Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

doopvonten aquarium

Hoe bedoel je een aquarium speciaal voor doopvonten? ik heb al een aantal jaren 2 doopvonten in mijn aquarium dus misschien dat ik je vraag wel kan beantwoorden?

Ik kan mij nog wel de tijd herinneren dat er aquariums waren met enkel een of meerdere levende doopvont schelpen en verder allemaal caulerpa.

Dit was echter nog ver in het tijdperk van het druppel biologische filter.
Ik kan mij niet heugen dat er vissen als medebewoners aanwezig waren.

Toen der tijd stond er ook zo'n aquarium in de etalage van een speciaalzaak in Apeldoorn. (Dacht Arnold Klumpers??)

Ik kan mij nog wel de tijd herinneren dat er aquariums waren met enkel een of meerdere levende doopvont schelpen en verder allemaal caulerpa.

Dit was echter nog ver in het tijdperk van het druppel biologische filter.
Ik kan mij niet heugen dat er vissen als medebewoners aanwezig waren.

Toen der tijd stond er ook zo'n aquarium in de etalage van een speciaalzaak in Apeldoorn. (Dacht Arnold Klumpers??)
Volgens mij was dit het aquarium van Tony Achterkamp. Arno Klumpers zat in Holtum ( limburg )

Volgens mij was dit het aquarium van Tony Achterkamp
Aah, klopt helemaal.

Was zelf ergens rond de 12 jaar oud dat ik daar kwam om mij te oriënteren op zeewater.

Jaren geleden eens een bak in de USA gezien vol met Tridacna's. Iets van 2m2 groot, ondiep en veel licht. Zal even moeten zoeken, misschien ook op Youtube.
Het is mogelijk.
Zelfs bij Polo-reef hebben ze een aparte Clamtank.

Back
Bovenaan