Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

hey glenn,

Ook even een berichtje achter laten bij mijn koraal redder:biggrin::biggrin:
foto's zien er goed uit .
Al moet ik zeggen dat in het echt alles nog!!! mooier is .
Is alleen niet zo leuk thuis komen als je daarna weer in de rotzooi kijkt :eek::eek:
Je bent inderdaad nog lang niet klaar met posten hier dus ik zou zeggen veel foto's schieten van al dat moois .

ps af en toe wel een beetje praten tegen mijn koraaltjes he:biggrin:

groetuhhhh
sander

hoi sander,
ik ben inderdaad nog lang niet klaar met foto's maken.
jou koraaltjes begint zich al aardig thuis te voelen, straks willen ze niet meer naar huis:biggrin:. Heb er ff 2x55w PL lampen bijgezet in mijn stekkenbak om jou koraaltjes te vertroetelen.:)
Geduld is een schone zaak, nog ff doorzetten het komt wel goed met je bak.

hier zijn er weer een paar.

Bijlagen

• rif-e1front-paddo.jpg
    rif-e1front-paddo.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 99
  • rif-e1front-brocolli.jpg
    rif-e1front-brocolli.jpg
    135 KB · Weergaven: 102
  • rif-e1front-kroepoek.jpg
    rif-e1front-kroepoek.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
ja hé ser,
het is ook mijn favoriete vis. ik heb er al 2 uit de winkel gehad die het beiden niet hebben gered door stip. Deze heb ik van robt van het forum overgenomen en deze heeft het wonderbaarlijk genoeg gered en daar ben ik erûg blij mee:).

hier nog eentje van een tijd terug

Bijlagen

• Witborst.jpg
    Witborst.jpg
    176,1 KB · Weergaven: 116
wat een leuke bakken en wat zien je vissen er goed uit! Vind het fijn ook eens mooie dikke vissen te zien want zie vaak dat vissen aan de magere kant zijn ivm het minimale voeren (ivm belasting van het water) en dat terwijl IK dat toch echt zonde vind. Complimenten dus voor je visjes!

sneeuw in rotterdam

bedankt taurus,
Het veel voeren is iets van de afgelopen 4 weken, ik heb 4 antiasen en een alcanturus japonicus gekocht, die moet ik wel vaker voeren. Ze waren al niet ondervoed, maar nu barsten ze zowat uitelkaar:). Voor nitraat ben ik niet bang, want mijn nitriet/nitraat/fosfaat is altijd onmeetbaar geweest. Ik neem niet eens de moeite meer om deze te meten, maar ik ga van de week alles een keer meten. ik meet vaker mijn SG, KH en magnesium.

foto1- beeld van vandaag uit een buitenwijk in rotterdam.
foto2- kleine veranderingen en verhuizing van mijn paardjes naar een kleiner bak.

Bijlagen

• sneew.jpg
    sneew.jpg
    209,6 KB · Weergaven: 116
  • paardjes verhuisd.jpg
    paardjes verhuisd.jpg
    105 KB · Weergaven: 139
vocht in huis (condens op de ramen)

ik heb opgemerkt dat ik met mijn bakken 25L per dag verdampt, waardoor het vochtgehalte in huis tot 65% kwam. Normaal is dit geen probleem, echter door de kou buiten is het mij opgevallen dat al mijn ramen beslagen zijn en er 'smorgen en 's avonds een plas water onder de ramen ligt.
ik zit in nieuwbouw en heb dubbelglas en een grote woonruimte. Dus dit mag niet! vVordat je het weet gaan je kozijnen eraan (hardhout).

Sinds een paar dagen terug ben ik dit probleen gaan aanpakken en heb al mijn aquaria zoveel mogelijk dicht gemaakt en de sumps voorzien van een afdekplaat waartegen al het water condenseerd en terugvalt in de sump.
Tevens de aanwezige ventilatoren alleen laten werken als de dagverlichting aan staat.

Het vochtprobleem is nu teruggebracht naar 46% en de ramen zijn nu alleen onderin (3-5cm) en langs de rand (~1cm) vochtig. Tevens het huis temperatuur van 22 naar 19-20graden gebracht.

eE zijn nog 2 bakken die ik moet aanpakken, dan gaan we weer kijken waar we belanden.

