Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Mooie grote stukken Frank, heb je de hyacinthus nog, op de foto´s niet te zien.

gr. Marcel

Het spijt me Marcel, helaas niet meer :(. Na vier weken begon het koraal opeens periodiek te bleken. En met periodiek bedoel ik dat het het een kwestie was van komen en gaan. En ik kon maar niet achterhalen wat het was terwijl de rest het wel goed deed :confused:. Nadat een groot gedeelte langzaam was vergaan heb ik uiteindelijk besloten om het stuk uit mijn bak te halen.

Mooie grote stukken, Frank.

Ziet er top uit.

groet
Adri

Hoi Frank,

mooie aanwinsten. Eet de chelmon het aangeboden voer?

Hoi Frank,

mooie aanwinsten. Eet de chelmon het aangeboden voer?

Dat vond ik dus ook. En onze dochter demy zal het ook wel een mooi visje vinden :).

Ik heb de vis overgenomen van iemand die deze al een tijd had. Hij komt dus niet uit de winkel. Ik koop enkel vissen van particulieren, dit voorkomt risico.

Ik ben er wel achter dat hij geen mysis eet, artemia had ik niet in huis, dus dat moet ik morgen even halen. Maar iig snapt de vis dat het voer wordt aangeboden, en dat is goed :).

Re: Frank's Reef Tank

Mooi viske frankie

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Update

IMG0001 094.jpg

IMG0001 095.jpg

Sponsje uit mijn sump, deze gaat nu een plaatsje krijgen in de bak;

IMG0001 093.jpg

Ziet er super uit frank zie ik nou bij dat sponsje fluor gele butons zitten erg mooi.

m.v.g henk

Ziet er super uit frank zie ik nou bij dat sponsje fluor gele butons zitten erg mooi.

m.v.g henk

Bedankt voor de complimenten Henk. We doen ons best :)

De gele buttons zijn baliepoliepen, als die minder licht krijgen en vervolgens in het licht worden gezet zijn deze fluor geel voor een tijdje. Daarna worden de baliepoliepen weer goud-geel van kleur.

Lekker bezig daar in Venray Frank! Ben je er al uit met je verlichting? Of blijf je doorgaan met enkel t5?

Gr uit Sliedrecht

Ziet er prima uit Frank, complimenten! Wat de spons betreft: is deze spons zo in jouw bak gegroeid?

Mooie bak Frank, koralen doen het goed zo te zien. De bak begint lekker vol te worden!!

Gr,

Martin.

Ziet er prima uit Frank, complimenten! Wat de spons betreft: is deze spons zo in jouw bak gegroeid?

Bedank tanne!!

Bij de bouw van mijn rif heb ik destijds het hele buizen systeem weggewerkt met wat stenen. Op een van die stenen zaten sporen van de spons op. Na tijd is deze spons achter het rif gaan groeien. De spons staat niet helemaal in het donker maar krijgt wat diffuus licht.

Voor een tijdje terug heb ik aan de bovenkant van mijn rif wat verbouwd, ten heb ik een stuk losgehaald en op een steen in de sump gelegd, deze is nu vastgegroeid op de steen :). Nu heb ik de spons in het volle licht gezet om te kijken wat er met de groei en vooral de kleur gebeurt. Blijft de groei goed en de kleur blijft dan ga ik de spons op het rif plaatsen. Dit zou dan een mooie aanwinst zijn voor op het gemaakte rif. Neemt de groei af of gaat het slechter met de spons, dan gaat deze weer terug in de sump.

Lekker bezig daar in Venray Frank! Ben je er al uit met je verlichting? Of blijf je doorgaan met enkel t5?

Gr uit Sliedrecht

Thanks!!

Verlichting houdt me nog steeds bezig :biggrin:. Wat ik op de voet volg is de plasma techniek. Ik zou wel een kunstmatig zonnetje in huis willen hebben :cool:

Mooie bak Frank, koralen doen het goed zo te zien. De bak begint lekker vol te worden!!

Bedankt Martin :). Jij overigens ook topjes.

Laatst bewerkt:

Ik ben benieuwd wat je gaat doen met je verlichting
Ik vind het altijd wel leuk om je projecte te volgen

De portemonnee heeft het weer even zwaar gehad ;).

De pacific sun kore 5th :cool:.

doser0-2.jpg

Hiermee ben ik van plan de volgende stoffen te doseren;

1. Calciumchloride
2. Natriumbicarbonaat
3. NACI vrij zeezout
4. VSV (wodka, druivensuiker, azijn)
5. Calciumnitraat

Het idee speelt om een C-CAO3 oplossing (Koolstof (VSV) & Calciumnitraat) te maken, vergelijkbaar met kz zeofood. Daarmee hou ik een kanaal/doser over om deze te gebruiken om water af te voeren. Bij balling classic dien je namelijk water af te voeren om een ionen onbalans te voorkomen. De afvoerslang sluit ik dan uiteraard rechtstreeks aan op het riool.

Nu nog even wachten op een telefoontje van dabrowski dat ze 'm binnen hebben...

Back
Bovenaan