Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Mathijs zei:
Zo Eddy, das aardig k*t! Hopelijk komt de bak er snel terug boven, wat water wisselen en geduld zeker? Is het restaurant al terug open of zijn ze nog alles aan het schoonmaken, zodat jij rustig je gang kan gaan?
Mathijs,

het restaurant is terug open en draait terug op volle toeren.Met de lagere dieren is tot hiertoe geen probleem.Van de vissen is +- 25% gestorven,en we moeten een mogelijke late reactie nog afwachten.

Gr,Eddy

Vandaag, gisteren,morgen of overmorgen de juiste dag weet ik niet meer,verjaard mijn NEMO,genaamd PUNTJE ,voor de 26 ste keer.Of het een record is weet ik niet,maar zeldzaam is zeker.Hij heeft al heel wat meegemaakt in zen leven,maar telkens kwam hij er door.Hoe lang ik hem ga kunnen houden is onbekend,maar ik heb er jaren mijn plezier aan gehad.Vandaag heeft hij een speciaal maaltje gehad,en hij?,of zij?heeft er van genoten.Ik hoop hem,of haar,nog jaren te kunnen houden.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nemo 002.jpg
    Nemo 002.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 8
dit lees je niet vaak Eddy:) fijn voor jou en het visje,op naar de dertig:D
Eddy zei:
Vandaag, gisteren,morgen of overmorgen de juiste dag weet ik niet meer,verjaard mijn NEMO,genaamd PUNTJE ,voor de 26 ste keer.Of het een record is weet ik niet,maar zeldzaam is zeker.Hij heeft al heel wat meegemaakt in zen leven,maar telkens kwam hij er door.Hoe lang ik hem ga kunnen houden is onbekend,maar ik heb er jaren mijn plezier aan gehad.Vandaag heeft hij een speciaal maaltje gehad,en hij?,of zij?heeft er van genoten.Ik hoop hem,of haar,nog jaren te kunnen houden.

Gr,Eddy

Bedankt voor de wensen allemaal,ik zal ze over maken.Het eigenaardige aan deze vis altans is dat de kleur nog idem is zoals ik hem kocht.

Gr,Eddy

Bedankt Arjen.

Gezien ik weer een explosie van ganzevoetjes heb,en op termijn terug mooie buttons wil, heb ik me terug een harlekijngarnaal aangeschaft.Zit nu een 2 tal weken in de bak,en doet al goed zijn best om me van die kleine zeesterren te verlossen.Hier een kiekje waar hij vollop in aktie is.Heb hem juist een sterretje van de voorruit zien prutsen en is er vollop van aan het snoepen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Harlekijn 018x.jpg
    Harlekijn 018x.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 4
  • Harlekijn 021.jpg
    Harlekijn 021.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 8
spijtig dat ze alle zeesterren eten , anders dwaalde er al lang een in mijn aquarium.
Het blijven prachtige dieren

groetjes
Kris

Hij draait nu +-14dagen,en hij doet het volgens mij niet zo slecht.Iedere dag één cm afgeschuimde troep,dat vind ik ok.Op iets langere termijn zijn het de gemeten waardes in mijn aquarium die van tel zijn.Opvolgen blijft dus de boodschap.

Gr,Eddy

Bijlagen

• afschuimer 002.jpg
    afschuimer 002.jpg
    62 KB · Weergaven: 3
  • afschuimer 003.jpg
    afschuimer 003.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 2
In het weekend nog eens gaan inkopen doen.
Ik heb mij 5 Apogon Cyanosoma gekocht.Het was de bedoeling dat zij samen met mijn blauwoogjes een groepje zouden vormen zodat ik die ook in de dag zou zien.Maar mijn opzet is tot hiertoe mislukt.Enkel de nieuwelingen laten zich bewonderen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• afschuimer 002.jpg
    afschuimer 002.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 3
  • afschuimer 004.jpg
    afschuimer 004.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 2
Joeri,

De Bubble-magnus werkt uitstekend.Ieder dag een behoorlijke afschuiming.Het is nu weer enkele weken geleden dat ik mijn waterwaarden nog eens gemeten heb,maar ik zie aan de dieren dat zij het goed doen.
Hier ziet u de afschuiming bij mij van +- 19uur na uitkuisen van de opvangbeker.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Zakpijp.jpg
    Zakpijp.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 4
Hier nog een mooi stuk dat ik van Tif gekregen heb.Hij is iets donkerder groen dan het stuk dat ik vroeger had,maar dat tijdens het stekken helemaal in kleine stukjes brak,en verloren was.
Nogmaals bedankt Tif.

Gr,Eddy

Bijlagen

• afschuimer 018.jpg
    afschuimer 018.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 768
De zondagvoormiddag is de juiste dag om enkele metingen uit te oefenen.Als je s'zaterdagavond te diep in het glas gekeken hebt,kan ik het u wel afraden.Alle metingen zal je dan ofwel zeer goed beoordelen ofwel zeer slecht.Dus uitstellen tot maandag dan.

Ph 8.19
kH 11.8
ca 480
Magn 1320

Ik ben altans tevreden.
Volgende week nieuwe lampen aanbrengen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• 211208 018.jpg
    211208 018.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 14
  • 211208 008.jpg
    211208 008.jpg
    84 KB · Weergaven: 8
  • 211208 007.jpg
    211208 007.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 9
  • 211208 006.jpg
    211208 006.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 19
  • 211208 005.jpg
    211208 005.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 96
Gisteren dus naar de Limburg geweest om mijn favoriete dier te gaan bewonderen.( Acanthastrea )Heb mezelf een stukje cadeau gedaan,voor kerstmis 2010.

Gr,Eddy

De andere stukjes kon ik ook niet laten liggen.

Bijlagen

• Nieuwe dieren 004x.jpg
    Nieuwe dieren 004x.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 6
  • Nieuwe dieren 022x.jpg
    Nieuwe dieren 022x.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 4
  • Nieuwe dieren 034x.jpg
    Nieuwe dieren 034x.jpg
    171,5 KB · Weergaven: 6
  • Nieuwe dieren 038x.jpg
    Nieuwe dieren 038x.jpg
    139,5 KB · Weergaven: 11
  • Nieuwe dieren 032xx.jpg
    Nieuwe dieren 032xx.jpg
    293,6 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Kan er niet genoeg van krijgen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nieuwe dieren 044.jpg
    Nieuwe dieren 044.jpg
    402,1 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Nu een maand geleden kocht ik mij 5 Apogon cianosoma's en zoals ik gelezen had in onze database zouden het scholenvissen zijn.Nu mijn ondervinding is dat zij zich eerder gedragen zoals de meeste juffersoorten.Ieder heeft zo zijn eigen plek in het aquarium en als er zich een te dicht in een ander zijn zone komt krijgt die er van langs.
Mijn conclusie:dit zijn geen scholenvissen.:(

Gr,Eddy

Back
Bovenaan