Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DEEP IN THE BLUE

Status
Niet open voor verdere reacties.
In één woord echt schitterend, nog nooit zulke mooie foto's van een NPS bak gezien !!!
 
Schitterend manne poeh wat is de deep een byzondere bak zou je bijna het sps rif voor omruilen.
 
Echt heel mooi.

Hoe bedoel je eigenlijk een eigen filter gekregen, hoe was het eerst dan?

Het NPS aquarium draaide eerst mee op de 6 meter bak inclusief filter. Nu heeft hij een apart filter gekregen ivm beter onder controle te houden waterwaarden.

Wat een prachtige koralen! Schitterende bak! topjes
 
Het NPS aquarium draaide eerst mee op de 6 meter bak inclusief filter. Nu heeft hij een apart filter gekregen ivm beter onder controle te houden waterwaarden.

Wat een prachtige koralen! Schitterende bak! topjes



Dank je voor de uitleg.
Op de laatste foto zie je een Salarias geheel in kleur van een NPS bak die vrijwel altijd donkey staat.
 
Pieter en Richard,
Zou een dergelijke bezetting te veel last hebben van een ochtend zonnetje?

Zomaar een vraag, ik hink op een gedachte nu ik de verbouwing van mijn aquarium aan het voor bereiden ben.
 
Pieter en Richard,
Zou een dergelijke bezetting te veel last hebben van een ochtend zonnetje?

Zomaar een vraag, ik hink op een gedachte nu ik de verbouwing van mijn aquarium aan het voor bereiden ben.
nee hoor Edwin een ochtendzon heeft totaal geen invloed op zo'n systeem


Groeten Pieter
 
Sorry:p ik sluit niets uit, maar de dymico staat nog een beetje in de kinderschoentjes.
Als ik de test bakken neem dat vindt ik het nog een beetje een rommeltje.
Ik kom zeer regelmatig bij Blijdorp en als ik dan de dymicobak zie dan ga ik bijna huilen.
Dus nee, dit ziet er wat leuker uit, en heeft zijn nut in de loop van de jaren al bewezen.

P.S
Nu is heel het Oceanium wel een beetje om te janken.
Crisis of geen crisis, wat je heb kan je met weinig middelen in stand houden.
Zelfs het nepkoraal ziet er dood en bleek uit.

Om even terug te komen op jou melding en die van Tim,
Ik was vandaag met het gezin in Blijdorp en kon toch het Oceanium niet overslaan!
Het ziet er nu echt leeg uit zeker omdat heel veel van de bakken leeg zijn!
Een aantal rif opbouw delen al verwijdert zijn en een aantal bakken afgetimmerd zijn.
De melding is dat men nu met een grote renovatie bezig is en dat er een Australisch rif nagebouwd gaat worden.
Her opening zal zijn eind dit jaar.
 
nee hoor Edwin een ochtendzon heeft totaal geen invloed op zo'n systeem


Groeten Pieter

Je gaf in een eerder bericht aan dat door belichting er wat problemen waren met algen.
Vandaar mijn gedachte dat hier problemen door konden ontstaan.

Is er nog een mogelijkheid een overzicht foto te maken van het totale filter systeem met technische gegevens?
 
Dit is zoals de dendro er nu bij staat.
Niet zo heel mooi meer.
We hadden als test de zwefelbedfilter een aantal maanden uit gezet.
Voor de kwaliteit van het water maakt dat niet zo heel veel verschil.
Maar er is mijn ooit door de geleerde uit gelegen dat de gemiddelde bacterie niet langer leeft dan 24/48 uur.
Dus elke dag gaan er miljoenen/miljarden bakterieen dood in het zwefelbedfilter, die komen naar mijn mening ten goede aan de soft koralen.
Dus vandaag maar weer het filter in bedrijf gesteld.
Het zal wel een maandje of 2 duren voordat alles weer naar behoren draait.
Er staan nog een aantal dendro stekjes in, als die weer netjes open staan en groeien, dan zijn we weer op de goede weg.
Het is met alles even een beetje pionieren.
 

Bijlagen

  • IMG_0093.jpg
    IMG_0093.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 257
  • IMG_0095.jpg
    IMG_0095.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 250
  • IMG_0094.jpg
    IMG_0094.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 257
Om even terug te komen op jou melding en die van Tim,
Ik was vandaag met het gezin in Blijdorp en kon toch het Oceanium niet overslaan!
Het ziet er nu echt leeg uit zeker omdat heel veel van de bakken leeg zijn!
Een aantal rif opbouw delen al verwijdert zijn en een aantal bakken afgetimmerd zijn.
De melding is dat men nu met een grote renovatie bezig is en dat er een Australisch rif nagebouwd gaat worden.
Her opening zal zijn eind dit jaar.

Blijdorp is inderdaad met een grote renovatie bezig. Ik werk als consulent af en toe achter de schermen om de nieuwe 15 m3 koraaltank voor te bereiden. De koraaltank gaat op een klassiek Berlinsysteem draaien, met Philips CoralCare als verlichting. DyMiCo is na jaren trouwe dienst afgebroken. Dit omdat het filter na een aantal jaren dicht slibt en onderhouden moet worden, en er geen service/verkoop meer is van grote DyMiCo-systemen.
 
het australische rif namaken is dan nu al goed gelukt :p
(koraalsterfte en lege bakken)
 
Blijdorp is inderdaad met een grote renovatie bezig. Ik werk als consulent af en toe achter de schermen om de nieuwe 15 m3 koraaltank voor te bereiden. De koraaltank gaat op een klassiek Berlinsysteem draaien, met Philips CoralCare als verlichting. DyMiCo is na jaren trouwe dienst afgebroken. Dit omdat het filter na een aantal jaren dicht slibt en onderhouden moet worden, en er geen service/verkoop meer is van grote DyMiCo-systemen.
Klinkt alsof ze serieus van plan zijn er wat van te maken!

Ik ben heel benieuwd!

Misschien kunnen ze Richard inhuren voor de aquascape, er zijn er weinig die het zo in de vingers hebben als hij!
 
Klinkt alsof ze serieus van plan zijn er wat van te maken!

Ik ben heel benieuwd!

Misschien kunnen ze Richard inhuren voor de aquascape, er zijn er weinig die het zo in de vingers hebben als hij!

Ik ook Tanne, er is echter beperkt budget (ook voor mij). Het wordt een uitdaging voor ze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan