Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fluval edge 23L uitdaging

Nidyao

ZeewaterForum gebruiker
Een tijdje geleden had ik mn fluval edge omgebouwd naar zee, maar wegens weinig tijd er snel mee gestopt.

Afgelopen week erg druk geweest met het voorbereiden en het weer opgestart. Heb een witte zuil gemaakt als onderkast en het plastic gedeelte opnieuw gemaakt zodat ik er een betere verlichting in kan plaatsen. Dit is namelijk een bekend probleem bij de edge, door het kleine kap bovenin is het moeilijk om een mooi verspreid licht te krijgen.

Had nog wat ledlampjes thuis liggen wat als tijdelijke verlichting zal dienen tijdens het opstarten. Daarnaast maak ik gebruik van een nano hang on back afschuimer.

Inrichting bestaat uit een combinatie van dood steen en stukje levend steen welke uit een draaiend aquarium komt.

Verder heb ik hier ook wat zand uit meegekregen welke ik heb aangevuld met levend zand.

Als extra heb ik er een koralia nano stromingspomp.

Waterverversingen zullen gedaan worden met een deel uit een groter aquarium en een deel zelf aangemaakt vers zeewater.

Aquarium draait nu een paar dagen en zit er aan te denken om een klein stukje vers levend steen te plaatsen.

Foto's:

a1a3291dd537b06548e167db41a850ca.jpg

159f9c7fa7e733cac31dd77fb6761cb7.jpg

6251147e147458bc73eaf6bed33b5954.jpg

Ik ben niet echt tevreden over mn verlichting en ben van plan om over te stappen naar een diy model met 3w leds. Deze ga ik dan zonder lenzen gebruiken, vanwege de krappe ruimte tussen armatuur en aquarium. Anders krijg ik verschillende spotjes effect.

Ik zit te denken aan het volgende:

4x royal blue
2x blue
2x cool white 10.000K
2x neutral white 6.500K
1x red

Dit allemaal op een dimbare driver. Denk dat het dimmen niet zal hoeven, omdat ik geen lenzen ga gebruiken

Ik heb ondertussen de afschuimer weggehaald. Alhoewel het afschuimfunctie. Ik gebruik het momenteel als wierenfilter. Had nog een extra led lampje rood en wit, welke nu een plukje cheato alg verlicht in het filter.

Afschuimer werd ik helemaal gek van, constant afstellen en had veel last van luchtbellen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken.

Nog een foto van mn wierenfilter:

b1663237562f6f4a876a579c3f7b823d.jpg

Dat ziet er netjes uit, ik ben benieuwd hoe het zich zal gaan ontwikkelen. Ik blijf je volgen :)
Ik ben ook benieuwd. Hoop dat het aanslaat en goed gaat groeien. [emoji28] [emoji28]

Back
Bovenaan