Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

fryske diamant cube

jeroen190887

ZeewaterForum lid
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar na het fileren van de berichten denk ik dat het gaat om rifsteen dat inmiddels ex-levend is:
Oke prima! had ik even gemist. wat je niet wil is een verse lading dode dieren in je bak haha vandaar de vraag.
ik zal bij elke nieuwe opstart altijd een week met zoetwater draaien en veel stroming in de hoop alle ellende uit het steen te hebben alvorens op te starten.

OP
aquagirl1978

aquagirl1978

love and enjoy
Oke prima! had ik even gemist. wat je niet wil is een verse lading dode dieren in je bak haha vandaar de vraag.
ik zal bij elke nieuwe opstart altijd een week met zoetwater draaien en veel stroming in de hoop alle ellende uit het steen te hebben alvorens op te starten.
heb de stenen gister allemaal uitgekookt en staan nu in emmer met leidingwater en circulatie pompje;)

vanavond ga ik scapen en dan morgen gaat alles op starten

OP
aquagirl1978

aquagirl1978

love and enjoy
En hij draaid

omdat ik voorlopig niet in de gelegenheid ben vers levend steen te halen (wil geen onnodige risico’s lopen werk met ouderen) heb ik het levend zand in de bak gedaan over 2 misschien 3 weken doe ik er nogmaals een zak in om samen met de biobactor een bacterie cultuur te krijgen

ik weet het niet ideaal maar is nu even niet anders

en hoop misschien dat ik daarna wel op pad kan voor levend steen want daar gaat mijn voorkeur wel naar uit

de reefscape vind ik zeer geslaagd foto’s volgen eerst moet mijn bak helder worden
Filter nu over watten

OP
aquagirl1978

aquagirl1978

love and enjoy
Opstart gewijzigd

heb 200 liter natuurlijk zeewater opgehaald en 4,5kg levend steen

200 liter water er uit natuurlijk zeewater er in en het levend steen er in

het eerste leven is gespot

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bovenaan