogen

greetings, GlennF

Blauwe montipora digitata, kom bij robert vandaan als een stekje van 3-4cm (12/2/2013)

13012075564_77c922a0c6_c.jpg

Back
Bovenaan