Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Duivelsklauw

ronaldje51

ZeewaterForum lid
Even een vraag
Ik heb een duivelsklauw in mijn bak staan helemaal boven in maar nou is hij de laatste weken aan het verkleuren toen ik hem kreeg was hij bruin en savonds groenig maar u is gij da hele dag groen is dat goed en zo niet wat te doen of is dat gewoon dat hij zo verkleur.
Met vriendelijke groet ronald

Hoi
een Duivels klauw ( sacrophyton ) is een koraal die heel snel heel groot kan worden dus denk ik dat boven in zetten niet zo slim is .
het groenige is simpel te verklaren .
Elk softkoraal heeft zooxanthellen .
Dat zijn symbiotische algjes die het koraal van voer voorzien .
Als de duivels klauw volledig open staat omdat hij zich oppompt ?
versprijden de algjes en zie je minder groen op het koraal .
Staat het koraal in ? ( omdat hij gekrompen is ) liggen de algjes dichter bij elkaar en kleurt het koraal groenig .
er zijn verschillende redenen waarom ze in staan .
1) koraal gaat vervellen
2) koraal wordt getreiterd
3) koraal krijgt ineens te veel licht en wil zich beschermen .
overigens zou een foto makkelijker uitsluitsel kunnen geven .
groetjes .rob Charite

Die van mij gaat van geel naar fluor groen als die ingetrokken is

Dank voor alle antwoorden hij is inmiddels weer aan het verkleuren naar bruin en aan het vervellen ook zie ik allemaal witte poliepen erop komen raar zo'n aquarium ziet steeds weer iets anders en dan ben je bang dat je wat verkeerd doet zal er even een foto bij doen
60111df671c2fc643f7882433e9cead6.jpg
47a586df46578a5d2a5558941f9261b1.jpg

Eerste foto met witte poliepen de andere van een paar dagen geleden

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

De poliepen zijn uiteraard goed. Afhankelijk van wat voor licht je hebt zou ik hem indd niet te hoog zetten, onder tl groeien ze de pan uit. Ik had de mijne eerst onder tl, toen was hij zeker 2 keer zo groot als nu onder led. Dit komt door de intensiteit van het licht. Hij hoeft geen moeite te doen om voldoende licht te krijgen dus zet hij zich minder uit.

Overigens zijn er verschillende kleuren, vaak zie je de ietwat saaie bruine, daarom ben ik zo blij met de mijne 😆
05f1f9366e1ba9ccd2aecfac15af755a.jpg

Hij is net aan het vervellen, dus staat helemaal in

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

uploadfromtaptalk1457687955892.jpg in volle glorie? Bij schoon water en het juiste licht. Bij mij staat deze altijd open tijdens de schemering, Is dit zn kleur zoals die zou moeten zijn
Groetjes Rob Charite

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

Back
Bovenaan