Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Eddy zei:
Deze foto genomen door "Zeeklooriaan" ( zie eveneens sponserlink Zanclus)geeft een beter beeld van de prachtige kleur van deze oren.Zal waarschijnlijk een Discosoma soort zijn denk ik.
Ik zal bij Zeeklooriaan eens in de leer moeten om nog wat betere fotos te kunnen maken
Hallo
Je wilt vast niet weten wat voor camera ik gebruik, dat houdt ik nog effe geheim.
Het is gewoon een kwestie van veel oefenen, en het belangrijkste schoon materiaal hebben om op de foto te zetten.
Het mag gezegd worden, rudi ( zanclus ) heeft vaak hele mooie stukken staan
Groet Walter :o

Gisteren mijn 2 blauwpoot heremieten een andere thuis gegeven.Ze begonnen wat teveel aan de achterwand te knabbelen.Nu kan hij terug rustig met kalkalgen begroeien.

Een nieuwe aanwinst tonen is toch steeds plezant.Kan er iemand de juiste naam op kleven?Hij geeft nog wel niet de juiste kleur weer.Zal binnen een week een nieuwe foto posten ter vergelijking.

Bijlagen

• 070107 001.jpg
    070107 001.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 6
Ook nog even een overzicht van hoe mijn klein rifje er vandaag bijstaat.

Bijlagen

• 070107 012.jpg
    070107 012.jpg
    100 KB · Weergaven: 102
  • 070107 013.jpg
    070107 013.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 19
  • 070107 015.jpg
    070107 015.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 10
Bedankt Goby voor de lovende woorden en de naam van het coraal.Heb hem eens opgezocht en overlopen,en zij kunnen verschilende kleuren aannemen.Dit zal ook gedeeltelijk met het licht te maken hebben denk ik.Daar ik eigenlijk wat te weinig heb zal hij eerder aan de bruine kant blijven?

Hier een gedeelte van mijn achterwand welke door de heremieten was weggevreten.Binnen enkele maanden zal er wel niets meer van te zien zijn door de kalkalgen.

Bijlagen

• Geknabbelde achterwand.jpg
    Geknabbelde achterwand.jpg
    221,9 KB · Weergaven: 29
Nieuwe aanwinst.Een voor mij onbekende aquariaan belde mij op met de mededeling dat zijn aquarium dringend leeg moest omwille van een lek.Hij had nog 6 vissen in zen bak waaronder deze volgens mij oude Loretto Gramma.Ik ga hem een rustige oude dag bezorgen.De andere beestjes heb ik ook een nieuwe thuis bezorgt.

Bijlagen

• 150107 009.jpg
    150107 009.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 517
Terugkomend op de Humulis, dat klopt qua kleur!
De mijne was eerst bruin maar heeft nu een groene gloed gekregen nadat ik hem flink onder de HQI heb geplaatst.

Hij staat nu weer een maand of 2 op de oude plek en behoud z'n kleur(bij de pers. waar ik 'm kocht was ie ook bruin)

Mooie bak overigens!

Suc6

STUIFBOL zei:
Mooi,hoe is het intussentijd met de kalkreaktor,heb je de Kh nu al omhoog gekregen in de uitloop???

mvg Joeri
Neen eigenlijk niet Joeri.Heb vandaag gemeten en zit met een Kh van 22.Het aquarium water is Kh7,niet zo slecht maar had het iets hoger gewillen.

hallo,

u heeft een heel mooi aquarium gebouwd! ik heb inderdaad de foto`s van uw poliepen gevonden en vind ze heel mooi, ik hoop dat die van ons er ook zo uitgaan zien, maar voor nu staan er nog een behoorlijk stel dicht. voor ons is het kleine bakje wat we nu hebben uitproberen en voorbereiding op een grote bak, als ik zo het forum lees hebben we zoveel te leren dat mijn hoofd er van duizeld maar hopelijk tegen de tijd dat we voor een grote bak ga weten we alle termen en apperatuur te gebruiken en benamen. voor nu ben ik heel blij met ons kleine bakkie:D

bedankt in ieder geval voor uw reactie op mijn vraag :)

groetjes
Landa

Landa,Sander,

Met de middelen en de beperkingen die ik heb probeer ik er het beste van te maken.Daarom schrik ik er ook niet voor terug,dieren die ik redelijk recent heb aangeschaft,terug te verkopen omdat ze het niet te best doen,meestal door lichtgebrek of omdat de kleur niet helemaal in mijn aquarium tot zijn recht kwam.Maar door er permanent aan te werken blijft de hobby toch spannent.

Gr,Eddy

Eddy zei:
De reactor
Doorstroom snelheid 0,5liter/uur
Ph 6,35
Gemeten Kh op 1ml = 25Kh ( veel te weinig!!!!)
Met een uitstroom van 0,5 liter/uur en een KH van 25 zou je nooit van z'n leven je KH en Ca op peil kunnen houden in jouw bak.

Deze uitkomst vermenigvuldigen met 4 en je weet de werkelijke waarden van je kalkreactor. Je komt dan uit op KH = 100. Da's niet al te weinig. Da's lekker veel tegenover een zeer lage dosering van zuur water in je aquarium. Ik mocht willen dat mijn reactor zo draaide.

Kijk nog maar eens hier bij de uitleg van Salifert

Laatst bewerkt:
Hier is een klein misverstand.Ik had de Kh gemeten met een watervolume van 1cc.Niet dat ik er 25druppels moest indoen voor de kleuropslag.

Ik heb zojuist gemeten.(Uitloopwater van de reactor)
0,75 liter/uur bij een reactor volume van netto 6 liter water.
Kh 22

Dat is toch veel te weinig?
Kh van het aquarium 7 , nu niet zo slecht,maar zou wat hoger mogen.

Gr,Eddy

Eddy,

test je aquariumwater eens op PRECIES dezelfde manier als waarop je je reactorwater test.
Dus neem 1 ml aquariumwater en vertel verder eens wat je doet en wat je afleest.

Getest met Tetra Kh tester

1) 1ml water, 2druppels gaf kleuromslag,Kh waarde zou zijn 2 x 5= 10 D graden

2) 5ml Water, 8druppels gaf kleuromslag,Kh waarde is 8 D graden,wat ik juister vind.
Dus eigenlijk niet slecht.
Blijf mij toch afvragen hoe het komt dat de uitstroomwaarde van mijn reactor zo laag blijft 22 D graden.

Gr,Eddy

Back
Bovenaan