Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eiwitafschuimer ophogen

Arjan78

ZeewaterForum lid
Op watvoor materiaal kan ik mijn eiwit afschuimer plaatsen in de sump zodat hij hoger staat en het gewenste waterniveau heeft.

Leven steen gaat niet want dat is veel te wankel.

Zat zelf aan stenen klinkers of iets van plastic te denken.
Maar ben bang dat dit fosfaat afgeeft of andere stoffen.

Zijn er mensen die een idee hebben hoe ik dit kan doen

Zelf heb ik een plexiplaatje waaronder 4 stukjes pvc buis op maat gemaakt zit gelijmd.

Gr. Jurgen

Ik heb vroeger glazen tafeltjes gebruikt. Deze heb ik evt te koop

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb bij de blokker een glazen snijplank gekocht en hier pvc buisjes onder gekit👍

Stekkenroostertje met pvc.
Vastgezet met tie rips

Heb ik ook, alleen het plastik roostertje gaat wel drijven als je de eiwitafschuimer moet schoonmaken

Heb ik ook, alleen het plastik roostertje gaat wel drijven als je de eiwitafschuimer moet schoonmaken

Om dit probleem te tacklen, zou je eens kunnen proberen om in de tijd dat je afschuimer uit het water is, zolang een stoeptegel op het roosterje te leggen.

Om dit probleem te tacklen, zou je eens kunnen proberen om in de tijd dat je afschuimer uit het water is, zolang een stoeptegel op het roosterje te leggen.
LOL:biggrin:

geen last van drijven als je dit bevestigd aan de voet van je afschuimer.
zit je ook niet met het probleem als je afschuimer weer moet plaatsen.

Gewoon een tupperware doosje pikken uit de keuken.........wel niks tegen de vrouw zeggen;)

Stekkenroostertje met pvc.
Vastgezet met tie rips
Effe een oud topic bumpen ;) .

Ik overweeg een andere afschuimer te kopen, maar deze moet dan 3cm opgehoogd worden. Deze oplossing lijkt met wel iets.
Iemand anders nog een idee om dit netjes te doen?

alvast bedankt voor de input.

Back
Bovenaan