Re: vocht in huis (condens op de ramen)

Hey Glenn, Lekker bezig. Echt bijzonder om alles zo tezien. We waren erg verbaast toen we een tijdje terug bij de zeepaardjes kwamen kijken en toen de rest van de bakken zagen!!

Ik ben nu gestopt met de bak. Ik verdampte zo'n 10 liter per 2 a 3 dagen. Wij zaten op een vocht% van 78 a 79. Nu op 58. Maarja, ons huisje is ook wel wat kleiner haha. Dus dan valt het bij jou wel mee.....

ik heb opgemerkt dat ik met mijn bakken 25L per dag verdampt, waardoor het vochtgehalte in huis tot 65% kwam. Normaal is dit geen probleem, echter door de kou buiten is het mij opgevallen dat al mijn ramen beslagen zijn en er 'smorgen en 's avonds een plas water onder de ramen ligt.
ik zit in nieuwbouw en heb dubbelglas en een grote woonruimte. Dus dit mag niet! vVordat je het weet gaan je kozijnen eraan (hardhout).

Sinds een paar dagen terug ben ik dit probleen gaan aanpakken en heb al mijn aquaria zoveel mogelijk dicht gemaakt en de sumps voorzien van een afdekplaat waartegen al het water condenseerd en terugvalt in de sump.
Tevens de aanwezige ventilatoren alleen laten werken als de dagverlichting aan staat.

Het vochtprobleem is nu teruggebracht naar 46% en de ramen zijn nu alleen onderin (3-5cm) en langs de rand (~1cm) vochtig. Tevens het huis temperatuur van 22 naar 19-20graden gebracht.

eE zijn nog 2 bakken die ik moet aanpakken, dan gaan we weer kijken waar we belanden.

hoi remco, jammer te horen dat je (tijdelijk?) gestopt bent.

Normaliter valt het met het vocht probleem zelf wel mee, maar het is toch geen fraai gezich als je naar buiten wilt kijken en je ziet alleen maar condens. Toen ik nog in een woning zonder dubbel glas woonde was het niet anders, maar hier in mijn huidige woning accepteer ik dat niet:).

Ja voorlopig stop ik even. Ik sluit niet uit over een tijdje weer terug tekomen maar heb het momenteel tedruk waardoor de hobby om was gegaan in een verplichting. Als je geen lol hebt in het onderhoud dan kun je beter eve stoppen.

Ja met enkel glas kan ik me wel voorstellen dat je vochtproblemen hebt. Gelukkig hier alles dubbel glas....

hoi remco, jammer te horen dat je (tijdelijk?) gestopt bent.

Normaliter valt het met het vocht probleem zelf wel mee, maar het is toch geen fraai gezich als je naar buiten wilt kijken en je ziet alleen maar condens. Toen ik nog in een woning zonder dubbel glas woonde was het niet anders, maar hier in mijn huidige woning accepteer ik dat niet:).

nieuwe aanwinsten

Gisteren bij een niet sponsor in boskoop een mooie naso elegans en een citroen gele lipvis opgehaald. Mocht eerst 2 weken bij hun aansterken voordat ik het afgehaald heb, zodoende weet ik zeker een gezond exemplaar te hebben. (prima service voor een topprijsje)

Vandaag ff 153 anemoon visjes weggebracht en met de opbrengst wezen shoppen bij ww in denhaag.
Nieuwste aanwinst is een felrodebaars met blauwe spotjes over de hele lijf de naam ben ik ff vergeten maar als dat mij te binnen schiet of ik kan een foto van hem maken zal ik de zeker posten. Deze in in mijn hoekbak gegaan, omdat ik daar geen dieren had die voor hem en andersom een gevaar vormen. Baarzen (deze schijnt 45cm te worden) vallen alles aan wat beweegt te eten valt (slakken/hermitkreeften/garnalen) en zijn zeer aggresief tegen soortgenoten.

edit:
dit is hem http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_koraalbaars
naam luid: rode koraalbaars (Cephalopholis miniata)

Tevens een mooie gele pincetvis Forcipiger flavissimus gehaald voor in mijn speciale soorten bak. Helaas was de vorige met een soort ongeneesbare stip die kraters in de huid achterlaat aangetast en binnen een week dood.

