Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Even voorstellen

Robert_DE

ZeewaterForum lid
Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Robert, 60 jaar oud en woon in omgeving Den Haag. Wat fijn dat deze site nog steeds met een hoop enthousiaste mensen actief is, die weten waar ze mee bezig zijn.

Ik ben door moverende redenen zelf een lange tijd niet meer actief geweest in deze fascinerende hobby, maar heb het altijd omarmd. Mijn oude literatuur (van o.a. Frank de Graaf en van Fossa en Nilsen) maar ook de onlangs aangeschafte boeken, deel 1 en 2 van Tanne Hoff, worden( nog steeds) gelezen.

Ik heb sinds enkele weken een Redsea G2 Reefer 200 liter aquarium (inclusief inhoud sump) overgenomen van iemand die er mee stopte (alleen de bak en Red Sea-techniek).

Nu eerst alles schoongemaakt en nu lekker spoelen met leidingwater en dan na een korte vakantie de opstart met zeewater gaan doen, waar ik de tijd voor neem.

Als er iemand van jullie is die een goeddraaiende bak heeft, die wat goede bacteriën kan missen (bv. ‘vies zand’ of een overschot heeft aan goed levend steen (wat niet met chemische toevoegingen of met medicatie in aanraking is geweest), dan hoor ik dat graag.

Foto en meer info volgen in een later stadium.

Gr. Robert

Laatst bewerkt:
Hey Robert,

Welkom terug! Zelf pas een maand of drie in de hobby dus weet niet of ik de ideale bron ben, maar zijn gelukkig best veel hobbyisten, al moet je ze weten te vinden. Je bent wel altijd welkom, zit zelf in Waddinxveen en of dat in de buurt is hangt even af van waar in omgeving Den Haag je zit.

Succes en veel plezier!

Welkom terug! Leuk dat je weer gaat starten.

Heb je nog foto's van je toenmalige bak(ken)?

Ik denk dat @LALA je graag helpt aan wat vies zand :)

Welkom terug! Leuk dat je weer gaat starten.

Heb je nog foto's van je toenmalige bak(ken)?

Ik denk dat @LALA je graag helpt aan wat vies zand :)
Hoi Tanne,

Nee, helaas kan ik daar geen foto’s meer van laten zien. Ze zijn er niet meer. Fijn om te lezen dat jij hier als nestor en wetenschapper nog steeds deel uitmaakt van dit forum.

Thx voor de tip 🙏🏻. Ik ga Lala benaderen.

Hoi Tanne,

Nee, helaas kan ik daar geen foto’s meer van laten zien. Ze zijn er niet meer. Fijn om te lezen dat jij hier als nestor en wetenschapper nog steeds deel uitmaakt van dit forum.

Thx voor de tip 🙏🏻. Ik ga Lala benaderen.
Jammer dat ze er niet meer zijn, maar ik ben benieuwd wat je er als oudgediende van gaat maken :)

Succes! :)

Hey Robert,

Welkom terug! Zelf pas een maand of drie in de hobby dus weet niet of ik de ideale bron ben, maar zijn gelukkig best veel hobbyisten, al moet je ze weten te vinden. Je bent wel altijd welkom, zit zelf in Waddinxveen en of dat in de buurt is hangt even af van waar in omgeving Den Haag je zit.

Succes en veel plezier!
Dank je wel, Carolus 🙏🏻

Back
Bovenaan