Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gijs z'n bak....

Gijs

Senior Forumlid
He he na een veel te lange tijd droog te hebben gestaan is de eerste stap eindelijk weer gezet!
De nieuwe bak is besteld 80x80x60 zwart verlijmt, 12 mm. glasdikte en overloop met dubbele doorvoer, nooit groot genoeg uiteraard maar.... denk dat ik er wel wat moois van kan maken.
Verlichting wordt 8 x 24W. T5 (ben nog op zoek naar 4 st.)
Opvoer Eheim 1260 (reeds besteld)
Stroming 2x Tunze 6045 (reeds besteld)
Led moonlicht (reeds besteld)
Afschuimer (ben nog op zoek naar een mooie 2e hands)
Osmosetoestel en kalkreactor die komen t.z.t., heb ik een goede reden om water "enzo;) " te halen bij een van de sponsers in de buurt.
Moet eerst nog wel wat gaan slopen en bouwen om de bak te kunnen plaatsen.
Moet onder de trap komen met alleen de voorzijde zichtbaar.

Groet Gijs

Ja nog even en we kunnnen brabobakken.nl starten ;)

Ook vanuit Zeeland Welkom Gijs ...

Misschien wordt het wel tijd voor een aparte brabo gedeelte op dit forum ...
Die brabanders weten elkaar steeds weer te vinden en hebben altijd veel lol ... Maar wie verzorgt jullie bakken tijdens carnaval ? :D

Zeeuwke zei:
Ook vanuit Zeeland Welkom Gijs ...

Misschien wordt het wel tijd voor een aparte brabo gedeelte op dit forum ...
Die brabanders weten elkaar steeds weer te vinden en hebben altijd veel lol ... Maar wie verzorgt jullie bakken tijdens carnaval ? :D

Die neem ik gewoon mee naar de kroeg krijgt ie pils ipv easylife :goed:

Leuke maat bak Gijs,kun je zeker iets moois van maken,succes blijf dit zeker volgen.
Toch leuk een plaatsgenoot die begint.

Ben geen beginner maar een herintreder;) .
En een krab mag inderdaad niet ontbreken in het krabbegat!
Een pilsje tijdens de vastenavond lijkt me niet echt een goed idee beter smirnoff:D.

De groeten

hallo gijs ik zie dat je glas 12m dik is waarom is dat zo dik als ik vragen mag ?

mvg joey

aqua junkie zei:
hallo gijs ik zie dat je glas 12m dik is waarom is dat zo dik als ik vragen mag ?

mvg joey
Ja Joey......vragen mag;) ..... zekerheid voor alles.......en in de euries maakt het niet zo veel uit!

Groet Gijs

Mandy en Johnny zei:
ik ben benieuwd naar de eerste foto's
Eerste foto's van de bak duurt nog 12345 6 weken, van het gereed maken van de ruimte zal ik op voorhand wat foto's showen.

P.S. Mandy en Johnny jullie bak is ook al lekker op dreef, ziet er al goed uit tot zover!

Groet Gijs

dat is ok wel zo ja maar ik heb een bak van 100 lang 90 hoog en 80 diep is dat dan wel veilig? ik ga je dag boek ok volgen ziet er mooi uit gedacht uitsuc6 verder met het wachten wachten en nog eens wachten:p als je begrijpt wat ik bedoel
mvg joey

howe die compliment was niet voor hier bedoeld was in de war met een ander dag boek:o maar neem aan dat dit ok een mooi bakje gaat worden natuurijk ga je dag boek wel volgen wandt ik volg er nog geen 1 dus wordt maar eens es tijd dat ik wat ga volgen:) mvg joey

Hoi Gijs,

Ook zout succes met je bak hier van uit Rijen :)

Groeten, Frans

Rijen N. Br.

De 2e hands afschuimer is gevonden, het wordt een Ati Twister.
Ook maar een nieuwe sump besteld 60x60x40.
Het belangrijkste wat ik nog nodig heb is een 4x 24 W. T5 armatuur.

Groet Gijs

Alvast even een foto van waar de bak moet gaan komen.
Onder de trap, in de trapkast (ook wel rommelkot genoemd).
Moet dus nog het een en ander gaan aanpassen.
Mijn idee is de deur er in te laten zitten, en hier alleen een sparing in te maken (de klink gaat uiteraard weg).
Op deze manier kan ik dan overal goed bij.

Gr. Gijs

Bijlagen

• foto voor start.jpg
    foto voor start.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 14
Ik twijfel een beetje over de draagkracht van m'n onderbouw.
De sump moet ongeveer 15 cm. achter (wel onder), de bak komen te staan.
Hierdoor kan ik alleen de zijkanten onderbouwen met Ytong en eventueel dus 15 cm. achter de bak.
Zie ook onderstaande bericht.
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=50006

Groet Gijs

Back
Bovenaan