Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De RSM250 van Sacha

SDK

Senior Forumlid
Sinds 19 oktober 2015 staat er weer een bak bij mij in huis. Na er een half jaar uit geweest te zijn ivm verhuizingen (samenwonen) en wat flinke tegenslagen. Eigenlijk ben ik nooit zo goed met dagboeken bij houden en had ook niet het plan er een te starten. Maar vind het voor mijzelf wel een fijn naslagwerk waarin ik goed de groei kan bij houden. En evt ervaringen kan delen met jullie.

Het begon weer met een Rsm130. Ik wou eigenlijk eerst voor een blenny gaan maar kon voor dezelfde prijs ook een maatje groter starten.

image.jpg Zo stond ie er de eerste dag bij.
image.jpg

Al vrij snel bleek deze bak vol te zitten.. En ja wat dan?

4 dec heb ik een RSM250 geplaatst. En wat was ik daar blij mee!
image.jpgDe 130 en de 250 (helaas niet meer naast de bank geplaatst)
image.jpg Het vullen van de bak

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    43,9 KB · Weergaven: 87
Zo dat ziet er leuk uit.
Heb zelf ook een RSM250 gehad, zeer leuk aquarium om een mooi koralen en vissenbestand te houden.

Gr. Jurgen

Zo dat ziet er zeer goed uit zeg, heb ook een RSM 250 maar die van mij staat nog lang niet zo vol als die van jou.
Heb jij er ook een koeler onderstaan trouwens?

Zo dat ziet er zeer goed uit zeg, heb ook een RSM 250 maar die van mij staat nog lang niet zo vol als die van jou.
Heb jij er ook een koeler onderstaan trouwens?

Dankje! 🙃 Je bent me voor! Ik zal idd nog effe een berichtje doen wat betreft de techniek ed 😉 Koeler is er nog niet maar die zal ik volgende maand halen. Zit te denken aan een teco (met de uvc erin )

Oh oke haha, ik heb er een tweedehands op de kop getik hopelijk komt hij volgende week :)

De techniek:
orginele techniek van RSM
maxpect gyre 130
tunze 6025 voor extra rifspoeling
filtermateriaal: fijne watten, cheato wier en kool
lampen deels red sea - deels ati (met in toekomst alleen maar ati)

toevoegingen:
wekelijkse waterwissel van 45 ltr
Wekelijks toevoegingen van salifert
Wekelijks ampul biodigest

dagelijks:
druppels zeo
nopox
reef energy a en b

met het regelen van een koeler ben ik hard bezig. Dit zal er een van teco worden met ingebouwde uvc en het is de bedoeling dat die volgende maand kan worden aangesloten

Heb een DD DC-300 gekocht met een pomp erbij.

Van de week was mijn water temperatuur al 28 graden maar heb nu een verwarming element uit gedaan en 1 wat lager gezet. Zaten 2 verwarmingen bij het aquarium, toen ik hem kocht.

En ik heb nu 2 grotere ventilators linksachter op de kap gemaakt en nu blijft hij op 25,5 graden. Dus dat is wel netjes maar het is wel een heethoofd haha. Dus in de zomer als het heel warm is zal de temperatuur flink oplopen als je geen koeler installeert.

Maar wat een mooie koralen heb je zeg:)

Ja het zijn idd warme bakken. Bij mij hangt er geen thermostaat in. De bak houdt zichzelf warm 😅 Maar idd die koeler gaat er sowieso komen!!

Ja de koralen zijn ook wel een beetje mijn kindjes. Mijn doel is om straks geen steen meer te zien. En ik ben zo benieuwd naar hoe het er met een jaar bij staat!

Voor nu vooral op zoek naar een groene acro formosa als aanvulling. Vind dat echt een prachtig koraal!

Je bent al aardig op weg volgens mij!
Ja een acropora formosa staat ook mijn verlanglijstje :). Mijn aquarium staat hier pas sinds vorig weekend. Maar heb al een Seriatopora Caliendrum, Styllophora pastillata ,Caulastrea Furcata, Zoanthus .sp en een tepelanemoon en een Paddestoel leder.

Staat nog niet zo vol dus haha, wil graag meer richting de makkelijkere houdbare SPS koralen en wat leuke LPS koralen.

Je bent al aardig op weg volgens mij!
Ja een acropora formosa staat ook mijn verlanglijstje :). Mijn aquarium staat hier pas sinds vorig weekend. Maar heb al een Seriatopora Caliendrum, Styllophora pastillata ,Caulastrea Furcata, Zoanthus .sp en een tepelanemoon en een Paddestoel leder.

Staat nog niet zo vol dus haha, wil graag meer richting de makkelijkere houdbare SPS koralen en wat leuke LPS koralen.

Oh dus jij bent ook al lekker van start! Hier ook een mixje van alles. Maar voornamelijk sps! Een anemoon durf ik in mijn bak niet meer. Weinig plaats voor.

gelukkig hebben nemo en nimmie zich in de goniopora gevestigd 😄

Ja de anemoon blijft tot het inderdaad niet meer kan. Maar nu is hij nog wel mooi alleen de anemoon visjes zitten er niet in haha ze kijken er niet eens naar :p. Heb ook een dagboek.

Back
Bovenaan