Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De RSM250 van Sacha

Koralen staan er vandaag erg licht gekleurd bij. Mijn rode monti gaat tegen het roze aan zitten en voor het eerst de hystrix ook echt. Enige wat veranderd is zijn de lampen vernieuwd 😅 Kennelijk zat daar een flink gat tussen met de oude.

image.jpgimage.jpg

Dit stukje kwam ik ergens achter mijn rif tegen, deze was altijd bruin gekleurd. Het stuk heeft een behoorlijke klap gehad maar ook hier valt opeens een knalpaarse kleur op waar te nemen.

Mimage.jpg

De groei zit er goed in!topjes

Ja ik wordt altijd erg blij als ik dit soort fotos naast elkaar zie �� Elke dag druppelen en dergelijk werpt toch vruchten af �� Hoe gaat het bij jou in de bak?

Ja kan ik mij voorstellen, bij mij zit de groei er ook goed in. Groeipunten zijn goed te zien in de koralen. Waardes zijn ook goed stabiel. Hopelijk kan ik ook snel zulke vergelijking foto's maken haha

Ook heb ik sinds kort een hele mooie Chelmon Rostratus (Pincetvis) erin zitten.
Deze gaat ook goed in het begin at hij niet zo goed, maar hij begint nu steeds beter te eten! Ook diepvries voer maar alleen nog Mysis en soms Artemia. Nu bezig om hem via een pipetje eten te geven zodat ik hem gericht kan voeren want is een vis die langzaam eet, snel het kaas van zijn brood laat eten en iets meer voer nodig heeft. Dit was echt een vis die ik heel graag wilde hebben en super mooi vind. Blij dat het goed gaat!
Alleen de ruiten zijn nu smerig omdat de Pincet vis het nog heel erg eng vind als ik met de algen magneet aan de gang ga.:o Dan word hij helemaal gek. Toch probeer ik het heel langzaam wel schoon te houden want vieze ruiten is ook niks..

En deze kon ik jullie niet onthouden.

dit is hawaii.. Mijn grote vriend en photobomber. Altijd als ik bij de bak in de buurt kom zit hij als eerst met zijn neus tegen het glas. Inmiddels is ie handtam wanneer ik in mijn bak moet zijn is hij er ook direct.

en fotos, Tsjah. Zodra ik de camera bij het glas ben gaat ie er altijd recht voor zitten. Het is soms nogal een gedoe hem níet op de foto te krijgen.

Hij is nog maar het kortst in de bak. Heb het geluk gehad hem zelf bij de Jong uit te kunnen zoeken.

image.jpgimage.jpg

Ja kan ik mij voorstellen, bij mij zit de groei er ook goed in. Groeipunten zijn goed te zien in de koralen. Waardes zijn ook goed stabiel. Hopelijk kan ik ook snel zulke vergelijking foto's maken haha

Ook heb ik sinds kort een hele mooie Chelmon Rostratus (Pincetvis) erin zitten.
Deze gaat ook goed in het begin at hij niet zo goed, maar hij begint nu steeds beter te eten! Ook diepvries voer maar alleen nog Mysis en soms Artemia. Nu bezig om hem via een pipetje eten te geven zodat ik hem gericht kan voeren want is een vis die langzaam eet, snel het kaas van zijn brood laat eten en iets meer voer nodig heeft. Dit was echt een vis die ik heel graag wilde hebben en super mooi vind. Blij dat het goed gaat!
Alleen de ruiten zijn nu smerig omdat de Pincet vis het nog heel erg eng vind als ik met de algen magneet aan de gang ga.:o Dan word hij helemaal gek. Toch probeer ik het heel langzaam wel schoon te houden want vieze ruiten is ook niks..

Ja zou tof zijn! De voor en na fotos 😉 Ik maak ook altijd direct fotos van nieuwe koralen in de bak.

Jeetje zo te lezen heb je dus echt een projectje in huis gehaald met die pincet! Hoop dat je lukt hem goed te kunnen houden 😊 Het zijn prachtige vissen.

Ja zou tof zijn! De voor en na fotos 😉 Ik maak ook altijd direct fotos van nieuwe koralen in de bak.

Jeetje zo te lezen heb je dus echt een projectje in huis gehaald met die pincet! Hoop dat je lukt hem goed te kunnen houden 😊 Het zijn prachtige vissen.
Ja inderdaad haha maar hij begint het nu echt goed naar zijn zin te krijgen. Word minder bang en komt al naar mijn voer pipetje toe en eet al goed! Dus dat is wel heel leuk.

Ik blijf je volgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Vanavond het plezier gehad om prachtige koralen op te halen bij een forumlid. Zo ook mijn al lang gewenste formosa!!

kostte een uurtje plakwerk maar ben er ontzettend blij mee!

image.jpgimage.jpgimage.jpg

En er was een kleine rescaping nodig. De steen van linksonder onder de hamers moet verhuizen naar linksboven.
image.jpgVoor

image.jpgNa

ben benieuwd hoe de koralen er morgen bij staan als ze zijn bijgekomen 😊

zo zeg,staat al lekker vol daar
ziet er goed uit!!
nog even en je moet weer groter :biggrin:

Helaas een tegenvaller gehad.. Mijn koeler kwam net een week te laat.. Temperatuur 29,5 graad. Sps heeft een flinke klap gehad en helaas van enkele stukken afscheid moeten nemen 😰 Zijn toch de momenten dat de hobby effe flink *** is.

maargoed weer oppakken en verder gaan! En de koeler zit sinds gisteravond op de bak..

image.jpg Nieuwe bewoner id bak

image.jpg Mijn mooie exquize lipvis die savonds altijd zijn fluorescente kleuren toont.

Back
Bovenaan