Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gele koffervis

LA93

LA93
Ik heb een super leuk koffervisje gekocht. Hij doet het super goed en eet erg goed!
Ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe snel ze groeien. Ik heb het al geprobeerd te zoeken maar wordt niet veel wijzer. Iemand enig idee?;)

Heel langzaam maar ze worden ook heel groot. Ik weet niet hoe groot je bak is maar als hij te groot word voor je bak kan je hem altijd nog verkopen.

ik weet niet welke koffervis je nu precies hebt maar hier is een linkje .... http://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/23.html

kun je ff zelf opzoeken .....

veel succes... er zijn koffervissen die gift afgeven als ze in gevaar zijn :vandaar dat de meeste continue over aktief kool filteren!!.....

mvg Roy..

Ik heb de gehoornde koffervis alleen echt nog een heel kleintje ongeveer 3 cm! Dankjewel voor de tip zal het van de week voor de zekerheid toevoegen aan mijn filter.

hier vondt ik ook nog wat info over de: lactoria cornuta

http://www.kogelforum.nl/index.php?i=content&mode=zoutwater_aanverwant&category=Lactoria+cornuta

het is toch een heel aparte vis met heel wat extra zorg ....
en wat ik ook al heb kunnen lezen zijn ze redelijk snel in de groei!!!
aquarium zou minimaal 500 liter inhoud moeten hebben ....

ze zwemmen heel langzaam waardoor ze moeten vechten voor voedsel met andere vissen
verder heb je ook anemoon in je aquarium? de koffervis is zooo langzaam met zwemmen dat als die in de anemoon zou zwemmen, er niet levend vanaf komt ...waardoor het beest in paniek raakt en een onzettend giftig goedje afgeeft wat weer dodelijk is voor de rest van je vissen bestand!
daarom altijdt over kool filteren bij deze vissen....
ze kunnen onzettend slecht tegen nitriet en amonia....maar de rest moet jezelf maar ff lezen ...

zeer moeilijk visje en je zult echt extra aandacht moeten geven ....

maar ik snap t wel t hoor .. Ze ZIJN OOK ZOOOOOO MOOI :)

ik weet niet hoe groot je aquarium op t momment is maar denk dat je dan groter moet... liefst 1000l of meer :cool:

nog 1 kleine tip is .: geen impuls kopen doen ....eerst ff goed inlezen over de vis ,en dan pas kopen :o

mvg Roy ...

Dankjewel voor de informatie en de link!

Ik geef hem met de hand eten dus aan voedsel heeft hij geen concurrentie.
Verder heb ik een bak van 110liter, 100x35x30. Erg open ingericht met levend steen zodat er genoeg ruimte is voor hem om rond te zwemmen. En hier en daar grote open plekken.
Er zit wel een tepelanemoon in, en had idd al gelezen dat het geen super goede combinatie is.
Gelukkig staat die anemoon in een hoek dus hij blijft er aardig bij uit de buurt! En de anemoonvis koppeltje helpt er ook bij want zodra die in de buurt komt wordt hij een beetje weggejaagd.
Moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen :confused:
Nitriet en ammoniak test ik meerdere keren per week zodat ik zeker weet dat de water waarden goed zijn.

Ja, ze zijn super mooi! En erg grappige beestjes heel nieuwsgierig, leuk om naar te kijken!
Ik moet dan idd met de tijd een groter aquarium aanschaffen maar de enigste vissen die erin zitten is een koppeltje anemoonvisjes (die nog klein zijn) een zandhapper en de koffervis. Meer gaat er ook niet in vanwege de ruimte.

Geoetjes!

nog ff paar tips wat ik gelezen heb.....

de groeisnelheid bedraagd vanaf de verkoop grote ,is ong 3 cm: dus zal hij of zei 10 cm in 6 maanden zijn ...das best snel groeiend...

verder neem ik aan dat je een vis aquarium gaat houden ? koralen zouden t dan weer erg moeilijk maken ivm stabiliteit waterwaarde....

als je contineu over kool filterdt zul je de p04 goed in de gaten moeten houden ... aangezien sommige koolstofkorrels phosfaat bevaten dus daar zul je ook ff op moeten letten ....

verder is een uv sterilizer ook niet overbodig ..ze zijn nogal erg stip gevoelig .....

alleen hoop dat je binnen korte tijdt toch over kunt stappen naar een meer als 600 liter aquarium... wil je dit exemplaar en de rest gezond houden...

en dan vindt ik t nog eigenlijk erg schappelijk ..aangezien er op meerwasser ecyclopedie staat vanaf 1000l en t liefst 2000l :rolleyes:

maja 2000 l is niet iets wat je zomaar ff ergens in je kamer zet ...daarom zeg ik dat 1000l eigenlijk wel beter is ....
je hebt dan meer water waardoor de gifstoffen die de koffer los laat: niet meteen de hele waterwaarde vergiftigt....
zo blijft de concentratie wat aanvaardbaar........en hebben de rest van je vissenbestand ook de veilige marge om niet acuut vergiftigdt te raken .....in combinatie met koolstof zul je de schade beperken
je kunt t koffervisje na bepaalde tijdt ook verkopen.of terug brengen naar de winkel?.......
want t gaat geheid mis als hij in zijn huidige 110 liter aquarium blijft ....
ik hoop dat je nog veel plezier gaat hebben van je koffervisje.....

misschien hebben de oudere aquariaanen nog goede tips ???

succes.....mvg roy.

Back
Bovenaan