Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eric's Red Sea Reefer 170 build

Maar weer eens een update. De 425XL staat nog steeds standby ivm projecten, vakanties, e.d. maar zo goed als alle componenten die nodig zijn voor ingebruikname zijn aangeschaft.
De 170 draait daarentegen behoorlijk stabiel en probleemloos. Ben wel met Faunamarin Dino-X bezig ivm een hardnekkig, naar mijn mening, dino probleem en het lijkt stukje bij beetje steeds minder te worden.
Enige probleem is dat de skimmer blijft overlopen zelfs op de laagste stand.
Maarja echt nodig is deze toch niet aangezien nitraat zeer laag is., net een hint roze op de Red Sea Pro, en fosfaat zo rond de 0.01 blijft schommelen.
Gezien de bezetting, 2 clownvisjes en 1 orange spot goby, vs de behoorlijke hoeveelheid steen en het maar voeren van een half blokje voer lijkt het in balans.

Rest van de waarden houd ik op Red Sea Coral Pro zoutwaarden, dus net iets hoger dan normaal. Wat me wel opvalt is dat voor de paar koralen die ik heb er wel best wat ALK opgaat, zo'n 1DKH per week.
Kan geen aanslag vinden op pompen en kalkalgen heb ik helaas ook niet echt. Verder zijn de koralen vooral LPS zonder uitbundig skelet welke goed groeien.

Bezetting is helaas wel behoorlijk wat in verandert de laatste tijd. De poetsgarnaal is na talloze vervelling toch overleden.
Het vuurvisje is is op een dag nooit meer uit zijn holletje gekomen en de Valenciennea was op een ochtend een snack voor de babylonia slak.
Tussentijds had ik nog een paar dagen een iniminie Vossekop. Deze at meteen vrolijk mee en zwom samen met de clowns.
Een paar dagen later lag deze echter ook op het zand als snack voor de babylon slak. 😭
Aangezien de vossekop ook dichtbij of op de bodem sliep vroeg ik me af of die babylon slak er wat mee te maken had.
Op internet gelezen dat deze ook gestresste bodemslapende te pakken kan nemen. Voor de zekerheid de slak naar de sump verhuist.
Het zal niets zijn, maar na deze 2x op een 'crimescene' tegen te zijn gekomen wil ik gewoon geen risico's lopen 😅 .

Foto's!
3.jpg
Clowntjes doen het nog prima!

5.jpg
Hamer doet het ook nog prima, zie alleen niet echt groei. Of deze is subtiel.

6.jpg
Acan Faunamarin green fog doet het heel goed. Waren 2 kopjes en er zitten nu zeker 4-5 kopjes extra.

7.jpg
Faunamarin Duncan doet het zeer goed. Waren 3 koppen maar zijn er ondertussen zeker 10.

8.jpg
Reefcorner acan, deze doet het ook zeer goed. Zit een hele rij onderaan rondom aan kopjes bij. Zeker 15 extra poliepen.

Back
Bovenaan