nog ff paar tips wat ik gelezen heb.....
de groeisnelheid bedraagd vanaf de verkoop grote ,is ong 3 cm: dus zal hij of zei 10 cm in 6 maanden zijn ...das best snel groeiend...
verder neem ik aan dat je een vis aquarium gaat houden ? koralen zouden t dan weer erg moeilijk maken ivm stabiliteit waterwaarde....
als je contineu over kool filterdt zul je de p04 goed in de gaten moeten houden ... aangezien sommige koolstofkorrels phosfaat bevaten dus daar zul je ook ff op moeten letten ....
verder is een uv sterilizer ook niet overbodig ..ze zijn nogal erg stip gevoelig .....
alleen hoop dat je binnen korte tijdt toch over kunt stappen naar een meer als 600 liter aquarium... wil je dit exemplaar en de rest gezond houden...
en dan vindt ik t nog eigenlijk erg schappelijk ..aangezien er op meerwasser ecyclopedie staat vanaf 1000l en t liefst 2000l
maja 2000 l is niet iets wat je zomaar ff ergens in je kamer zet ...daarom zeg ik dat 1000l eigenlijk wel beter is ....
je hebt dan meer water waardoor de gifstoffen die de koffer los laat: niet meteen de hele waterwaarde vergiftigt....
zo blijft de concentratie wat aanvaardbaar........en hebben de rest van je vissenbestand ook de veilige marge om niet acuut vergiftigdt te raken .....in combinatie met koolstof zul je de schade beperken
je kunt t koffervisje na bepaalde tijdt ook verkopen.of terug brengen naar de winkel?.......
want t gaat geheid mis als hij in zijn huidige 110 liter aquarium blijft ....
ik hoop dat je nog veel plezier gaat hebben van je koffervisje.....
misschien hebben de oudere aquariaanen nog goede tips ???
succes.....mvg roy.