Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Geschikte vissen en lagere dieren voor een nano

ghismoo

ZeewaterForum gebruiker
Hallo allemaal,

Ik heb nog geen aquarium maar ben me al een tijdje aan het verdiepen in het houden van een zeewateraquarium. Vroeger wel zoetwateraquaria gehad, met veel plezier!
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de AM Blenny. Sowieso hebben wij geen plek voor een groter aquarium (of de piano moet de deur uit) maar sowieso spreekt een nano mij erg aan en de blenny in het bijzonder door de strakke vormgeving wat goed in ons interieur past.

Ik vroeg mij alleen af of een nano (ook al is de blenny 80L ik begrijp dat die toch in de catergorie nano's valt) je niet heel erg beperkt in de mogelijkheden qua vissen en lagere dieren. Oftewel, wat zijn geschikte vissen en geschikte lagere dieren? En is er een richtlijn voor de maximale bezetting per aantal liters?

Bedankt en tot snel op het forum (hopelijk dan mét een aquarium).

groet Ghislaine​

Zie mijn lijstje met lagere dieren etc... :-)

Hallo allemaal,

Ik heb nog geen aquarium maar ben me al een tijdje aan het verdiepen in het houden van een zeewateraquarium. Vroeger wel zoetwateraquaria gehad, met veel plezier!
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de AM Blenny. Sowieso hebben wij geen plek voor een groter aquarium (of de piano moet de deur uit) maar sowieso spreekt een nano mij erg aan en de blenny in het bijzonder door de strakke vormgeving wat goed in ons interieur past.

Ik vroeg mij alleen af of een nano (ook al is de blenny 80L ik begrijp dat die toch in de catergorie nano's valt) je niet heel erg beperkt in de mogelijkheden qua vissen en lagere dieren. Oftewel, wat zijn geschikte vissen en geschikte lagere dieren? En is er een richtlijn voor de maximale bezetting per aantal liters?

Bedankt en tot snel op het forum (hopelijk dan mét een aquarium).

groet Ghislaine​

Die had ik uiteraard al gecheckt Rogier! Maar nog meer inspiratie is welkom :biggrin:

Gele pincet vis kan tot 20 cm lang worden ! Heb die van mij toevallig net weg gedaan ook al was tie maar een cm of 5 nog maar ! worden best flinke vissen !

Ga eens even langs AquaaSan in Boesingheliede (Schipholweg 1027a), is tenslotte vlakbij. Topzaak topjes en heeft vrij veel aquariums staan met dieren die speciaal geschikt zijn voor een nano. Hij (Sander) kan je er ook veel over vertellen.

Back
Bovenaan