Laatst bewerkt:
nieuw

foto naso elegance
foto van lipvis is niet scherper te krijgen omdat dat beest blijft zwemmen.
foto baars is niet in detail omdat deze nog erg schuw is.

Bijlagen

• gele lipvis.jpg
    gele lipvis.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 83
  • gele pincetvis.jpg
    gele pincetvis.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 83
  • naso.jpg
    naso.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 83
  • naso imperator.jpg
    naso imperator.jpg
    120,6 KB · Weergaven: 90
Hoi Glenn,

Ik heb vorig jaar nog een stekje bij je opgehaald en als ik nu de foto's zie dan staat alles er nog mooier bij. Er zijn maar weinig mensen die zoveel aquariums (of aquaria?) in hun woonkamer hebben staan en rustig op de bnk kunnen zitten en rondom kunnen genieten van al dat mooi's. Toppie!

dank je jp70, ik heb nu de boel weer onder controlle en het gaat zeker de goede kant uit. Ik ben momenteel zeker niet ontevreden.
Mijn koralen zien er mooi uit en ik ben over mijn kh, magnesium en flap problemen.
Het wat een tijdje terug wel anders. mijn bak zag er niet uit en alle steen koraal was aan het afsterven. Heb niet weer wat stekken bij manuel vandaan, die ga ik een mooi plekje geven.

Ook de vissen die ik de laatste tijd inzet blijven leven, ik heb de laatste 2 maanden mijn visbestand verdubbeld en heb er nog een aantal op mijn verlanglijstje w.o. de scarus quoyi, de trimaculatus, de navarchus, de olivaceus, de hawaiensis en een aantal antias soorten erbij.

en tja...wat moet ik zeggen.... een beetje doorgeslagen hobby.....:biggrin:

mijn hoekbak (nr3)

Deze is 450L hoekbak is eigenlijk een soort "reservebak" wat niet echt meer in mijn rif kan aan vissen en koralen komt hierin.
De rechte zijden zijn 100x100cm de voor zijruiten zijn ~30cm en de voorruit is 98cm.

Bijlagen

• paddestoel.jpg
    paddestoel.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 110
  • hoek-percula.jpg
    hoek-percula.jpg
    200,8 KB · Weergaven: 114
  • hoekbak1.jpg
    hoekbak1.jpg
    156 KB · Weergaven: 120
  • hoekbak.jpg
    hoekbak.jpg
    120,6 KB · Weergaven: 172
Ik heb die baars gezien,het is echt Beauty maar het zal niet meevallen om hem te houden,

Dit is een veelvraat hoor,maar gezonde visjes zijn hem te snel af,mits er maar voldoende schuilplaatsen zijn.

Die paddestoel is ook zeer mooi,ik had hem ook in mijn vorige bak ,dit was echt een blikvanger,maar hij werd erg groot.

Ik ben benieuwd naar de volgende serie foto's

ha aad,
maak je maar geen zorgen om de baars, ik heb al ervaring met een soortgenoot in een andere bak samen met de grote koraalduivel en hij is daar de baas. Hij is altijd als eerste bij het voer als ie éénmaal de bak kent.
Deze grote vissen krijgen spierinkjes en de meeste van de "snelle visjes" eten klein grut z.a. mysis, artemia en droogvoer. Spierinkjes zijn weer net te groot voor hun:biggrin:.

Qua voeren moet je hem klasseren in de groep van de koraalduivels (hij is de koraalduivel wel te slim af bij het etenm maar als je genoeg geeft krijgt hij het toch niet allemaal op.

Die paddestoel is al te groot.....:), ik heb hem hierom uit mijn rif moeten gooien. Mijn hoekbak is dus een soort opvangbak voor niet te plaatsen vissen en koralen.

Als ik tijd heb zal ik zeker meer posten.

een paar koralen

hier foto's van een aantal koralen waar ik momenteel wat stekken van heb gemaakt of nog moet maken.
de Paarse montiplaat, de spijkerpoliep en de euphylia.

Bijlagen

• paarse monti.jpg
    paarse monti.jpg
    142,6 KB · Weergaven: 90
  • spijkerpoliep.jpg
    spijkerpoliep.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 85
  • euphylia.jpg
    euphylia.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 83
Back
Bovenaan